Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

Laatst kwam er een mini cooper (geen works, maar normale...) naast me staan bij t stoplicht richting de snelweg, hele tijd nerveus gasgeven en bij groen licht, ja hoor, wielspin en volgas weg.
Half gas was genoeg om em voorbij te vliegen en te verdwijnen met niet strikt legale snelheid O-)
Snap nooit of ze denken dat ze een kans maken of gewoon iets naast zich willen hebben als ze met wielspin wegrijden?

Heb het vermoeden dat veel mensen niet weten hoe snel 0-100 in minder dan 5s is.
Als je in het gebakje van je moeder hebt leren rijden (eco 1.0, 65pk) en dan koop je een eigen auto met 130pk dan voel je je al snel koning.. alleen doe je dan nog steeds 9 of 10 seconden naar de 100 :+
 
Vandaag wou iemand in een dikke BMW met V8 ( tenminste , klonk wel zo ) even een sprintje tegen me doen..
Het licht sprong op groen , meneer geeft een flinke dot gas en wel zo dat de achterwielen spinden als een malle : kennelijk traction control uitgeschakeld..
Je raad het al : dikke rookgordijnen dus heb me er niet toe laten verleiden om m'n soes eens flink aan het gas te trekken...
Maar goed ook : 200m verderop werd 'ie staande gehouden door een motorwout ;)
Ik gok een prent op basis van artikel 5 :+
 
Laatst bewerkt:
Stond afgelopen week vooraan bij een stoplicht en bij het vertrekken gaf de BMW i3 blijkbaar vol "gas", want die kwam wel erg rap van z'n plek voor een 4-wieler. Helaas was ik nog maar een kilometer overweg dus ik wilde niet voluit gaan lopen knallen met koude motor, maar toch maar een klein beetje gas bijgegeven om hem voor te blijven.

Toch wel grappig die elektrische wagentjes.
 
...
Ik gok een prent op basis van artikel 5 :+
Daar ligt die niet wakker van. Betaalt die met de glimlach, en lacht intussen de agent uit, en hij voelt zich de winnaar tegenover jouw.
Wellicht is hij "ergens lichamelijk" gewoon heel "ondermaats" ...
 
Ik weet niet hoe dat in Belgie is geregeld , maar ik citeer even wat artikel 5 inhoud in ons land :
"
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
"

Dat hinderen is dus die rookgordijn..doorgaans zijn artikel 5 boete's niet mals in ons land..en je kunt zelfs een EMG opgelegd krijgen door het CBR
 
Ik weet niet hoe dat in Belgie is geregeld , maar ik citeer even wat artikel 5 inhoud in ons land :
"
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
"

Dat hinderen is dus die rookgordijn..doorgaans zijn artikel 5 boete's niet mals in ons land..en je kunt zelfs een EMG opgelegd krijgen door het CBR

Ja, leg jij het even aan een belg uit door er 2 Nederlandse afkortingen in te gooien :+
 
Net nog: kom op links aangereden bij stoplicht, 2 baans rechtdoor. Hoor ik rechts naast me ineens de toeren omhoog schieten. Golfje 6 met 2 petjes, dacht eerst... laat maar lekker gaan. Toen ging het raampje naar beneden, wedden dit, wedden dat bla bla nog steeds dik in de toeren overigens. Nou vooruit dan. Licht springt op groen, ben gelukkig netjes weg (nagenoeg geen ervaring, pas geslaagd) bij opschakelen even gekeken waar hij bleef. Stonden ze...midden op de weg met dikke wolk witte rook onder de kap vandaan.
Moest toch even gniffelen. :W
 
Onlangs een Porsche Panamera 4 E-hybrid naast mij bij het stoplicht. Nou mijn mt 09 had er moeite mee maar t lukte nét. Elektro aangedreven sportauto's zijn nog verdomd snel
 
Laatst achter een tesla model x gereden.....ff halfgas erachter zoals het vroeger was (zonder e-auto’s) is er niet meer bij.....
Om een beetje bij te blijven vol aan de bak, juiste versnelling/toerental etc..anders red je het niet, laat staan je mag blij zijn om erachter aan te haken..... ;)

Kortom, tesla’s gaan met speelse gemak er vandoor terwijl jij alles op alles moet zetten....

En vorige week een golf GTI voor de verkeerslichten, vooraan gekropen met de vfr en groen....met gierende banden vertrok hij waarbij zijn motorkap de eerste meters voor mij bleef ...hoogstens 10...echter na mijn 2 versnellingen was het voor hem over met de pret.... :)
 
Beide kanten al vaker meegemaakt. Maar met mijn Nissan skyline r33 GTR vind ik het ook wel eens leuk om een motor uit te dagen. Gewoon voor de sportiviteit. Krijg dan ook altijd wel een duimpje. Maar andersom doe ik hetzelfde als ik met de motor rijd en iemand wilt een beetje spelen.

Pas geleden nog met een BMW335D gespeeld. Stage 2 getuned(ik ken toevallig de eigenaar). Wat een beest is zo'n auto. Ik bleef hem net voor met mijn Suzuki GSX600F. :)
 
@Cruising, klinkt als geknapte koppakking voor die golf (was bij bmw's vaak bij de 6 cilinders het probleem als je met koude motor direct ging trappen). Dat is n dure hahahah.
 
@Cruising, klinkt als geknapte koppakking voor die golf (was bij bmw's vaak bij de 6 cilinders het probleem als je met koude motor direct ging trappen). Dat is n dure hahahah.
Klopt. Heel lang geleden, niet alleen voor mijn MF tijdperk, maar zelfs voor mijn motor tijdperk, had ik een Saab 9000 turbo 1990. Geen extreme topsnelheid, maar accelereren en bochtstabiliteit als geen ander!
Smorgens na het werk, in het putje van de winter, twee nacho's van collega's in een of andere oude BMW 6 cil, slechts 1 a 2 km na het werk, willen me eruit trekken. Geen goed idee denk ik, ik blijf wat naast ze hangen, dit tot 3x aan toe. Maar dan, na de laatste lichten richting snelweg wil ik hem even op zijn plaats zetten, maak een wuifgebaar, en ga er los vandoor ... :W

De dag nadien kwam hij met een klein oud autootje van zijn zus. Ik vroeg, en "uwen dikke BMW"?
"joint de culasse kapot" zegt hij met wat schaamte. "Maar jij durft nogal doortrekken bij koud weer?" vraagt hij.
Ik antwoord, "buiten -5°C gisteren, maar de motor was warm, de standverwarming stond geprogrammeerd op 5:45u, de auto is warm en ontdooid, voor einde shift op 06:00u, ook het motorblok en olie worden daarbij verwarmd tot ong 2/3 bedrijfstemperatuur. Ik vertrek meteen terwijl iedereen zijn auto nog moet krabben en een beetje laten warmdraaien, maar jij vertrok wél meteen en racete achter mij aan met koude motor, dat was je finale fout."

Edit: maar ik heb me met die Saab ook eens goed mispakt :P
Stond aan een verkeerslicht, oudere man in een al even oude Mercedes old timer, spelend met het gas. Ook hier dacht ik, "geen goed idee man!"
Groen ... shit man, die gaat er goed vandoor! Tot je de koffer achteraan ziet, en leest, "500SEL" :X
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beide kanten al vaker meegemaakt. Maar met mijn Nissan skyline r33 GTR vind ik het ook wel eens leuk om een motor uit te dagen. Gewoon voor de sportiviteit. Krijg dan ook altijd wel een duimpje. Maar andersom doe ik hetzelfde als ik met de motor rijd en iemand wilt een beetje spelen.

Pas geleden nog met een BMW335D gespeeld. Stage 2 getuned(ik ken toevallig de eigenaar). Wat een beest is zo'n auto. Ik bleef hem net voor met mijn Suzuki GSX600F. :)

Als de GTR beetje gekieteld is zijn ze nog leuk in tussensprintjes.
Mijn oude niet-geheel-standaard R33(4) GTST kon het de wat oudere gsxr750's en ninja's nog knap lastig maken met sprintjes op de snelweg.
Nieuwere spul is wel te snel geworden en met minder dan 500pk/600nm en 4wd kan je met een auto weinig beginnen tegen race/sport motoren
 
Laatst bewerkt:
Heb het vermoeden dat veel mensen niet weten hoe snel 0-100 in minder dan 5s is.
Als je in het gebakje van je moeder hebt leren rijden (eco 1.0, 65pk) en dan koop je een eigen auto met 130pk dan voel je je al snel koning.. alleen doe je dan nog steeds 9 of 10 seconden naar de 100 :+

Mijn koekblik heet 260 pk, en die doet er ook zo'n 9 tot 10 seconden over naar de 100.. :( ;)
 
Net nog: kom op links aangereden bij stoplicht, 2 baans rechtdoor. Hoor ik rechts naast me ineens de toeren omhoog schieten. Golfje 6 met 2 petjes, dacht eerst... laat maar lekker gaan. Toen ging het raampje naar beneden, wedden dit, wedden dat bla bla nog steeds dik in de toeren overigens. Nou vooruit dan. Licht springt op groen, ben gelukkig netjes weg (nagenoeg geen ervaring, pas geslaagd) bij opschakelen even gekeken waar hij bleef. Stonden ze...midden op de weg met dikke wolk witte rook onder de kap vandaan.
Moest toch even gniffelen. :W

Dat zijn de leuksten! :)
 
Heb het verhaal nu enkele malen mogen vertellen op werk en bij vrienden en echt iedereen kan er smakelijk om lachen. De uitdagende petjes in dit soort auto's blijken bij velen in het geheugen te staan _O-
 
Het valt me op dat veel automobilisten allergisch reageren op de grote L bovenop de lesauto van onze instructeur. Ik rijd samen met mijn vriendin, daarmee zijn al zijn motoren bezet dus hij volgt met de auto en een portofoon.

Levert erg leuke situaties op. Onderweg terug naar huis komen we op de N weg altijd een mooi setje stoplichten tegen waarbij je op 2 banen voor mag sorteren. 200m verderop volgt een ritsvlak waarna het éénbaans wordt. Wij staan daar met regelmaat samen vooraan op de rechterbaan met de lesauto achter ons. Alle achteropkomende auto's sorteren links voor.

Mijn vriendin kijkt dan even naar links, schudt met haar hoofd en geeft even gas. Als 't op groen springt hoor je de dieseltjes op de linkerbaan loeien en je bent ze allemaal met halfgas ruim voor. Voelt zo goed! Het resultaat is dan wel dat er 3 auto's tussen ons en de instructeur rijden, da's gelukkig niet ons probleem!
 
Neem aan dat die instructeur ook wel een beetje gas kan geven, of is dat zo’n ecoblik

Zit hier ook op zo’n 245pk en kleine 500Nm maar zal de 10 sec niet redden denk ik








Heeft misschien wat te maken met 2,5t gewicht
 
Het valt me op dat veel automobilisten allergisch reageren op de grote L bovenop de lesauto van onze instructeur. Ik rijd samen met mijn vriendin, daarmee zijn al zijn motoren bezet dus hij volgt met de auto en een portofoon.

Levert erg leuke situaties op. Onderweg terug naar huis komen we op de N weg altijd een mooi setje stoplichten tegen waarbij je op 2 banen voor mag sorteren. 200m verderop volgt een ritsvlak waarna het éénbaans wordt. Wij staan daar met regelmaat samen vooraan op de rechterbaan met de lesauto achter ons. Alle achteropkomende auto's sorteren links voor.

Mijn vriendin kijkt dan even naar links, schudt met haar hoofd en geeft even gas. Als 't op groen springt hoor je de dieseltjes op de linkerbaan loeien en je bent ze allemaal met halfgas ruim voor. Voelt zo goed! Het resultaat is dan wel dat er 3 auto's tussen ons en de instructeur rijden, da's gelukkig niet ons probleem!
Als de rijinstructeur hier hinder van ondervindt verzint hij gewoon een paar extra lessen zonder korting. :+
 
Vanmiddag voor een stoplicht wat uiteindelijk op groen sprong, komt er van links nog ff een BMW met en M embleem en 4 uitlaatjes door rood en ging dezelfde richting als waar ik heen moest. Ik gaf vol gas om hem op te jagen, hij deed hetzelfde en ik besefte dat ik het niet van hem kon winnen(met mijn BMW C650 Sport met j costa ,sport koppeling, k&n luchtfilter en GPR uitlaat).... Tot het volgende stoplicht, waar hij netjes achteraansloot en ik voorbij de wachtende rij autos naar voren reed... Bij het voorbijgaan van deze BMW, wel nog mijn duimpje omhooggedaan.... Wat een beest van een auto.....
 
Neem aan dat die instructeur ook wel een beetje gas kan geven, of is dat zo’n ecoblik

Zit hier ook op zo’n 245pk en kleine 500Nm maar zal de 10 sec niet redden denk ik








Heeft misschien wat te maken met 2,5t gewicht


Die van mij heeft dat ook dat probleem, al is het "maar" 2.2 ton, maar wel met 1100rpm die 2.2 ton door de bagger heen trekken..
 
Het valt me op dat veel automobilisten allergisch reageren op de grote L bovenop de lesauto van onze instructeur. Ik rijd samen met mijn vriendin, daarmee zijn al zijn motoren bezet dus hij volgt met de auto en een portofoon.

Levert erg leuke situaties op. Onderweg terug naar huis komen we op de N weg altijd een mooi setje stoplichten tegen waarbij je op 2 banen voor mag sorteren. 200m verderop volgt een ritsvlak waarna het éénbaans wordt. Wij staan daar met regelmaat samen vooraan op de rechterbaan met de lesauto achter ons. Alle achteropkomende auto's sorteren links voor.

Mijn vriendin kijkt dan even naar links, schudt met haar hoofd en geeft even gas. Als 't op groen springt hoor je de dieseltjes op de linkerbaan loeien en je bent ze allemaal met halfgas ruim voor. Voelt zo goed! Het resultaat is dan wel dat er 3 auto's tussen ons en de instructeur rijden, da's gelukkig niet ons probleem!


Ik heb altijd het idee gehad dat zodra men een L ziet men eigenlijk alleen maar ongeduldig wordt, en dat de L eigenlijk het tegenovergestelde doet als waar het voor bedoeld is.
 
Vanmiddag voor een stoplicht wat uiteindelijk op groen sprong, komt er van links nog ff een BMW met en M embleem en 4 uitlaatjes door rood en ging dezelfde richting als waar ik heen moest. Ik gaf vol gas om hem op te jagen, hij deed hetzelfde en ik besefte dat ik het niet van hem kon winnen(met mijn BMW C650 Sport met j costa ,sport koppeling, k&n luchtfilter en GPR uitlaat).... Tot het volgende stoplicht, waar hij netjes achteraansloot en ik voorbij de wachtende rij autos naar voren reed... Bij het voorbijgaan van deze BMW, wel nog mijn duimpje omhooggedaan.... Wat een beest van een auto.....
Volgende keer beter een steen door de voorruit van zo'n beestmens.
Zal ook wel een pooier of drugshandelaar geweest zijn.
 
Laatst bewerkt:
Neem aan dat die instructeur ook wel een beetje gas kan geven, of is dat zo’n ecoblik
Een Hyundai met 120pk, niet zo vlot.
Als de rijinstructeur hier hinder van ondervindt verzint hij gewoon een paar extra lessen zonder korting. :+
Hij vind t mooi!
Ik heb altijd het idee gehad dat zodra men een L ziet men eigenlijk alleen maar ongeduldig wordt, en dat de L eigenlijk het tegenovergestelde doet als waar het voor bedoeld is.
Ja, jammer hè?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan