Welek achterband onder R6

FlashBack

MF veteraan
3 jan 2006
2.948
0
Dordrecht
Ik heb binnenkort een nieuwe achterband nodig en ben benieuwd welke band jullie hebben en wat vor ervaring hier mee

Zelf zit ik te denken aan een bridgestone R14 nieuw type band zit tussen sport en toer in..

Wat hebben jullie of zouden jullie doen
 
het type achterband ligt denk ik een beetje aan je rijstijl.
Ik heb ooit is een michelin macadam achterband gehad(zat er op toen ik me motor kocht) en die hoef ik nooit meer,daarna heb ik er een set metzeler rennsport op gezet,dan heb je echt een hele goede wegligging alleen slijt die wel heel hard.
Op de motor die ik nu heb had ik pirelli diablo zitten,die gingen wel,maar heb er nu een set michelin pilot powers op laten monteren,dat rijd beter als die pirelli.
Me achterband gaat altijd wel hard welke ik ook neem(sportbanden),met een sport tour band vind ik de bochten niet zo fijn.
Ik vind een goede wegligging het belangrijkst,zodat je met je motor kan doen wat je wilt,dan slijt die maar sneller,koop ik wel weer nieuwe,je krijgt er ook een hoop plezier voor terug !
 
Vertel bijvoorbeeld ook eens wat voor een rijder je bent. Rij je alleen met droog en warm weer, of ook in de regen en als het vriest. Is namelijk voor de bandenkeuze erg belangrijk ;)
 
Waarschijnlijk ben je het beste af met het type wat er nu voor op ligt, behalve als je al van plan bent die ook binnenkort te vervangen.
Ikzelf vervang de banden altijd als paar, behalve op m'n woonwerk fiets, daar smokkel ik wel es wat mee.

Het valt me altijd op dat velen zweren bij high-spec banden, maar wel rustig een nieuwe achterband monteren met een voorband waar het mooiste al lang van af is gereden, of zelfs types mixen met het idee dat dit "beter" zou zijn.
"All the gear but no idea" zoals men hier placht te zeggen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan