Welk koppelings-huis CR500

Frank!

MF veteraan
13 jan 2004
6.692
12
Enschede
Hoi,

Na zo'n 15 uur rijden is m'n koppelingshuis van ProX volledig 'op'. 'k Heb 'em nog 2 keer netjes glad gevijld maar ook dat houdt een keer op. Slechte ervaring dus met dit merk, dus: met welk merk rijden jullie?

Bedankt, Frank!
 
Oeps, nog steeds niemand gereageerd.... Ik heb enkel met originele koppelingshuizen gereden (250cc crossers) en die hebben naar mijn ervaring na drie seizoenen slechts lichte loopsporen, en dus nog niet versleten. Ten aanzien van jouw ervaring zou ik dus zeggen stap over op een origineel koppelingshuis. Ik verwacht dat deze ook wel tweedehands te vinden zijn op internet of bij een motorsloop. Het CR500 blok is tenslotte heel wat jaren nagenoeg onveranderd door Honda geproduceerd. Met Prox had ik trouwens ooit ook een slechte ervaring, al was dat dan met een zuigerkit. Toen ik m'n blok voor een reparatie open moest maken, controleerde ik meteen even de zuigerspeling. De zuigerspeling was nog goed (zuiger had nog maar 'n uur of drie gelopen), maar tot m'n stomme verbazing zat er een haarscheur in het zuigerhemd die je in een mooie boog over een paar centimeter kon volgen! Het scheelde maar een klein stukje of er was een scherf uit het zuigerhemd gebroken, met alle gevolgen van dien. Dat was dus mijn eerste en laatste Prox zuiger. Wat betreft je koppelingshuis zou ik dus zeggen: geen Prox :r maar origineel *D .
 
Terug
Bovenaan Onderaan