Welk busje?

Robbert748

MF'er
25 mei 2004
77
0
Den Haag
Nu ik altijd met een auto met de aanhanger erachter naar het circuit rijd zit ik er over te denken om een busje aan te schaffen, waar ik mijn motor (droog) ik kwijt kan samen met wat gereedschap, een setje velgen enz. Nu is de vraag wat voor een busje hier voor geschikt is. Ik zat zelf te denken aan een model zoals een VW Caddy maar ben er niet zeker van of daar een motor + zooi in past. Wat vinden jullie de beste oplossing? Ik wil liever niet een al te grote bus want ik wil hem niet alleen voor de motorrace gebruiken maar er ook normaal mee naar bv de stad kunnen. En ook niet onbelangrijk niet te duur want ik steek me geld liever in me motor.

Robbert
 
Busje is ideaal, als je dat 1x gewend bent wil je niet meer anders. Zo makkelijk gewoon.

Ik had hetzelfde als jou, wou er niet veel aan uitgeven (stop ik liever in de motor) maar wou wel de ruimte, moet er 2 motoren mee vervoeren. Heb dus een ouwe Renault Trafic gekocht. Deze is verhoogd dus ik kan er in staan, iets wat ideaal is. Kun je je in de bus omkleden en je stoot nooit je kop, ik kan er gewoon rechtop in staan (ben 1.82).

Een motor in een Caddy gaat niet passen denk ik, zowel qua hoogte als lengte van de motor geeft het denk ik problemen.

Hier staat een piccie. Niet de mooiste bus, wel de goedkoopste. Gekocht voor 775 euro met een jaar APK. 8-)
 
Wij hebben ook een VW caddy gehad, het nadeel hiervan is dat de achterklep niet helemaal dicht kan (met een cbr600 erin). dat wordt dus aantrekken met sjorbanden met als gevolg een bolle klep...
Nog een nadeel is als je de auto niet voor de deur kwijt kan, er de hele nacht een leuk motortje op je auto staat te "showen", om 4 uur 's ochtends de motor opladen is dan natuurlijk ook een hele goede optie :Z

Nu hebben we vorig jaar een Mitsu L300 gekocht (verhoogde uitvoering), dat was een hele verbetering qua comfort! Is niet te breed dus past netjes in een parkeervak (zelfs in een "nieuwbouwwijkparkeervak") en is in de stad ook nog redelijk handelbaar.
Het slaapt ook nog aardig, dus je kan redelijk relaxed een avondje van tevoren richting circuit vertrekken.
Het nadeel is de hoogte, het is een beetje aanklooien met omkleden.

Wil je comfort dan moet je zo'n bus als revolution kopen!

Het is dus een beetje afwegen hoe vaak je hem voor circuitdagen gebruikt en de rest van het jaar.

[me]Kar!n bedenkt zich iets te laat dat je een dichte versie van de caddy bedoeld...[/me]
 
Laatst bewerkt:
L300 rules....qua betrouwbaarheid en lage kosten. L400 is net zo goed, alleen veel duurder (maar wel groter, mooier & luxer).
 
Een nieuwe Peugeot Boxer 2.8HDI ;) *D
Rijdt als een personen auto. Loopt heerlijk, speert zo naar de 170 :]
 
Ik heb nog een traffic te koop, is wel een camper nu maar dat kun je zo veranderen.

Heb je ook nog eens stromend water, gas en eventueel een koelkast bij je op het cicuit.

Bijkomend voordeel is veel opbergruimte en je betaald 317 wegenbelasting PER JAAR!!!


Bij interesse graag ff mailen Karsten.Oexman APESTAART Lycos.nl
 
Ik heb nog een traffic te koop, is wel een camper nu maar dat kun je zo veranderen.

Heb je ook nog eens stromend water, gas en eventueel een koelkast bij je op het cicuit.

Bijkomend voordeel is veel opbergruimte en je betaald 317 wegenbelasting PER JAAR!!!


Bij interesse graag ff mailen Karsten.Oexman APESTAART Lycos.nl

Ik ben nog op zoek naar zo'n ding, heb je er een piccie van ?
 
Ik rij met een verlenge Citroen Jumpy. Peugeot en Fiat hebben zoiets vergelijkbaars.

Hij rijdt als een personen dus veel comfort.

Er passen 2 motoren recht en omkleden doe ik lekker buiten de auto. Als je een mooie zwarte hebt met dichte achterramen dan kan je er ook mee naar de stad. Deze bus kosten alleen 2e hands nog €8000,-
 
Ik heb wat moois voor je gevonden:

http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=3&record_id=291486&class=comm&pos=24&locale=atnl.comm.1&distance=&SearchID=3ba4df306b17950237e57a7b9696ba30&did=1000537

Hij is verlengd dus er passen 2 motoren recht in.
Het is een 1.9TD. Dus sneller en zuiniger. Ik heb de 1.9D die is traag en loopt 1.11 met 51KW top 130km/pu
Trekhaak
Dubbele bank
En misschien vindt je ramen in de achterdeuren wel makkelijk omdat je zo de achteruitkijk spiegel kan gebruiken.
 
das idd een mooi busje :) jammer dat hij wit is, had liever een mooi ducati rood busje gehad ;) nou nog ff sparen! maar dis wel wat ik zoek! nog iemand andere ideeen over merken en modellen die geschikt zijn?
 
In de zomer wanneer je naar de race gaat is het bloedverziekend heet, zoals afgelopen maandag op Zolder 32 graden. Dan is t toch wel heeeeel erg lekker om ff te douchen voor je gaat racen en voordat je naar huis gaat. K kom sinds kort met de camper (ga k t hele jaar gebruiken, ook in de winter)

full
 
Daarvoor gingen we met een bus, soms nog steeds en een caravan. In de bus zit een wasbak zodat je je lekker kunt opfrissen en een plank voor gereedschap, helm etc. Ging trouwens perfect. Maar ja Deeptone wordt ook n daggie ouder en wilde iets meer luxe.

Kortom, k vind dat ik voor de motor-forum klanten iets terug moet doen, dus heb ik tijdens de circuitdagen tijdens de middagrust standaard pannekoeken

full


Volgend jaar ga ik ZAC rijden en kan k wel wat hulp gebruiken bij t bakken heb ik inmiddels begrepen. T wordt n soort mobile pannekoekenhuis.

K heb ook met een verlengde Hyundai-bus gereden en dat beviel ook perfect.

Suc6 met je zoektocht
 
In de zomer wanneer je naar de race gaat is het bloedverziekend heet, zoals afgelopen maandag op Zolder 32 graden. Dan is t toch wel heeeeel erg lekker om ff te douchen voor je gaat racen en voordat je naar huis gaat. K kom sinds kort met de camper (ga k t hele jaar gebruiken, ook in de winter)

(Afbeelding)
Beetje duur he vor hem. Die €4500,- voor het busje is een betere prijs.
 
Ik rij een Hyundai H200 diesel korte wielbasis
en daar passen precies twee motoren in rijplaat erbij en twee wielgoten en rijden maar soms nog met een aanhanger met een motor erop
Gaat prima voorjaar met zijn drieen naar Pau geweest wel een beetje krap met drie grote kerels voorin maar goed voor je hobby doe je veel.

Ik had hiervoor een seat inca maar die is zeker te klein, ik heb wel eens een off the road vervoerd maar dan met achterdeur open en een deuk in het dak van het stuur wat bij de eerste bocht naar de andere kant schoot :Z

maar succes met je zoektocht

Herbert
 
Heb een Nissan vanette, prima busje.
Kan makelijk een motor in (R1), en dan heb je ook nog ruimte over voor extra spullen.
Niet te groot, zodat je er ook mee in de stad kan rijden, Perfect.
Sucses met het vinden van een geschikt busje
 
Terug
Bovenaan Onderaan