Welk blok past er in een ZX-6R '99

Schumi123

Die hard MF'er
1 jun 2007
441
0
Spanbroek
Gister is er bij mijn motor een klep afgebroken. Ik ben nu dus op zoek naar een vervangend blok, aangezien dat zowat nog goedkoper is.

Ik zat er nu echter aan te denken om er een blok van een zx-9r 98-02 of van een zx-6r 00-02 onder te plaatsen. Aangezien deze beide meer vermogen leveren. Ik vroeg me alleen af hoe het zit met de ophangpunten en de rest van het frame? Zijn deze gelijk of is bij bijvoorbeeld de zx-9r deze nog een stukje sterker?

De modellen lijken ontzettend veel op elkaar qua bouw, maar is dat ook daadwerkelijk zo?
 
zx-6r uit 00-02 schijnt er gewoon onder te kunnen alleen de ontstekingsrotor schijnt anders te zijn.

Maar voor die paar pk meer, ga ik niet zoveel moeite doen. Gezien het feit dat blokken uit 98 goedkoper zijn en beter zijn te vinden.

Dus probleem opgelost :)
 
Laatst bewerkt:
Hoy ik heb nog een blok liggen uit een ZX6R van 2000.
Motor had 21000Km gelopen voor de schade.

Ik wil 500 euro voor het kale motorblok hebben.
Interesse ? bel me maar op 0646220572
full
 
Laatst bewerkt:
ZX9R kun je vergeten.

ZX6R past van 98 tot 2002 gewoon zo hup eronder. Blokken zijn in de basis allemaal hetzelfde. In 2003 kreeg de 6 pas injectie, dus daar heb je ook niks mee te maken. Alleen vanaf 2000 kreeg het dynamodeksel een iets ander uiterlijk maar blijven exact dezelfde maten, deksels zijn ook gewoon 1 op 1 verwisselbaar.
 
Ik weet eigenlijk ook niet helemaal waarom ik het vraag....

Blok schijnt 3 pk meer te leveren en ben benieuwd in hoeverre je dat terug ziet in een dyno-run. Zal ws gewoon 3 pk meer zijn, maar toch.

Maar ik heb besloten er toch maar een blok uit 98 onder te leggen beter voor als ik hem ooit nog eens wil door verkopen. Kleur van de kleppendeksel wijkt namelijk ook af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan