weleens onderuitgegaan?

Ben 2 maal \'omgevallen\'.

1e keer met Suzuki GSX600R. Ik reed op een 80 km weg achter een auto. Ik weet het iets te dicht erop en \'s morgensvroeg de oogjes nog niet helemaal goed open. Die automobilist voor mij bedenkt dat ie ineens af moet slaan en ging vol in de remmen. Ik gooide ook enkele ankers uit en het enige dat ik nog kon denken wat k*t, k*t, k*t!! Remmen deden het optimaal, dus ik stond 1 cm. voor de bumper van de auto stil. Toen vergat ik van total schrik mijn voet aan de grond te zetten... en daar ging ze. Geen schade, ik lag min of minder onder de motor.

2e keer met mijn Suzuki SV650S.
Ik wilde bij mijn werk de parkeergarage in rijden, maar een opstandige slagboom probeerde dat te verhinderen. Het pas aangelegde kinderkopjesplein met kiezels en de boom zorgden dat ik met ong. 5 km per uur naar rechts viel: kuip kapot en voetrem eraf. Verder niets.

Eén voordeel: ik heb nog steeds een reservekuipdeel. Met de VRO 2 mag ik dus vallen, maar dan wel naar rechts!! :)

CAT
 
Ik ben nog nooit onderuit gegaan (hoor ik er nu juist wel of juist niet bij??).

Ik wil er eigenlijk niet bijhoren, bij de vallers dan. Aan de andere kant wil ik de ervaring van het \'gaan vallen\' ook wel eens meemaken. Het idee van \'bijna vallen\' heb ik al wel eens een keertje meegemaakt.

Ik was toen ook superverliefd op CAT :9 en reed met (te) hoge snelheid van Maarheeze (bij Eindhoven) naar Vorden (bij Zutfun in het 8-r-hoekse). Het was donker en het regende. En het laatste stukje snelweg tussen Arnhem en Dieren was verrassend leeg :) . Dus de laatste kilometertjes zouden heel snel gaan. Tot in een flauwe bocht naar rechts met een snelheid van 150 km/h mijn achterwiel ineens besloot niet over dat reparatievak te willen rijden, en zo schoof ie dus zelfstandig 30 cm naar links.

Wat er verder gebeurde weet ik niet. Maar een paar seconden later zat ik te juichen op de motor... ik zat er nog op!! Toch wel een tijdje rustig aan gedaan in de regen.

YZF1000R
 
Terug
Bovenaan Onderaan