Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

Toch dit vermakelijke topic maar eens een schopje geven.

Afgelopen week stond er voor het invoegen van de A15 een BMW links naast mij. Normaal ben je auto's zo kwijt met half gas, short schiften etc. Deze BMW kwam een stuk beter mee, de triple moest toch flink aan de bak. Pas na vol doortrekken in de tweede versnelling voegde hij toch maar achter mij in.
 
Yay, eindelijk heeft iemand het eens geprobeert!

Ik weet niet of hij dacht dat ie sneller was, of dat ie zat te spelen/uitdagen..

Ik reed de snelweg op, ik zat nog op de invoegstrook, en er reed een auto op de snelweg, iets achter mij, ik gaf wat gas en voegde ruim voor hem in.

Toen hij in kon halen (snelwegen zijn hier iets anders dan in .nl) haalde hij me met een behoorlijke gang in, dus ik bleef een beetje heel ruim achter hem hangen.
Op een gegeven moment zat er een auto voor ons die langzaam reed, hij kon er niet om heen, maar ik wel, dus kort maar krachtig er om heen.
Even later kwam ie in de toerenbegrenzer voor bij zetten. Toen ben ik maar achter hem gebleven.
Ik ben niet over 6000rpm geweest denk ik.

Holden Commodore V8 (326pk?) vs opgevoerde GS1000
 
Laatst bewerkt:
Heb vrij vaak dat ik gewoon nietsvermoedend bij een stoplicht sta en normaal wegrijd, maar dat een pannenkoek in een Golf formaat auto ineens recht naast me gaat rijden terwijl ik altijd zo'n 5 tot 10km te hard rijd. Is altijd weer zo'n begin twintiger die A) stoer probeert te zijn en zich niet laat kennen door een motor of B) een begin twintiger die dat gave ding van dichtbij wil bekijken. Voor situatie B heb ik sympathie, voor A niet. Voor A wil ik juist zo snel mogelijk wegwezen. Je weet maar nooit wat voor idiote onzin zo'n vent gaat uithalen.
 
Ik rij nu al twaalf jaar met mijn motor en heb het serieus nog nooit gehad dat iemand met een auto wilde racen. Of ik let gewoon niet op.
Ik rij 24 jaar motor, en vandaag was de eerste keer.

M'n broer heeft een Audi S4 (350pk), en die zegt dat ie regelmatig wordt uitgedaagd door motoren, maar dat zullen wel 35kW zijn, want hij wint het meestal, zegt ie.
 
Maar vandaag dik verloren?
Niet echt...
Ik ben niet boven de 6000rpm geweest, 3/4 gas mischien, toen hing ik er weer achter, of haalde ik hem in.
Auto ging echt vol gas.

Mijn motor heeft zijn max koppel bij ongeveer 4000rpm, kort maar krachtig! Op goede momenten gaat ie van 90 naar 240km/h (vanuit de hoogste versnelling) in zo'n 300 meter. Dat zie ik een auto niet gauw doen
 
Laatst bewerkt:
@timo84

GS1245T.jpg
 
Ik rij 24 jaar motor, en vandaag was de eerste keer.

M'n broer heeft een Audi S4 (350pk), en die zegt dat ie regelmatig wordt uitgedaagd door motoren, maar dat zullen wel 35kW zijn, want hij wint het meestal, zegt ie.

Ik doe wel eens een sprintje met mijn vriendin. Maar ik win het sowieso, met 40 pk extra en een QS en 12 jaar meer ervaring. Maar goed alsnog niet slecht. Alleen vrouwen wel uiterst naïef als het gaat waar ze het gas open trekken, gaat nog een keer der rijbewijs kosten.
 
Een fiath 500 Abarth turbo...t is em niet gelukt maar heb em wel voor laten gaan omdat ik geen zin had in gedoe ( kwam een wegversmalling aan)
 
Ik heb net mijn mijn motor opgehaald dus moet nog ff wennen. Tis is een dik ding. Honda Crosstourer en het is koud/veel koppel. Hoe dan ook vanmiddag een golf gti met een petje erin die het ff wilde proberen op de Benelux baan. broaaap weg was ik. Blijft leuk. Ze verwachten het niet van toerfiets..
 
Ik heb net mijn mijn motor opgehaald dus moet nog ff wennen. Tis is een dik ding. Honda Crosstourer en het is koud/veel koppel. Hoe dan ook vanmiddag een golf gti met een petje erin die het ff wilde proberen op de Benelux baan. broaaap weg was ik. Blijft leuk. Ze verwachten het niet van toerfiets..
Toen ik nog jong was..
Mijn oom had een Goldwing, ik had een GS750, ik dacht ik trek dat bankstel er wel even uit, mooi niet dus, zelfs niet bijna... ;)
 
Laatst bewerkt:
Toen ik nog jong was..
Mijn oom had een Goldwing, ik had een GS750, ik dacht ik trek dat bankstel er wel even uit, mooi niet dus, zelfs niet bijna... ;)

Zo'n Goldwing heeft nog veel koppel, helemaal een moderne. Meer belangrijk, het komt er bij een laag toerental in. Ding is meteen bij de les.
 
Terug
Bovenaan Onderaan