weleens onderuit gegaan?

Één keer. Met 30 km/u door een bocht rijden met een auto voor je. Auto neemt de bocht héél ruim dus ik dacht dat hij linksaf ging. OP het moment dat ik gas geef om er langs te gaan, gaat die man toch rechtsaf. MIjn wiel stond scheef, omdat ik wilde inhalen en ik knijp de voorrem in. Zoef daar ging ik.

Lang leve de valdoppen. Lichte kuipschade is wat ik overgehouden en een zeer dijbeen.
 
hm. 2x in het eerste jaar. 1x total loss en 1x kuipschade. beide keren vrij pijnlijk; verrekte kniebanden en gebroken pols. rijd wel voorzichtiger, maar niet langzamer
 
7 jaar ervaring, ben 1 maal onderuit gegaan. Tegen 5 km/h. Voorwiel onderuit op een paar kleine f**** steentjes.
4 Jaar geleden was het iets erger. Toen ben ik achteraan op een stilstaande Auto gereden. Met een supermanvlucht door de achterraam tot gevolg. Schade aan de motor en mijzelf viel nog mee. Maar de auto betrof een slinternieuwe Mercedes E stationwagen. Die mens kwam er net mee van de garage en wilde met zijn nieuwe wagen op zijn oprit rijden. Er stonden 60 Km op. Die mans kon er ni echt mee lachen. Ike ook niet.
Wat even niet opletten als gevolg kan hebben.
 
Yep. Sinds ik begonnen met m'n rijbewijs (augustus 2001) in totaal 3 *.

1e keer (lesmotor); bij het achtje m'n voorrem ingeknepen :? |(
2e keer (lesmotor); niet ver genoeg vooruitgekeken + uitwijken voor oprijdende auto op de dijk + s- bocht= van de dijk afgereden
3e keer (1e eigen motor); combinatie van slecht weer + groooooot oliespoor = motor TL.

Zelf bij 1e en 2e niks aan overgehouden. Bij de 3e keer gekneusde ribben + botscheur in vinger + hersenschudding + heel veel spierpijn de week erna '( .
 
Je hebt 2 soorten motorrijders: de ene soort is al gevallen, de andere soort moet nog vallen. Ik hoor gelukkig bij de eerste groep: je kunt het maar gehad hebben.

afkloppen...

Heb ik ook een tijd gedacht. Tot ik voor de tweede keer viel. Volgens mij zijn er drie groepen:

1. nog nooit gevallen
2. al gevallen
3. gaat nog vallen

Ik hoor bij twee en drie, twee is overigens al 15 jaar geleden. Hopen dat ik die periode nog even kan oprekken dusssssss..........
 
1x gevallen.
Ik had net 1 1/2 maand mijn Duc M600 toen ik in de regen over een olievlek onderuit ging.. gelukkig had ik zelf niks maar de motor was gelijk tl.
Nu rijd ik inmiddels alweer een paar maanden ST4 en dat bevalt me prima, is toch ook wel veel meer mijn ding, die monster was net wat te klein. 8-)
 
Copie/Paste ander topic:

Het moest er eens van komen en eindelijk hoor ik er echt bij

Vanmiddag me fiets neergelegd met kort naar links draaien.
Was geen houwen meer aan. Zelf één of ander stom huppeltje gemaakt en mezelf in veiligheid gebracht.
Wat een idioot gevoel, als een clown, met liggende fiets tussen je benen te staan.

Ik was op weg naar Paul en stond aan de verkeerde kant van een paar hekkies.
Dus ff paar keer steken en omrijden leek de oplossing.
Eerste deel steken ging goed maar bij deel twee kwam er herrie uit een garage en mijn blik ging dus daarheen.

Al tokkelend klabammes en daar lag Div. Wat is dat ding zwaar dan
Geen houwen aan en stampvoetend me handschoenen van me afgegooid. Helm neergezet. Met beleid
En dan proberen die fiets rechtop te krijgen. NOT....
Pak stuur en heb de toeter te pakken Rechtop krijgen ho-maar.
Rondje om me as gelopen en nog een keer geprobeerd. Ook helaas.

Naar Paul gelopen en verteld wat mij zojuist was overkomen
Daarna een hallo-hand gegeven en Paul liep direct mee en heeft fiets rechtop gezet en brokken bij mekaar gepakt.
Schade viel mee zo te zien. Kap op topkuip heeft meeste opgevangen.

LCB met helm en brokstukken naar binnen en Paul met fiets tussen de hekkies door.

Bak koffie en daar stond mijn fietsje dan
Met Paul gekeken hoe en wat.

* Krassen op spiegel
* Kappie op topkuip aan diggels
* Slijtboutje ingekort
* Krassies op knipper
* Knippersteun verbogen
* Tophalf rondom koplamp wat uit het lood
* Ruitje los geschoten uit topkuip

GRRRRRRRR

Paul heeft gelijk gebeld voor een kappie en besteld. Rottig stukkie plastic voor € 71 nog wat Schijn trouwens goedkoop uit te zijn met Yamaha

Slijtboutje en krassen geloof ik voorlopig wel en Paul zou steun knipperlicht recht proberen te buigen, waardoor ws ook topkuip weer in lood komt.

Damn, wat is dat frustrerend zeg. Fiets op zo'n onbenullige manier neerleggen.

Maar...Is in goede handen bij Paul Ritzen te Weert
Ging heen voor een beurt en ketting/tandwielen, maar nu ook schadeherstel

Paul maakt zaterdag fotootje, dus die komt nog.
Enne, tis niet spectaculair hoor. Heb gloedje mazzel gehad. Maar wel erg ***
En ikkes blij dat me onderkuip eraf is Scheelt aardig wat centen.

Paul bedankt


[bericht gewijzigd door LCB op zaterdag 07 december 2002 12:21]

Post van LCB in topic 'Slijtboutje links ingekort :( '
 
*D 1967 Rijbewijs A gelijk met BCD en E. Reed elke week heen en weer naar de kazerne in Bergen op Zoom, tot er een ventje van 14 op een gejattebrommer mij raakte. 13 mei 1970. Schedelbasisfractuur, Neus gebroken, 2 Tanden afgebroken, 14 dagen coma en een lam voetje en de Yamaha 350 tatalloss. Na 1 jaar revalidatie weer rijden. Met mijn Honda CB72 onderuit door een klapband in de bocht, Beneluxtunnel richting Vlaardingen. Gelukkig alleen mijn elleboog lag open. Toch weer opgestapt op een nieuwe Honda CB750. 22 juni 1971, Loopt er een dronken zeeman voor mijn wiel. Hersenschudding, kaakfractuur(boven), snijwonden en de Honda was nog heel maar die is een jaar later geslolen in Assen, TT. :( 1994 ben ik gesneden door een auto, gelukkig had ik toen alleen maar een 3e° verbranding aan mijn kuit, door de hete uitlaat. (1979, brak ik mijn rug met parachute springen maar springen doe ik niet meer). Nu gaat alles weer goed. :+ B8 :]
 
Laatst bewerkt:
Je hebt 2 soorten motorrijders: de ene soort is al gevallen, de andere soort moet nog vallen. Ik hoor gelukkig bij de eerste groep: je kunt het maar gehad hebben.

afkloppen...

ja je kunt het maar gehad hebben....

1 x is genoeg :}
 
Op zaterdag 24 januari 2004 17:03 schreef de Sloopkogel het volgende:
*D 1967 Rijbewijs A gelijk met BCD en E. Reed elke week heen en weer naar de kazerne in Bergen op Zoom, tot er een ventje van 14 op een brommer mij raakte. 13 mei 1970. Schedelbasisfractuur, Neus gebroken, 2 Tanden afgebroken, 14 dagen coma en een lam voetje. Yamaha 350 tatalloss. Toch weer opgestapt, Honda 4- 750. 22 juni 1971, Loopt er een dronken zeeman voor mijn wiel. Hersenschudding, kaakfractuur(boven), snijwonden en de Honda was nog heel maar die is een jaar later geslolen in Assen, TT. :( 1994 ben ik gesneden door een auto, gelukkig had ik toen alleen maar eeb 3e° verbranding aan mijn kuit, door de hete uitlaat. (1979, brak ik mijn rug met parachute springen maar springen doe ik niet meer). Nu gaat alles weer goed. :+ B8 :]


Heftig zeg. En toch gewoon door rijden :}
 
Nee, maar neem in de bochten ook geen overbodige risico's. Heb gemiddeld een centimeter over.
 
En je lest nog steeds?
Hoe weet je eigenlijk dat die motor te zwaar voor je was? Ervaring of zo?
Tja, hoe weet je dat? Als je het gevoel hebt dat je de boel niet onder controle hebt en van dat vallen toch wel de schrik in de benen krijgt - Ik neem de tijd, eerst een paar jaartjes licht en dan zie ik wel weer verder.

En ja, ik les nog steeds, op 25 kW gaat het prima, de schrik is weg en er blijft 100 % plezier over! :]
Nog 2 lessen te gaan voor het examen...
 
Er zijn 2 soorten motorrijders.

Zij die gevallen zijn en zij die nog gaan vallen ;)

Ik hoor bij de 1e :Y
 
Tijdens de proefrit voor m'n 1e motor. 15 jaar oude banden waar hooguit 500km mee gereden was. Koud wegdek, eerste keer superspor, weinig rij ervaring en toen lag ik op de rotonde.

Resultaat: Ego verbrijzeld en lichte glijschade.
 
Laatst bewerkt:
Eens ff kijken... ik rij nu bijna 3 jaar motor en heb 6x een motor laten vallen. Nooit veel schade gehad (alleen krasjes)
1x gevallen met de XT op een bruggetje waar allemaal mos ofzo op groeide.
1x gevallen met de XT op zo’n schuine rand van een uitrit(er lag ijs)
1x gevallen met de KLE offroad
1x gevallen toen ik de RT de tuin uit wilde duwen over een hoge drempel en hij van me af viel.
2x gevallen met de RT bij een u turn (veel te gevoelige servo achterrem, even wennen)
 
Sinds 2012

1. Voorwiel gleed weg in de sneeuw
Resultaat: gebroken ego

2. Voorwiel gleed weg en gleed vervolgens de dijk af
Resultaat: gebroken ego en spierpijn

3. Kwam in de berm terrecht en gleed vervolgens de dijk af
Resultaat: gebroken ego

4. Met circa 100km/h de sloot in gedoken, geen idee waarom
Resultaat: zware hersenschudding, paar maand pijnlijk lopen

5. Viel om tijdens keren op een helling met bepakte motor
Resultaat: heel stom voelen :9
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan