Welk bouwjaar bij welk model?

BuGs_BuNnY

Die hard MF'er
9 feb 2002
893
0
Drenthe
Ik heb een motor op het oog
Het is een suzuki gsxr 750

Volgens de persoon is het bouwjaar van de motor 2001
En het model van 1999

Kan dit?
Dus dat er een model word gemaakt in 1999 en dat de productie van dat model nog plaats vind in 2001

Of heb ik hier te maken met een motor die 2 jaar op het circuit is gebruikt of in de showroom heeft gestaan en 2001 op kenteken is gezet?
 
model 1999
index.jpg

model 2001
index.jpg

je word verne#kt
anders om gebeurt nog wel eens dat ze de nieuwe kleuren al op een van de laatste modellen van dat jaar heben
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een motor op het oog
Het is een suzuki gsxr 750

Volgens de persoon is het bouwjaar van de motor 2001
En het model van 1999

Kan dit?
Dus dat er een model word gemaakt in 1999 en dat de productie van dat model nog plaats vind in 2001

Of heb ik hier te maken met een motor die 2 jaar op het circuit is gebruikt of in de showroom heeft gestaan en 2001 op kenteken is gezet?

volgens mij kan dit niet :?

andersom wel, dan heb je een overjarig model wat later op kenteken is gezet.... dus het zou misschien model 99, bouwjaar 99 en kenteken 2001 KUNNEN zijn?
 
Als een model gemaakt word in 1999 dan kan het niet zo zijn dat dit model in het jaar 2001 nog in productie is?
 
Als een model gemaakt word in 1999 dan kan het niet zo zijn dat dit model in het jaar 2001 nog in productie is?
tuurlijk kan dit wel, er zijn best veel modellen die meerdere jaren geproduceerd worden voordat ze vernieuwd worden.
je moet dus even kijken wanneer het model 1999 voor het laatst geproduceerd is. als het model 2001 echter al eind 2000 (gebeurt wel vaak) in de showroom staat, dan zullen de laatste modellen 1999 ook in 2000 geproduceeerd zijn en niet meer in 2001.
is het model 2001 echter pas halverwege of eind 2001 in productie gegaan dan zullen er in de eerste helft van 2001 nog 1999 modellen geproduceerd zijn.

sportmotors worden meestal eens in de 2 jaar vernieuwd/geupdate. je kan ook altijd even met suzuki nederland bellen als je het framenummer van de betreffende motor weet.
 
tuurlijk kan dit wel, er zijn best veel modellen die meerdere jaren geproduceerd worden voordat ze vernieuwd worden.
je moet dus even kijken wanneer het model 1999 voor het laatst geproduceerd is. als het model 2001 echter al eind 2000 (gebeurt wel vaak) in de showroom staat, dan zullen de laatste modellen 1999 ook in 2000 geproduceeerd zijn en niet meer in 2001.
is het model 2001 echter pas halverwege of eind 2001 in productie gegaan dan zullen er in de eerste helft van 2001 nog 1999 modellen geproduceerd zijn.

sportmotors worden meestal eens in de 2 jaar vernieuwd/geupdate. je kan ook altijd even met suzuki nederland bellen als je het framenummer van de betreffende motor weet.

jij spreekt over 'facelifts/modelvernieuwingen'... het gaat over modeljaren... das een verandering in stickers, kleine aanpassingen enz. zoals bijvoorbeeld Yamaha R6 2000-2001 de andere undertray heeft gekregen. 2002-2003 was een facelift. Althans, zo vat ik de vraag op van de TS.
 
bouwjaar is makklijk te zien, dat staat op je balhoofd, en geloof me, als er een nieuw model is, gaaan ze echt niet verder met het oude model.
En zoals glutendokter al zegt, je wordt genaaid, maar je mag vast niet klaarkomen.

Waarschijnlijk is het een import-motor, die op kenteken uit 2001 komt, op zich geen probleem, als je maar niet betaald voor een motor uit 2001]

Ik zelf heb eigenlijk niet zoveel problemen met een ex-circuit motor, ik denk dat die beter onderhouden worden dan een heleboel "gewone" straat motoren.
 
jij spreekt over 'facelifts/modelvernieuwingen'... het gaat over modeljaren... das een verandering in stickers, kleine aanpassingen enz. zoals bijvoorbeeld Yamaha R6 2000-2001 de andere undertray heeft gekregen. 2002-2003 was een facelift. Althans, zo vat ik de vraag op van de TS.
meestal kun je aan de stickers/striping idd zien uit welk jaar een motor stamt. ik bedacht me net trouwens dat sinds 2000 suzuki een K in de type aanduiding geeft. bv, GSX 600 R (K1), K1 wil zeggen dat het een 2001 model is (K2 voor 2002 enz.)
dus als het een originele 2001 motor is zal dit waarschijnlijk ook op het type plaatje staan (balhoofd).
 
Zie de foto's in de reactie van Glutendokter. Model '99 heeft een hele andere achterkant dan het '01 model. En in '01 werd het '99 model niet meer gemaakt, kan hooguit een overjarig/import/whatever model zijn.
 
De verkoper heeft het waarschijnlijk over;
bouwjaar 1999
daarmee ook model 1999
Maar pas in 2001 op kenteken gezet

Hiermee kan je dus eigenlijk aantonen dat je motor pas 4 jaar op de weg is, ipv 6 jaar. Vandaar dat het er vaak bij staat denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan