weleens onderuitgegaan?

Weet niet precies wat je bedoeld maar komt mischien vreemd over dat ik het grappig vind terwijl ik niet weet wat een taluut is.

Maar ik vond die opmerking wel grappig: dat het geen reclame voor zijn intelegentie was.

Vond het wel grappig dat je niet wist wat een talud was (intelligentie :? ).

Hij zal met z\'n brommertje geprobeerd hebben om tegen de te schuine zijde van een viaduct op te rijden. Had het resultaat wel willen zien (1 of 2 salto\'s).
Een talud is de helling van een aangelegde bult. Zeg maar de schuine kant van een dijk.

No hard feelings
 
jajaja

natuurlijk met lessen tijdens 8 je draaien, was te slo motion, maar ja dat is meer omvallen .
En op vakantie; motor koud zwaar bepakt, motor haalde de helling van parkeergarage niet van hotel. hele ronde scherpe gladde en stijle uitgang naar boven. Ook weer zo\'n omval situatie. Knipperlichtje stuk.

dat was\'t
 
1ste keer: het bekende oude vrouwtjes geval.
Oud dametje steek met haar auto plots een 4-baansweg over vlak voor mijn neus klap is onvermijdelijk motor total loss, ik gat in voet van mijn voetsteun (ben niet gevallen) meisje die achterop zat een meter of 7 verder over de auto heen, lelijke knie\"blessure\".

2de keer: stapvoets onderuit gegaan door plots om de hoek komende auto, weer niet gevallen klein beetje schade aan de motor dynamodeksel en spiegelsteun beschadigd.

3de keer: motor dondert van zijstandaard bij afspoelen van de motor (net terug van vakantie in de Dolomieten) ook net weer de motor neer kunnen leggen lichte kuipschade verder niets.

4de keer: Ging gelukkig niet hard door een bochtje breekt achterwiel weg en nadat de motor 180-graden gedraaid was hield ik \'m niet meer en lag even op de grond te spartelen. Voornamelijk onwetendheid van mijn kant over de bandjes die ik had Michelin Pilot Race die komen niet echt op temperatuur onder de 15 graden, duur lesje ong. met kortingen eraf 1135 euro schade.

5de keer: In Duitsland in een mooie scherpe bocht komt tegemoet een vrachtwagen met lange oplegger bocht is zo krap dat de oplegger ver op mijn weghelft was toen ik door de bocht kwam zetten dus BOEM tegen zijkant oplegger zag van zeer dichtbij 3-tal wielen langs mijn knie gaan. En toen opeens niets dan denken he :? ik rij nog ???? Dan shit hele zijkant naar zijn grootjes mmmmmmm spiegel zit er nog aan o o o linkervoetsteun niet meer shit.
Dan motor aan de kant zetten en kijken wat precies de schade is. Naast de voetsteun ook schakelpookje weg enne een piepkleim krasje 3 mm op onderkuip pfffffff.
Snel naar een motordealer gegaan deze haalde van een dezelfde showroom motor de onderdelen eraf en we konden weer doorgaan. Totaal maar 1,5 uur kwijt door het ongelukje ;) .
Voor de rest een prachtige vakantie gehad in de Dolomieten :} , en erg rustig gereden daar (not).................

Ps. dit in ongeveer 12 jaar motorspelen met verschillende motoren.

gR1d
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook eens een keer een pijnlijke arm opgelopen toen ik met m\'n elleboog een spiegel van een auto af tikte.
Kwam zo, ik reed door een rechts/links combinatie maar toen ik \'m om wilde gooien reed er een busje op de ideale lijn, dus ik richt de motor weer iets op om hem vervolgens strak achter het busje weer neer te kwakken om de bocht alsnog te nemen.
Rijd er een auto strak achter dat busje :(
Had ik dus niet gezien ik richt de motor weer op, maar tik met m\'n elleboog z\'n spiegel d\'r af.
Gaf me een beste knal.(Ik had de gang er goed in)
Ik kon m\'n fiets wel overeind houden maar ik maakte wel een beste zwieper.
 
3x, maar niet binnen je categoriën...

1 speedwobble met 150 (fokking guzzi\'s ook)
1 opritglijer in kneedownrit (waarschijnlijk omdat die fok Avon helemaal op was aan de rechterkant na assen)
1 remglijertje (MEZracings hebben iets meer opwarmtijd nodig)

nergens fysiek wat aan overgehouden, dus heel leerzaam.
tja die stalen rossen van een Guzzi ook he })
 
Vond het wel grappig dat je niet wist wat een talud was (intelligentie :? ).

Hij zal met z\'n brommertje geprobeerd hebben om tegen de te schuine zijde van een viaduct op te rijden. Had het resultaat wel willen zien (1 of 2 salto\'s).
Een talud is de helling van een aangelegde bult. Zeg maar de schuine kant van een dijk.

No hard feelings

Ik denk dat ik niet de enige ben/was die niet wist wat een talud is (hoop ik iig)
Maar ik ben nu weer een stuk inteligenter... :)
 
1 remglijertje (MEZracings hebben iets meer opwarmtijd nodig)
Op vrijdag 11 januari 2002 23:05 schreef gR1d het volgende:
4de keer: Ging gelukkig niet hard door een bochtje breekt achterwiel weg en nadat de motor 180-graden gedraaid was hield ik \'m niet meer en lag even op de grond te spartelen. Voornamelijk onwetendheid van mijn kant over de bandjes die ik had Michelin Pilot Race die komen niet echt op temperatuur onder de 15 graden, duur lesje ong. met kortingen eraf 1135 euro schade.

gR1d

Ik moet altijd maar aanhoren en lezen dat die semi circuitbanden het beste is wat je er onder kan leggen, maar lees hier toch weer de resultaten van die banden.

Wat ben ik blij met me Bt010\'s.
 
Maar ook ik ben wel eens op me plaat gegaan.
Alleen geef ik niet me banden de schuld maar mezelf.

Ik reed met een oude motor op Francorschamp achter 2 ZZR\'s 1100 aan. Met de gedachte dat die gasten alleen maar hard kunnen op het rechte stuk en geen bochten kunnen maken, goh, dit doet me aan een topic denken pas geleden,zelf gestart over vooroordelen tov een R1, maar ja, verstand komt met de jaren.
Maar reed dus achter die gasten, ongeveer met 160 een bocht in, waar zij door konden vondt me frame dat van niet, motortje begon te slingeren als een fiets met volle krantentassen, en dus haalde we de bocht niet meer en belandde we beide met 2 saldo\'s in het heilige grind.
Afgevoerd met ambulance, sleutelbeen gebroken op 2 plaatsen en een geplette kuit en een gedeukt ego.

Het was trouwens het eerste weekendje dat me vriendin meeging, die heel lief aan me vroeg op de weg naar huis of ik toch wel bleef motorrijden.

En zo hoort het!!! *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D
 
Laatst bewerkt:
Als ze op temperatuur zijn werkelijk supergrip, maar ben met je eens als je veel op de openbare weg rijdt moet je ze gewoon niet kopen.
Bedoel met de Michelin Pilot Sport kan je ook heel leuk spelen op circuits en zeker met de BT-010\'s hoor daar heel goede reacties over.
Dus hou rekening met die semi-race banden met langere opwarm periode en niet onder de 16 graden \"sportief\" rijden.

gR1d, ben trouwens erg benieuwd op welke merk banden mijn nieuwe 2002 R1 afgeleverd wordt.
Tot nu toe foto\'s gezien met de Sports.
 
Ik moet altijd maar aanhoren en lezen dat die semi circuitbanden het beste is wat je er onder kan leggen, maar lees hier toch weer de resultaten van die banden.

Wat ben ik blij met me Bt010\'s.
Nou ook met gewone wegbanden kan het verkeerd lopen.......
Ben al met allerlei soorten banden gevallen, olie, voorrem lomp intrekken in de bocht, grind, nog een keer olie, overstekende auto, plotseling voor me stoppende auto, te hard van de afrit, highsider en nog een paar keer wat kleine schuivertjes!
Maar de laatste 8 jaar gaat het prima.
Martin
 
Bij sommige van deze verhalen ben ik inmiddels best benieuwd wat je opgeeft op je schadeformulier... }) :

- snelheid
- schuld

En dat soort dingetjes... :? (Misschien een idee om een topic te starten met tips over het invullen van dat papiertje? En omgaan met omstanders en / of politie vlak na je ongeluk, als je nog bij je positieven bent ;) )
 
Laatst bewerkt:
Bij sommige van deze verhalen ben ik inmiddels best benieuwd wat je opgeeft op je schadeformulier... }) :

- snelheid
- schuld

En dat soort dingetjes... :? (Misschien een idee om een topic te starten met tips over het invullen van dat papiertje? En omgaan met omstanders en / of politie vlak na je ongeluk, als je nog bij je positieven bent ;) )

Lees de stripboeken van Joe Barr, staan twee goede (ahum) voorbeelden in.
 
Nou, dan zal ik ook maar een duidelijke versie vertellen ;)

Wou de A2 op, via een lange bocht (de oprit ;) ) en begon licht te versnellen dus zal ergens tussen de 60 en 80 hebben gereden en toen gleed ineens mijn achterwiel weg. Ik mijn stuur vast houden, stuur pakt asfalt vast en uiteindelijk is het mijn pols die alles loslaat (zat boven op mijn arm geplaatst). Ik lag dus in de berm en mijn motor lag al op de vluchtstrook van de A2.

Ook waren we nog zo stom geweest om geen motorbroek te dragen omdat het net te warm was :( . Agent ter plaatste zei dus wel dat er iets glad lag en nu is mijn verzekering druk bezig.

Mocht je leuke foto\'s willen zien www.xs4all.nl/~acxeller/ongeluk.htm

Wijze lessen geleerd:
- ALTIJD motorkleding
- In bochten niet in het midden rijden als er rechts een vluchtstrook naast zit
- Lederen motorkleding kopen
- Als je merkt dat je valt loslaten :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tsja, in mijn jonge motorrij cariere (ik rij nu ong een jaar en heb ondertussen 12000 km gereden, voornamelijk over de snelweg :( ) ben ik alweer 2x gevallen...

De eerste keer was op een circuitdag in mei. Omdat ik mijn motor eind oktober heb gekocht, had ik nog niet zo heel veel gereden. Iig, ik stuurde Manderveen in, en ipv gewoon de volgend bocht door te kijken, kijk ik voor me... Ik denk wha, dat haal ik nooit (nou ja, wel als je stuurt natuurlijk) en rij recht de grindbak in... Opzich geen probleem, maar dan moet je niet REMMEN... Dat deed ik dus wel en daar lag ik :( Nou ja, dit was sessie 2 van de 4, ik heb de volgende sessies weer gereden en ik heb echt een superleuke dag gehad.

De tweede keer was minder fijn. We waren naar het ONK in Raalte geweest en kwamen bij een stoplicht. Hier parkeerde we voor de auto\'s. Het licht sprong op groen en er werd gas gegeven. Hierdoor was er niet veel ruimte tussen motorrijders onderling. Er kwam links van mij iemand op zijn achterwiel voorbij, ik dacht: laat ik ook even rechts kijken, straks komt er mij er daar ook nog een voorbij. Niks te zien rechts. Echter wel recht voor mij... De jongen voor mij remde nl ineens en toen ik dus weer rechtuit keek, zag ik remlicht. Ik dacht: REMMEN en sturen.... (Wat heb je nou de eerste les geleerd, dacht ik later bij mezelf..) Maar goed, ik viel om, had pijn, kon niet meer op de motor naar huis (schakelpedaal afgebroken en nog wat andere schade) en ben naar het ziekenhuis afgevoerd omdat ik een beetje duizelig was en pijn in mijn schouder had. Het ergste was eigenlijk dat ik 4 weken niet heb kunnen rijden (ik had mijn arm in de mitella en ik wachtte de verz. af wat betreft geld0 en dat ik daarna een stuk minder zelfverzekerd was. Uiteraard had ik wel beschermende kleding aan. Mijn tip is dan ook: gelijk weer op een motor stappen, zodra dat fysiek mogelijk is.
 
Guzzi......150?????? })
gaat prima hoor.... (kdenk 170/180 max)
maar dat spagheti-frame kan het soms niet goed handelen...

motor was 1 maand oud, had er net een 6000km en een Oostenrijktoer opzitten, snelweg bij Emerich richting nl., nog ff een laatste \"sprintje\", begint me stuur alle kanten op te slaan....
Wat nu weer????
Gecrashed, motor 11.000 schade, ik 1 hechting.... en dat met een spijkerbroek en zomerhandschoentjes... (en een slap leren jasje)
 
Ja onderuit gegaan. 2x, niet op de motor maar met de bromfiets ..

1e keer : kinderen in een bocht welke daar niet moeten zijn. Ik moest flink remmen en moest een TE scherpe bocht nemen. Verder lag er cement/beton op de weg wat een beetje nat was dus : GLIJDEN. Kwam als eerste met m\'n knie op de grond. Jaren af en toe last van gehad.

2e keer : technische mankementje, vloog over de kop en brak m\'n arm (+ zwaargekneust!) en had m\'n knie die net van de 1e val was bijgekomen, nogmaals verwond.

En verder nog wat bijna-glijpartijen, maar die heeft elke motorrijder lijkt me. Dat je het achterwiel ineens voelt glijden enz.

Maar ik heb geen zin om nog een keer wat te breken.
 
Op zaterdag 12 januari 2002 11:39 schreef GuZ het volgende:
Gecrashed, motor 11.000 schade, ik 1 hechting.... en dat met een spijkerbroek en zomerhandschoentjes... (en een slap leren jasje)

spijkerbroek :? :? WEZELOOS of gewoon STOM ?
 
Ik heb wel van die bijna dingetjes gehad:

- noodstop gemaakt, circa 30 cm achter auto tot stilstand.
- jiffy zakt door bagage bijna de grond in
- onhandig neer moeten leggen (geen schade, gras en ruste op topkoffer)
- klapper van het stuur (keihard links, rechts, met 140 km/u, geen idee wat dit is... :? )
- bocht naar rechts tot over de buitenste streep moeten rijden, dus net niet berm
- oprit te hard genomen en al voordat de oprit kwam al op de snelweg zitten
- laatste 20 km vanuit Zwitserland met 180 lekke band, slinger slinger, WTF is dit?
- hele heftige slinger om een auto die mij geen voorrang gaf (alles begon te slippen, voor en achter)

Dit waren mijn enge bijna dingen... (voor zover ik weet, zal nog wel wat bij zitten)
 
Laatst bewerkt:
Maar ook ik ben wel eens op me plaat gegaan.
Alleen geef ik niet me banden de schuld maar mezelf.


Geef niet de banden de schuld is namelijk nogal onzin, bedoel ik heb het gashendeltje in handen.
Maar geef echter wel aan waardoor het kwam die slippartij.....geef zelf aan dat het onwetendheid van mij kant was ;(
Als opmerking niet voor mij bedoeld was beschouw dit dan maar als niet gepost :)

gR1d die de fout niet snel bij andere dingen zou zoeken maar van zijn EIGEN fouten leert.
 
spijkerbroek :? :? WEZELOOS of gewoon STOM ?


HHmm..rijden jullie altijd vol in het leren pak dan?

Ik heb zo\'n combi gekocht zodat ik de broek af en toe thuis kan laten als ik toch niet van plan ben gekke dingen uit te halen, als ik naar vrienden ga 5km verder wil ik niet de hele dag in zo\'n broek rondsjouwen.

Voor langere ritten natuurlijk wel in volledige
oorlogsuitrusting.

Maar over het onderuit gaan.

Op de brommer een keer...net toen school uit was
:(
Ik had het stuur volledig naar links staan, trek op en trek het stuur recht..trek ik hem in een wheelie...vervolgens mooi met het voorbandje recht op de stoeprand geland :(

En toen ik een andere brommer net twee dagen had
is een vriend van me er mee op zijn bek gegaan
:( :( :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan