Wel stroom, niet altijd starten

phoenicx

MF veteraan
4 nov 2002
1.073
0
Oisterwijk
Mijnn ZXR750 heeft een electrisch probleem. Ik heb wel stroom, want het licht brand en de cockpit e.d. heeft ook stroom, maar de motor wil niet altijd starten.

Ik heb de startmotor al een keer rechtstreeks op de accu gezet, en die werkt. Ik heb alle stekkers nagelopen en hier ook niets vreemds zien.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Wil weer eens :] Is nu al weer bijna 3 maanden geleden -O-
 
Hebbik ook es gehad (op een virago).
Genoeg stroom, lamp brandde, maar ding startte enkel bij rechstreeks startmotor aan accu hangen. Bleek uiteindelijk dat het binnewerk van de startknop bleef hangen ... Wat kruipolie in het startknoppenhuis gespoten, en hopsakeeee, nooit geen last meer van gehad ...
 
als je accu niet helemaal fris is kunnen alle lampjes goed branden maar heeft ie te weinig kracht om de startmotor te laten draaien...

als je op start drukt en er gebeurt helemaal niks, geen draaiende startmotor, dan is dat een reeele optie.

:^

Laatst nog gehad. Doorstarten = accu leeg en aanduwen :X
 
als je accu niet helemaal fris is kunnen alle lampjes goed branden maar heeft ie te weinig kracht om de startmotor te laten draaien...

als je op start drukt en er gebeurt helemaal niks, geen draaiende startmotor, dan is dat een reeele optie.

er zit net een nieuwe accu in. Er gebeurt gewoon helemaal niets als ik de startknop indruk. Geen relais of niks.

ik zal de accu eens doormeten morgen.
 
Nee je moet meten of er wel 12 Volt op het startrelais komt te staan(wel de dunnere draden zijn de spoelkontakten) de dikke zijn het maakkontakt die sluit als het startrelais bekrachtigd word en zodoende je startmotor laat draaien.

Zo niet dan terug werken naar je drukknoppie of daar 12 volt staat , zo ook niet draden volgen uiteindelijk kom je bij het probleem.

:Y

PS drie maanden al niet gereden ? zonduuuuuuuuuuu :]
 
Nee je moet meten of er wel 12 Volt op het startrelais komt te staan(wel de dunnere draden zijn de spoelkontakten) de dikke zijn het maakkontakt die sluit als het startrelais bekrachtigd word en zodoende je startmotor laat draaien.

Zo niet dan terug werken naar je drukknoppie of daar 12 volt staat , zo ook niet draden volgen uiteindelijk kom je bij het probleem.

:Y

PS drie maanden al niet gereden ? zonduuuuuuuuuuu :]

Ben ook al meer dan 2 maanden bezig met de verbouwing van mijn nieuwe huis.
8-)
 
Bekend probleem, heb ik ook gehad.
Bij mij hoorde je het startrelais wel tikken als je op de startknop drukte, maar verder deed ie niets.
Probleem was dus het alarm, deze er tussen uit gesloopt en probleem was opgelost.
 
Misschien je spanningsregelaar, klein meestal 4-kantig of vijfkantig blokje, kapot , als de accu vol is is er niets aan de hand, tot ie leeg is dan doet ie weinig tot niets meer , lampjes kunnen nog wel branden op accustroom , maar starten niet meer. Kan zijn dat je je startrelais hoort tikken, maar kan ook dat je niets meer hoort.
 
Accu heeft tot net toe aan de lader gestaan, maar probleem is er nog.

Ga asap proberen met de spanningsmeter te gaan zoeken.

Andere oplossing is de startmotor rechtstreeks op de accu te hangen met een schakelaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan