- 14 dec 2019
- 1.477
- 744
Hallo ,
Ik wil graag wel een ketting smeersysteem op mijn Motor ( Kawasaki Versys 1000)
Het doel is toch wel om continue te smeren , ik heb gekeken naar de Osco en Nemo en het aftreksul daarvan op ALi. Het is handig maar smeert niet regelmatig.(auto)
Dan komt de Scottoiler al gauw om de hoek kijken, dat kan op vacuum en op de accu 12V.
Accu 12V komt al gauw op zo'n 300,- euro , das nou weer een beetje teveel voor wat luxe. (koop je ook 2 ketting sets voor met tandwielen.)
Een vacuum system is dan de betere optie kwa prijs , hiervoor moet je dan wel weer de slang in twee snijden, op zich niet super erg. 139,-
Zouden we voor de 139,- gaan dan zit hier een enkel slangtje bij voor 1 kant van het tandwiel , verkopen ze de dubbele injector voor 30,- los
Daarvan zeggen ze dat het beter is , vraag me dan af waarom dit niet in de doos zit bij de 139,-.
Scottoiler heeft ook nog een X systeem. (255,-)
Een PDoiler met een kwast boven je ketting schijnt volgens sommige nog beter te zijn , deze is 120,- compleet.
Er bestaat ook een Pro Oiler , daarvan is de website zo oud als de weg naar rome en lijkt me out of order.
Ik kom ook nog een Cameleon Oiler tegen , beetje vaag.
Dus ja , wat is wijsheid, de insteek is dat ik me wel kan meten met continue smering, blijft zo dat je alles in de gaten moet blijven houden maar dat is met alles zo.
Ik vindt max 140,- voor een draadje en stukje plastic weg genoeg eigenlijk.
Ik vindt het ook wel handig om niet afhankelijk te zijn van merk voorgeschreven olie.
Enige (afzeik) tips zijn welkom.
Een grote vraag is ook eigenlijk , moet je aan twee kanten smeren? of is 1 kant genoeg en slingert er evengoed wel naar de andere kant van de ketting.
Nog een add-on : ik kwam deze ook tegen , nog duurder maar dan staat ie maar :
CLS Kettenöler
En deze: McCoi - Der micro-controller-gesteuerte Kettenöler (elektronisches Kettenschmiersystem)
bvd
Ik wil graag wel een ketting smeersysteem op mijn Motor ( Kawasaki Versys 1000)
Het doel is toch wel om continue te smeren , ik heb gekeken naar de Osco en Nemo en het aftreksul daarvan op ALi. Het is handig maar smeert niet regelmatig.(auto)
Dan komt de Scottoiler al gauw om de hoek kijken, dat kan op vacuum en op de accu 12V.
Accu 12V komt al gauw op zo'n 300,- euro , das nou weer een beetje teveel voor wat luxe. (koop je ook 2 ketting sets voor met tandwielen.)
Een vacuum system is dan de betere optie kwa prijs , hiervoor moet je dan wel weer de slang in twee snijden, op zich niet super erg. 139,-
Zouden we voor de 139,- gaan dan zit hier een enkel slangtje bij voor 1 kant van het tandwiel , verkopen ze de dubbele injector voor 30,- los
Daarvan zeggen ze dat het beter is , vraag me dan af waarom dit niet in de doos zit bij de 139,-.
Scottoiler heeft ook nog een X systeem. (255,-)
Een PDoiler met een kwast boven je ketting schijnt volgens sommige nog beter te zijn , deze is 120,- compleet.
Er bestaat ook een Pro Oiler , daarvan is de website zo oud als de weg naar rome en lijkt me out of order.
Ik kom ook nog een Cameleon Oiler tegen , beetje vaag.
Dus ja , wat is wijsheid, de insteek is dat ik me wel kan meten met continue smering, blijft zo dat je alles in de gaten moet blijven houden maar dat is met alles zo.
Ik vindt max 140,- voor een draadje en stukje plastic weg genoeg eigenlijk.
Ik vindt het ook wel handig om niet afhankelijk te zijn van merk voorgeschreven olie.
Enige (afzeik) tips zijn welkom.
Een grote vraag is ook eigenlijk , moet je aan twee kanten smeren? of is 1 kant genoeg en slingert er evengoed wel naar de andere kant van de ketting.
Nog een add-on : ik kwam deze ook tegen , nog duurder maar dan staat ie maar :
CLS Kettenöler
En deze: McCoi - Der micro-controller-gesteuerte Kettenöler (elektronisches Kettenschmiersystem)
bvd
Laatst bewerkt: