40 kW powerrr
MF veteraan
- 21 sep 2010
- 1.461
- 295
Gisteren heb ik Moto73 gekocht. Er zat een bijlage bij over motorscooters. Ze weten dat ze aandacht moeten besteden aan 'onze' motorscooter, maar eigenlijk kunnen ze er niks mee. De artikelen komen erop neer dat je vanaf een Gileria GP800 Antwerpen kunt bekijken, en dat sommige motorscooters best luxe zijn en opbergruimte hebben. Nergens kan ik lezen hoe ze in elkaar steken, hoe de wegligging is, hoe ze op het gas reageren, welk verbruik ze hebben, hoeveel toeren de motor maakt bij constante snelheden of bij accelleren. Wordt er een voorkeur uitgesproken voor het ene model t.o.v. het andere, dan is dat nauwelijks onderbouwd. Bij hun 'eigen' motoren verschijnen wel allerlei staatjes over vermogen, verbruik, versnellingsbereik en mooie actiefoto's.
Ander voorbeeld: ScooterXpress. De paar keer dat ik het blad heb aangeschaft zag ik voornamelijk een blad over lifestyle, die de mijne niet is: roze helmen en zomerjurkjes met open schoentjes op de motorscooter of een ondernemer in (geen motor-)pak op een Vespatje. De enkele serieuze test die erin staat kan ik al aanvullen na een proefritje van een uur.
Waar blijven de reisverhalen, de verhalen van de forens die zijn Burgman jaarrond 5x per week inzet en zo de 100.000 km passeert, duurzaamheidstesten en multitesten? Is er uberhaupt een blad dat hierin voorziet?
Ander voorbeeld: ScooterXpress. De paar keer dat ik het blad heb aangeschaft zag ik voornamelijk een blad over lifestyle, die de mijne niet is: roze helmen en zomerjurkjes met open schoentjes op de motorscooter of een ondernemer in (geen motor-)pak op een Vespatje. De enkele serieuze test die erin staat kan ik al aanvullen na een proefritje van een uur.
Waar blijven de reisverhalen, de verhalen van de forens die zijn Burgman jaarrond 5x per week inzet en zo de 100.000 km passeert, duurzaamheidstesten en multitesten? Is er uberhaupt een blad dat hierin voorziet?
Laatst bewerkt: