welk gereedschap/reserve onderdelen altijd bij je?

Staelens

Banned User
6 mei 2004
168
0
Ik vroeg me af welke onderdelen/gereedschap je altijd meeneemt op je motor...voor het geval dat....



Ik neem eigenlijk alleen 1 reservebougie mee en bougiesleutel.
En een todje voor de olie te checken..en m'n handen af te vegen.

Maar volgens mij is dat eigenlijk veel te weinig..wat is nog handig om mee te nemen?
 
Naast het standaard gereedschap setje dat bij de motor hoort, heb ik een klein busje kettingvet bij me en wat speciale doekjes om je vizier onderweg schoon te maken. Dat was het wel eigenlijk.
Meer past ook niet onder mijn zadel.
 
tja ik neem een nieuwe bougie mee, bougiesleutel. Een paar veel voorkomende boutjes (wel allemaal imbus omdat imbussleutels makkelijker mee te nemen zijn), imbussleuteltjes en een paar normale sleutels. En een slotje van me ketting, schroevendraaiertje en dat was 't eigenlijk. Oh en een potje kettingvet neem ik niet mee, heb nog nooit de situatie meegemaakt dat je onderweg je ketting moest smeren omdat ie ineens droog is? dat doe ik meestal elke week wel ff smeren en niet onder 't rijden vind ik nogal raar om dat mee te nemen.
 
Ik heb naast wat er al genoemd is, ook nog een stuk 2.5 kwadraat koper, een spanband, een elastiek met haken en een setje om een prop in m'n band te plakken en weer op te pompen. Vroeger had ik ook altijd een halve liter olie bij me, maar nu niet meer.
 
Een aansteker.................Mocht ie stilstaan, verlos ik hem uit zijn lijden ermee :P :9

Maarruh in mijn tas zitten tywraps, een schroevendraaier, ducttape, waterpomptang(Hij wil nogal eens veranderen van toerental(Tjah, brik hè ;) en dat kan/moet ik stellen met een waterpomptang)

Ik kwam net toevallig deze site tegen: http://www.b13media.com/lois/index.html (Lois on the Loose)
 
Van alles, hoewel ik eigenlijk nooit iets nodig ben;

Messing borstel voor bougie's schoonmaken
Bougiesleutel met passende dop
Reserve bougie
Steeksleutel 10 voor als gaskabel losrammelt (1e keer moet nog gebeuren)
lange plattebek schroevendraaier die op de co schroef past
En en punt tangetje en bosje tie wraps
 
Terug
Bovenaan Onderaan