Probeer je te vallen?Volgens mij niet meer op twee handen te tellen. Doet pijn en het letsel blijft je ook wel bij soms, maar het is het waard!
Als je niet valt, probeer je niet hard genoeg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Probeer je te vallen?Volgens mij niet meer op twee handen te tellen. Doet pijn en het letsel blijft je ook wel bij soms, maar het is het waard!
Als je niet valt, probeer je niet hard genoeg.
Ik heb dat ook een tijdje gedacht...ik behoor tot de derde soort, nog niet gevallen en gaat nooit vallen
6 à 7 jaar rij-ervaring (met rijbewijs)
volgens mij lijkt het me verstandig om iets anders dan met twee wielen te zoeken.oke,ik tel de eerste keer stilstaand omvallen in Duitsland 2007 op weg naar de TT maar niet mee omdat ik ineens natuurlijk geen grond onder mijn voeten had....maar volgens manlief ging het heel komisch en die lag dus ook in een deuk....mijn ego had een deuk,lichte schade aan mijn destijds (optisch) zelfgemaakte brandweerbike (sportster 883)was een achteraf weg dus geen publiek..
2014 na weer een paar jappen te hebben gereden na mijn nekoperatie van 2011 weer mijn oude brandweerbike terug kunnen kopen.
Op weg met de klup naar ons hotel met Pinksteren.
Omdat ik het wel leuk vind om soms met de zogezegd snelle klup mee te rijden haalde ik mijn man in om met hun even lekker de bochten in de eifel mee te pakken........hmmmmmm wat zal ik zeggen ik kwam veeeeeeeeeeel te hard voor linkse bocht uit,dus dacht in seconden dat ga ik niet halen,dus volop in de remmen,achterband wilde weer voorbij,kreeg ik even gecorrigeerd door even mijn remmen los te laten,maar zag de vangrail en dacht oh nee....probeer de snelheid eruit te halen.....dus nogmaals een achterband die me voorbij wilde gaan en dat geschud of hoe zeg ik dat, maar heb me toen naar links laten vallen dus schoof links op de weg ,volgens degene achter me heb ik een koprol gemaakt zonder het asfalt te raken,en kwam net voor de vangrail tot stilstand,en mijn harley schoof me na en stopte met voorwiel onder vangrail.Maar bleef net als een grasmaaier doorgaan....
Ik stond daarna op maar werd heel duizelig en mijn linker enkel deed erg zeer..(omdat iedereen uit die klup wist dat ik al meerdere rug operaties had gehad en nekoperatie en november 2013 mijn rechterboven kwab van mijn long was verwijderd was iedereen bezorgd en zeiden ga weer liggen en belde de ambulance......
Toen mijn man bij het ongeval aan kwam en mij zag liggen was hij heeel boos (en terecht)
Maar goed ambulance spalkte mijn enkel en legde me in ambulance om verdere controles etc te doen,Na uitleg dat ik een chemopil slikte omdat ik longkanker heb en dat mijn nek was vastgezet en meerdere rug operaties had gehad,keken ze mij echt aan of ik gek was geworden om dan nog motor te rijden.
Eenmaal in het ziekenhuis vlug fotos van alles,maar ik had verkeerde ziekenfonds pasje bij,dat van jaar ervoor,dus ze zeiden je hebt niks ernstigs ga maar in nederland naar ziekenhuis,en ik kon worden opgehaald.
Linkerhand dik,wijsvinger krom,dikke enkel kleine hechting bovenop,blauwe plek rechter bil en knie heel erg afgeschaafd....
motor alleen koppelings hendel kapot en windscherm kaduuk,gelukkig door messing vaste voetpad vooraan weinig schade verder.
Eerlijk gezegd baalde ik zo daarna toen ik over alles nadacht,zou je longkanker overleven maar je doodrijden waarvoor??
Heb toen besloten om me niet meer te laten opnaaien........
Ik denk wel dat dankzij mijn eigen intuïtie de schade beperkt is gebleven.
hierbij nog een paar fotos
Bekijk bijlage 1581092Bekijk bijlage 1581093
Bekijk bijlage 1581094Bekijk bijlage 1581095
Na pinksterweekend in ziekenhuis geweest spalk voor vinger,nagel is er daarna afgegaan,maar die pees was afgescheurd dus nu voor altijd kromme wijsvinger....maar die enkel soms bij uitstappen uit een auto nog flinke scheut pijn,die is eigenlijk nooit meer nagekeken,maar ja........had erger kunnen aflopen,er zijn er die onder de vangrail komen met als gevolg onthoofding dus.......
Daarna in augustus naar het zwarte woud,iedere linkse bocht kreeg ik de kriebels heeft wel paar honderd km geduurd eer ik daar vanaf was..
Afgelopen zomervakantie 2019 wij kwamen van de kuhthaipas in Oostenrijk af,het had geregend en wegdek was nat,ik zie mijn man voor me links wegglijden net voor bocht naar rechts naar beneden..zie nog oranje stukken van knipperlichten vliegen en denk nee hij gaat recht op de stenen muur af,en meteen zeg ik door de communicatie ik ga ook,want mijn achterband schoof ook weg ineens,gelukkig lag ik vrijwel meteen stil.....
Dacht liggen blijven en kijken waar Carin en frank blijven,duurde even ze reed langzamer had schrik op nat wegdek,want dadelijk glijden die ook uit...dus ik met hand zwaaien naar beneden ,langzaam rijden.
gelukkig waren automobilisten die ons hielpen met mijn en Ger zin harley overeind te helpen,wat niet mee viel door de gladheid,met zijn 3 mijn motor moeten optillen..
Heel erg gelukkig had mijn man zijn harley alleen deuk in tank en wat glijschade en knipperlicht achter kapot ,en ik ook glijschade en windscherm weer kaduuk....
En ik had dikke knie van ? want ging echt zachtjes,je hoorde ook geen geluid we schoven gewoon meteen weg.
Dus gelukkig konden we daarna verder rijden.....maar achter me Carin (was haar eerste motorvakantie) reed nog langzamer als ze eigenlijk al deed,want ze was bang met nat wegdek,nu nog meer omdat ze ons had zien liggen,maar wij vervolgende gewoon weer onze weg.........zei het proberen op te letten,maar olie of diesel op nat wegdek zie je gewoon niet...........
Ach je hebt niks te zeggen op zon moment,dacht daarna wel,shit ik had iemand of iets moeten waarschuwen,want nu vallen er waarschijnlijk meer motorrijders daar achter ons....
Hier in nederland moet je de gemeente bellen en ruimt de brandweer dat op,maar hoe dat nu zit in het buitenland????
had ook ergens fotos van het wegdek waarop je mijn remsporen ziet,moet ik even zoeken......
volgens mij lijkt het me verstandig om iets anders dan met twee wielen te zoeken.
Waar baseer jij dat op...?volgens mij lijkt het me verstandig om iets anders dan met twee wielen te zoeken.
niet iedereen wat dat betekent...
Ik zag ook een topic over wanneer je te oud bent om nog motor te rijden. Ik denk dat hier een grens aangegeven wordtniet iedereen wat dat betekent...
Ooh ja tuurlijk sorry You Only Live Onceniet iedereen wat dat betekent...