Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

Vanochtend een snelle nieuwe Volvo XC90, 390 pk hybride blijkbaar. Ik was nog geen kilometer onderweg en stond met koude motor bij naast hem. Hij reed hard bij me weg terwijl ik normaal gesproken auto's ver achter me laat. Bij het tweede stoplicht heb ik hem weer laten gaan. Een paar kilometer verderop stond ik toevallig weer naast hem voor een verkeerslicht voor de oprit van de A12 en toen heb ik hem gepakt.

Na de tijd ff duim omhoog uitgewisseld
 
Dag oma! :W

Gisteravond stond ik links naast een Mazdaatje voor 't stoplicht. Toen ik gas gaf hoorde ik naast me opeens piepiepiep van zijn bandjes. Moest ik toch zomaar m'n gas halfopen draaien om hem voor te blijven. :+
 
Leuk topic, ontdek het nu pas!

Tijdje terug op mijn Hornet 600, ik stond op de linkerbaan voor rechtdoor, meneer rechts van me in zijn BMW 4-serie keek me al een paar keer aan tijdens het wachten. Zonnebril op, panorama dak open, je ziet het al voor je. Bij groen reed ik lekker vlot de kruising over, want het vak om te ritsen na de kruising is maar erg kort en je komt er al snel in de knoop. Tot mijn verbazing moest ik toch nog even bijzetten, want hij reed aardig mee.

Het zal wel een 430 of 435 zijn geweest zijn, maar ik heb de achterkant niet gezien :]
 
...
Het zal wel een 430 of 435 zijn geweest zijn, maar ik heb de achterkant niet gezien :]
En vanzelfsprekend een automaat met launch control, easy, plankgas en gaan met zo een ding.
Dag oma! :W

Gisteravond stond ik links naast een Mazdaatje voor 't stoplicht. Toen ik gas gaf hoorde ik naast me opeens piepiepiep van zijn bandjes. Moest ik toch zomaar m'n gas halfopen draaien om hem voor te blijven. :+
Je had het ook anders kunnen verwoorden, "ik moest het gas weer half dichtdraaien om hem niet te hard te vernederen" :+
 
Tijdje terug een renault 5 (meen ik) met twee redelijk jonge jongens erin. Met piepende bandjes wegtrekken van het stoplicht om mij bij te blijven. Een paar stoplichten achter elkaar bleven ze het proberen. Inmiddels regent (na lange droogte) het dus ik doe het even wat rustiger aan in de bocht.
In de bocht de snelweg op vegen ze hun bakkie door de bocht heen, om hem vervolgens een beetje onhandig voor mijn motor te prakken :') (de linkerbaan moet daar invoegen).

Heuvelop had het arme renaultje het toch zwaar met twee personen erin en heb ik ze (op een misschien niet zo heel nette manier) toch maar ingehaald omdat ik niet van plan was met 70 in te voegen in de 120 :+
 
Van het weekend kwam er een of andere X5 naast me staan bij de verkeerslichten. Schonk er verder geen aandacht aan.. tot hij enorm overdreven wegtrok toen het groen werd. Toen heb ik maar even het gas wat verder open gedraaid en gewacht met schakelen. Doei BMW. Daarna de snelheid maar wat laten zakken en toen kwam ie volgas langs stuiven.
 
Afgelopen week een Porsche Macan turbo...ik heb hem de eerste meters laten gaan toen gas erop. Op een gegeven moment bij het binnenharken, net met de motor voorbij, heb hem laten gaan; 160km/h was me hard zat...en weg was hij....:+
 
Tuurlijk zijn er wat supercars en sportauto's die het winnen, maar daar staan ook weer motoren tegenover. Over het algemeen wint geen enkele auto op de openbare weg behalve een tesla het van motoren toch ? Zeker niet op de eerste meters...

En dan heb ik het natuurlijk over de gangbare motoren die je veel op de weg ziet.. Van ongeveer 750 tot 1200 cc met pk's van 75 tot 160 ofzo... Het blijft leuk, degene die het soms proberen.
 
Gisteravond een m3 die me zat op te drukken op de a16 > a20, vervolgens op de flyover wel enorm afremmen omdat bochten eng zijn, maar wel op de linkerbaan blijven plakken.
Dus dan maar de via de rechterbaan ernaast rijden en op mn gemak opschakelen terwijl ik erbij knal....en ja hoor, zodra ze de bocht uit waren ging het gas er weer op en kwamen ze wat later weer voorbij stuiven _O-
 
Laatst nog een stoplicht race gehad met een BMW 3-serie station. Denk gewoon een 'standaard' 2-liter turbo model.

Meneer zat eerst voor me en was toen al flink gas aan 't geven, maar bij het stoplicht trok ik hem toch best dik eruit met mijn WR450 :+ Daarna met 70 weg over de drempels (voordeel van een off-road motor).
 
Audi R8... Ik zie het verkeerslicht groen worden, begin dus met rustig wegrijden. Op de rechterstrook (ik stond links) hoor ik ineens een enorme brul, Audi R8 die me voorbij begint te komen
in 0,000324 seconden denk ik "dit gaat me niet gebeuren" en ik geef volgas om nog in zijn één naar de toerenbegrenzer te jagen, uiteraard houdt het dan voor een auto gewoon op, ook voor een R8. Dus ga ik de brullende Audi weer voorbij en aan het einde van de 1ste reed ik 110 (motor = fzr1000, somewhat modified) en zijn we allebei van het gas afgegaan... Leuk... Dikke zwarte streep in de spiegel (wel op het asfalt)
 
Audi R8... Ik zie het verkeerslicht groen worden, begin dus met rustig wegrijden. Op de rechterstrook (ik stond links) hoor ik ineens een enorme brul, Audi R8 die me voorbij begint te komen
in 0,000324 seconden denk ik "dit gaat me niet gebeuren" en ik geef volgas om nog in zijn één naar de toerenbegrenzer te jagen, uiteraard houdt het dan voor een auto gewoon op, ook voor een R8. Dus ga ik de brullende Audi weer voorbij en aan het einde van de 1ste reed ik 110 (motor = fzr1000, somewhat modified) en zijn we allebei van het gas afgegaan... Leuk... Dikke zwarte streep in de spiegel (wel op het asfalt)

en dan ga je niet op je achterwiel ?
 
en dan ga je niet op je achterwiel ?
Als je gewoon blijft zitten niet. Om een wheelie te maken heb je eerder techniek nodig dan acceleratie.

Mijn BMW K1200S kwam ook geen mm van de grond bij volgas, en ik kan je zeggen, dat beest, dat ging me een gang ...

Hetzelfde bij mijn GSX F ... maar die heeft wel een pak minder vermogen dan voornoemde BMW :P
 
en dan ga je niet op je achterwiel ?
Die 1000 is een echte GT, laag en lang, daar ken je zo verschrikkelijk hard mee van je plaats..
Was met mijn maten weggeweest en bij knorrestein zeggen we mekaar gedag, ook gasten met 1000den en 1100's met de afspraak volgas het emplacement zo hard mogelijk te verlaten... Bij het wegrijden denk ik "waarom doen ze nou niet mee????" Bleek later dat ze dat dus echt wel gedaan hadden -O- :+

Die 600's (onderschrift) trek je gelijk achterover *O*
 
Als je gewoon blijft zitten niet. Om een wheelie te maken heb je eerder techniek nodig dan acceleratie.

Mijn BMW K1200S kwam ook geen mm van de grond bij volgas, en ik kan je zeggen, dat beest, dat ging me een gang ...

Hetzelfde bij mijn GSX F ... maar die heeft wel een pak minder vermogen dan voornoemde BMW :P

mijn cb1000 ging zonder verdere handelingen in zn 1 hoog in de toeren gewoon op zn achterwiel :X
 
Die 1000 is een echte GT, laag en lang, daar ken je zo verschrikkelijk hard mee van je plaats..
Was met mijn maten weggeweest en bij knorrestein zeggen we mekaar gedag, ook gasten met 1000den en 1100's met de afspraak volgas het emplacement zo hard mogelijk te verlaten... Bij het wegrijden denk ik "waarom doen ze nou niet mee????" Bleek later dat ze dat dus echt wel gedaan hadden -O- :+

Die 600's (onderschrift) trek je gelijk achterover *O*

hahahahah _O-_O-
 
mijn cb1000 ging zonder verdere handelingen in zn 1 hoog in de toeren gewoon op zn achterwiel :X
Dat zijn die hoge hekken. Met een R1, wat uiteindelijk de nieuwe FZR1000 is hou je in 4 versnellingen het voorwiel niet aan de grond

De FZR1000 is minstens, qua zit, 10 centimeter lager dan de 600's. Op het rechte eind kneedown is ook een ding
 
... Daarna met 70 weg over de drempels (voordeel van een off-road motor).
Gaat met een gewone motor ook hoor, vóór de drempel gaan rechtstaan, maar niet helemaal, dus met je benen in "schaarstand", en hoppa, derover! Alleen verassend bij drempels die een steile hoek hebben (te steil om reglementair te zijn in B, maar toch aangelegd worden), want dan komt je achterwiel wel eens van de grond _O-

Het gebeurt wel eens in de bebouwde kom, een of andere dikke bak achter me aan het pushen, rijdt uiteindelijk voorbij, en gaat verderop weer in de remmen voor een drempel, en dan, ja je ziet het al, hoppa, er weer langs, zit die weer eeen tijd achter je te pushen _O-

Al geef ik er tegenwoordig toch de voorkeur aan die kwieten liever vóór mij te houden dan achter mij, hun lontje zou maar eens te kort zijn ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoge hekken ? Een keer is het leuk haha maar als ik nu vol van z'n plek wil, hou ik al in en schakel ik omdat hij anders niet aan de grond blijft... Echt vol van z'n plek is dus lastig gok ik :')
 
Bij deze mag je het zelf een keer proberen. :Y

Die KTM1290 is ook een hoog hek, en het mag dan GT heten, het is een allroad. Die FZR1000 id het toppunt van GT. dat was de Ace al niet meer en de R1 al helemaal niet.
 
... Echt vol van z'n plek is dus lastig gok ik :')
Als je een motor hebt die wel gemakkelijk los komt vooraan, bij volgas optrekken iets naar voor leunen, wereld van verschil.

De motoren die ik gereden heb, GSX F en K 1200 S* zijn sport tourings, laag (lager) zwaartepunt, en langere wielbasis (nadelig bij de 8 op je examen O-) ), en die komen echt niet van zichzelf los vooraan, en al zeker de BMW niet met zijn speciale ophanging.

* ja, ook deze is een sport touring, en géén racer waar hij veelal voor aangezien wordt.
 
Je weet niet wat je afslaat, afgevuurd door een kanon...
Ik vind mijn "simpele" GSX F al kanon genoeg, de BMW was gewoon fenomenaal, als je je niet goed vasthield, was die zonder u weg _O-

Maar ik maak slechts zelden gebruik van het kannonisme :P
Tijdje geleden nog wel eens, twee "getunde" auto's naast elkaar aan een verkeerslicht, geen idee meer welke, was meer mastic en grondverf dan auto, en ze maakten veel lawaai. Spelen met de koppeling, ze wilden duidelijk racen, en ja, een oud gezegde zegd, als twee honden vechten voor een been ...
... dus, groen, ertussen en gas open ... bye bye :]
Maar al ik dat drie keer op een jaar doe is het veel, het geeft mij geen voldoening. Het is te vanzelfsprekend. Auto's het nakijken geven in bochten wetende dat vierwielers daar beter in zijn (maar niet de chauffeurs), en ik zelf ook geen bochtenkoning ben, dát geeft voldoening!

Verder gebeurt het zo dikwijls, dikke BMW, Mercedes of dergelijke naast je aan de lichten, en dan zie je ze denken, "we gaan die motorrijder eens een lesje leren", wordt het groen, met amper gas geven blijf je ze nog voor ... zielig ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan