Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

Een Tesla rijdt niet op gas, benzine of fossiele brandstof. Is een accu-wagen :-)
_O-_O- 'Vind ik leuk'

Als je merkte dat jouw reactiesnelheid sneller was, dan heeft deze Tesla rijder pas het E-pedaal ingedrukt nadat jij al van je plek kwam.
Wanneer hij gelijktijdig zou reageren dan zou hij al 2-3 lengtes weg zijn nog voordat jij je motor op toeren had en de koppeling hebt kunnen laten opkomen.
Dat was mijn verwachting ook wat er zou gaan gebeuren. Volgens mij ben je helemaal nergens als zo een auto naast je hebt met iemand die hem tot zijn volle potentie kan gebruiken. Leuke wedstrijdjes zijn het dan weer wel, weet je tenminste is dat je uberhaupt niet gaat winnen.
 
BMW M2
Hij zat achter me op een verkeerswisselaar en met het invoegen raakte hij voor me
maar we zaten beide vast achter een caravan
Toen deze weer naar rechts ging trapte hij het gas tot op de bodem in
ik werd getrakteerd op een heerlijke symfonie en ik probeerde mee te hernemen in 6de versnelling
Probeerde is het kernwoord
Hij werd alleen maar kleiner :+

Geen schijn van kans maar wel genoten
 
Een Tesla rijdt niet op gas, benzine of fossiele brandstof. Is een accu-wagen :-)
"Het gaspedaal is een pedaal dat in motorvoertuigen gebruikt wordt om het vermogen van de motor te regelen, door het beperken van de toevoer van brandstof en bij een mengselmotor lucht, te regelen. Hierdoor kan de snelheid van het voertuig verhoogd of verlaagd worden." - Gaspedaal - Wikipedia

Het woord gaspedaal is niet afhankelijk van de brandstof. Een diesel heeft ook geen gasklep die reageert op het gaspedaal, maar daar regel je de brandstoftoevoer met het gaspedaal. Dus eigenlijk een vloeistofpedaal. Het feit dat het een gasklep heet komt door de ouderwetse brandstofmotoren en dat woord blijft gewoon zo in de taal.
 
Haha, vanmorgen een Porsche cabrio ding. Niet zo'n damesautootje maar een serieuze... hier ging ik rechts voor de meest rechter auto staan. Links daarvan stond de Porsche. Ik reageerde relatief laat op groen, en reed daarna normaal weg... maar de Porsche reageerde nóg later.
Komt na de bocht de Porsche me nog even met een hoop gebulder voorbij gesjeest. _O-

Even verderop stond alles stil voor een vop. Ben naast 'm gaan staan: 'Had je haast?' :+
Hij kon er wel om lachen. Duimpjes uitgewisseld waarna ik verder langs de auto's rolde. :)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren met een BMW, zeker V10 ofzo want die vloog mij voorbij met een rotsnelheid terwijl ik al een 200+ aan het rijden was. Auto's zijn toch wel speciale dingen.
 
Als je merkte dat jouw reactiesnelheid sneller was, dan heeft deze Tesla rijder pas het E-pedaal ingedrukt nadat jij al van je plek kwam.
Wanneer hij gelijktijdig zou reageren dan zou hij al 2-3 lengtes weg zijn nog voordat jij je motor op toeren had en de koppeling hebt kunnen laten opkomen.

Tja, de ene Model S is de andere niet he... Zo'n dikke P100D met Ludicrous Mode doet 0-100 in 2,6 seconden, maar de eerste Model S 60 kWh heeft de helft van het vermogen, minder dan de helft van het koppel en doet datzelfde sprintje in 6,5 seconden. Die trek je er met je A2-motortje ook nog wel uit. De eerste paar meters zijn bij gelijke reactie natuurlijk voor de Tesla door het direct beschikbare koppel en niet te vergeten de twee of vier brede aangedreven banden. Maar zeker met een beetje dikke motor ben je echt niet bij voorbaat kansloos tegen de gemiddelde Nederlandse Tesla voor het stoplicht.
 
Vanmorgen kwam ik nog een Ferrari tegen maar helaas moest ik er nou net af.
Afgelopen zondag stond ik bij Vlaardingen voor het stoplicht te wachten om de snelweg op te gaan. Stopt er zo een opgefokt civicje naast me. Hij had geen schijn van kans. Helaas ging hij richt Rotterdam Noord en ik richting Zuid dus kon meneer met een rotgang door op de A20 en moest ik inhouden richting de A4
 
Hallo Oma, afgelopen weekend bij het verkeerslicht voor linksaf kwam er een BMW I3 links naast mij staan...grappig dingetje.
Toen het groen werd even rustig haakse bocht links de bocht door en toen lekker gas open met een wijde bocht naar rechts een brug op...heee I3 rijdt mee zie ik in mijn ooghoek....
Ik wilde je niet teleurstellen en heb toen maar naar de 2e versnelling doorgeschakeld....toch wel grappig zo'n electrisch autootje die probeerd mee te komen tot je doorschakeld :W.
 
Vanmorgen een koekwaus op de motor die rechts schuin achter mij voor het stoplicht een wedstrijdje ( :? ) wilde afdwingen zodat ik op zou schieten.
Beste kerel. Stop aub met motorrijden als je je plaats niet weet.
A) ga links naast me staan, ruimte zat want ik hou altijd zo rechts mogelijk aan voor motorrijders. Je bent toch sneller.
B) als je dan rechtsachter me gaat staan blijf daar dan niet rijden want de auto achter je dacht dat je rechtsaf wilde slaan bij het kruispunt en ging daar op anticiperend naast je rijden.
C) En na dit alles niet hoofdschuddend gebarend naar mij reageren als je me inhaalt op het rechte stuk :N
 
Gisteren met een BMW, zeker V10 ofzo want die vloog mij voorbij met een rotsnelheid terwijl ik al een 200+ aan het rijden was. Auto's zijn toch wel speciale dingen.
Tja, laatst had je ook een rs6 ofzo voor je ....maar zoals ik al schreef: een auto met 5-600pk red je het niet met de 100pk VFR....powercommander helpt ook niet.... :o

Moet je als je mee wilt met de Superbikes aankomen s1000rr etc...200pk dingen.

Van het voorjaar meegereden in een 911 turbo getuned door 9ff....Nouja, indrukwekkend en vooral gemakkelijk hoe vlot dat van zijn plek en vandoor gaat..:} dat gewapper op de motor is helemaal niks.
 
... vooral gemakkelijk hoe vlot dat van zijn plek en vandoor gaat..:} dat gewapper op de motor is helemaal niks.
Gaspedaal intrappen. Beetje bijsturen. Elke mongool kan 250 km/h rijden in een auto. De keren dat ik 250 heb geklokt op mijn Vmax zijn op 1 hand te tellen en duurden nooit langer dan 5 á 10 seconden.
 
Idd, ik heb de periode van ff boven de 200 aantikken op de motor allang achter me gelaten....leeftijd hè..... :o

En met mijn oude 911 doe ik het ook niet, kan ik het oude beestje niet aandoen...en aangezien ik ook geen trammelant wil met mbt bekeuringen/rijbewijzen.
 
Elke mongool kan 250 km/h rijden in een auto.

Grootste sukkel kan hard rijden (gaspedaal planken) maar wacht maar eens totdat er een bocht oid. en ze moeten nadenken wat te doen.
Ooit een BMW op een rotonde met bloemenperk gezet omdat ie dacht dat ie mijn autootje bij kon houden...
Gast in de BMW wilde de rotonde net zo hard nemen, maar dat lukte hem niet waardoor ie op het bloemenperk ingegraven stond.
Was een leuk (beteuterd) gezicht :-)
 
Wij hebben ooit een Nissan Micra automaat gehad. Letterlijk van een oud omaatje geweest. Dat ding was net een kart. Op rotondes of afslagen (binnen de bebouwde kom) heer en meester. _O-
 
De meeste automobilisten hebben de reaktiesnelheid van een doodgetrapte naaktslak. Ik heb nog nooit iemand snel op groen licht zien reageren.
tegenwoordig zijn bijna alle moderne auto's uitgerust met een start-stopsysteem en dat werkt alleen als je de auto in z'n vrij zet. Dat kost je een seconde bij het wegrijden.
 
Grootste sukkel kan hard rijden (gaspedaal planken) maar wacht maar eens totdat er een bocht oid. en ze moeten nadenken wat te doen.
Ooit een BMW op een rotonde met bloemenperk gezet omdat ie dacht dat ie mijn autootje bij kon houden...
Gast in de BMW wilde de rotonde net zo hard nemen, maar dat lukte hem niet waardoor ie op het bloemenperk ingegraven stond.
Was een leuk (beteuterd) gezicht :-)

De grootste hekel heb ik (of ik nu in de auto of op de motor rij) aan mensen die op het rechte stuk hard gaan en in de bochten zo sloom mogelijk gaan rijden.

Schermafdruk 2019-10-05 11.34.39.jpg

Bij deze afslag woon ik in de buurt, hoeveel dikke BMW's, Audi's, Telstar auto's Tesla's, en andere snelle bakken ik in mijn Volvo 440, Peugeot 206 diesel en tegenwoordig een Caddy Maxi buitenom voorbij rijd is onvoorstelbaar. Vaak zijn dat dezelfde auto's die pas op het laatste moment nog even drie banen naar rechts moeten om uit te voegen met 130 terwijl het daar op dat moment 100 is. Het einde snelwegbord staat 25 meter voor de kruising, dus tot daar mag je nog de 100 (of 120, of 130, wat ook op dat moment van toepassing is) Vervolgens is het onder de snelweg door 80 en iets verder 50.

Dezelfde mensen in hun dikke bakken die 130 wilden rijden op de snelweg, die vervolgens met 50 de afrit nemen en buitenom voorbij worden gereden door een Caddy Maxi, halen mij vervolgens weer in met 90 als ik 54 rij op de 50 weg.

Dat zijn dus mensen die evengoed kunnen rijden als een baksteen, zolang er maar geen bochten zijn.

db
 
De grootste hekel heb ik (of ik nu in de auto of op de motor rij) aan mensen die op het rechte stuk hard gaan en in de bochten zo sloom mogelijk gaan rijden.

Bekijk bijlage 1433733

Bij deze afslag woon ik in de buurt, hoeveel dikke BMW's, Audi's, Telstar auto's Tesla's, en andere snelle bakken ik in mijn Volvo 440, Peugeot 206 diesel en tegenwoordig een Caddy Maxi buitenom voorbij rijd is onvoorstelbaar. Vaak zijn dat dezelfde auto's die pas op het laatste moment nog even drie banen naar rechts moeten om uit te voegen met 130 terwijl het daar op dat moment 100 is. Het einde snelwegbord staat 25 meter voor de kruising, dus tot daar mag je nog de 100 (of 120, of 130, wat ook op dat moment van toepassing is) Vervolgens is het onder de snelweg door 80 en iets verder 50.

Dezelfde mensen in hun dikke bakken die 130 wilden rijden op de snelweg, die vervolgens met 50 de afrit nemen en buitenom voorbij worden gereden door een Caddy Maxi, halen mij vervolgens weer in met 90 als ik 54 rij op de 50 weg.

Dat zijn dus mensen die evengoed kunnen rijden als een baksteen, zolang er maar geen bochten zijn.

db
De enigste correcte conclusie is dat de meeste mensen niet kunnen/durven/willen een bocht met snelheid nemen.
 
Toch grappig hoeveel mensen zichzelf zo goed vinden rijden.
In de tijd dat ik bij msl rondliep als mannetje van alles en leuk rondreed viel mij op hoeveel motorrijders totaal niet kunnen rijden. Daar hoor ik ook overigens allang weer bij. Als je niet regelmatig op het circuit rondrijdt verlies je snel je vaardigheden cq snelheid
 
Maak ik niet vaak mee, maar een Golf GTI, nieuw model heeft een poging gewaagd.....leuk geprobeerd maar hij had geen schijn van kans....
 
Vandaag ff de beestjes uit de uitlaat geblazen, lekker weer. Komt bij het opdraaien van de rondweg een Jag voorbij blazen; leuk! Volgende afslag zat ik erachter, hij had het in de gaten, en heeft het geprobeerd; helaas😇😎, een type F-R is geen partij voor een VFR, hebben mekaar een duim gegeven en een big smile👍🏻
 
Tijdje terug op de Groenekruisweg richting Brielle.... gefrustreerd kereltje in een oude bmw 330i.... _O- _O- _O- Zelfs voor mijn strommetje 650 geen enkel probleem. Dikke doei :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan