Welk leren motorpak?

fijn zo

MF veteraan
13 aug 2007
3.389
0
Hoi,

Kan iemand mij meer vertellen over evolution leren motor combi-suit is dit wat? of welk merk is volgens jullie het beste, veiligste en mooiste.

Gr,
Jerom
 
IK rij zelf op een 749 dark en mijn oude pak is versleten inmiddels . Evolution had een mooi pak maar kan niks over ze vinden behalve op hun site en dat is natuurlijk allemaal mooie praat. Wil graag eten hoe mensen het in de praktijk vinden.
 
ik heb zelf mqp en dat bevalt prima. dainese heeft een veel mooiere pasvorm maar de prijs is ook ietsie hoger
 
Heb ik ook naar gekeken omdat ik hiervoor dit ook had, maar zoek nu een geheel of nagenoeg zwart combipak zoals plaatje
full
 
Heb een pak van Hein Gericke. Niet de duurste en dat merk je in kwaliteit en draagcomfort. Nogal zwaar en naden beginnen na een jaar los te laten.
 
Heb een pak van Hein Gericke. Niet de duurste en dat merk je in kwaliteit en draagcomfort. Nogal zwaar en naden beginnen na een jaar los te laten.


Dat probeer ik dus te voorkomen. Is toch vervelend als je een pak koopt van zegge 600,- euries of meer, dat het na een jaar al kapot is (bij normaal gebruik natuurlijk)
 
Ik heb zelf een revit overall, en ik ben er goed over te spreken, zit goed, glijdt lekker, is alleen wat zwaarder en stuggen dan bijvoorbeeld arlenn ness.
Als die leren evo pakken dezelfde kwalieteit zijn als de tex pakken zou ik ze lekker laten hangen.
 
Ik heb zelf een revit overall, en ik ben er goed over te spreken, zit goed, glijdt lekker, is alleen wat zwaarder en stuggen dan bijvoorbeeld arlenn ness.
Als die leren evo pakken dezelfde kwalieteit zijn als de tex pakken zou ik ze lekker laten hangen.

Zit net een stukje te lezen over eerder geschreven stukkiesen het ziet er allemaal positief uit van evolution ga van het weekend toch maar ff kijken.
 
Ik heb MQP, bevalt prima. :)

Overigens heb ik gehoord van een medewerker bij de leertent, dat Evolution gecreeerd is door mensen die vroeger bij MQP gewerkt hebben en dat er daardoor veel gelijk is. De rits bv sluit perfect aan op beiden.

Persoonlijk vind ik de designs veel mooier bij MQP, tevens weet ik de kwaliteit van Evo niet :)
 
Ik heb ook een tweedelig lederen Evolution pak. Net iets goedkoper als de andere merken, maar prima kwalitet. Ik rijd er al meer als 40.000 kilometer mee rond, (heb het zelfs al eens getest op het asfalt) maar het zit nog prima, en alles werkt nog (ritsen enzo).

Nadeel: geen uitneembare voering. Vooral lastig schoonmaken na een paar warme zomerritten.

Voordeel: het is voorzover ik heb kunnen vinden het enige zwarte leren pak zonder kneesliders (ZZR-UK probeert het contact met het asfalt juist minimaal te houden).
 
Laatst bewerkt:
ik heb een kushitani combi, pak zit erg goed en leer is van goede kwaliteit, alleen de binnenvoering is stuk...beetje jammer want het pak koste wel een hoop geld, ik zit er dan ook over te denken om een dainese aan te schaffen!
 
Ik heb zelf ook die Evo van op de foto. Ik heb er zelf spijt van dat ik niet wat langer heb rondgekeken. Mijn excollega heeft ook dit pak en beiden hebben we dezelfde klachten:

Die ritsen bij je bovenarm prikken in je huid. Er zit ergens een stuk plastic ervan wat op een of andere manier gewoon storend prikt. Ik heb al een paar keer een stuk eraf geknipt, maar met een t-shirt aan blijft het k*t.
Daarnaast is het stuk elastisch in de knieholte gestikt. En stiksel is niet elastisch, zodat je de eerste 1000km rode striemen en beurse plekken in je knieholte hebt staan.

Beste advies: Gewoon een aantal pakken passen. Mag strak zitten, moet zelfs. Want leder vormt zich nog wat. Maar alle prikkende delen en naadjes die je al voelt bij het passen betekenen rode striemen als je er een paar uur mee op een motor zit.
 
ik heb bovenstaand evo pak ook, de prikkende rits en ander stuk plastic kan ik me totaal niet in vinden, maar dat van de knieholten klopt wel. Maar dit gaat idd over, en tsja, schoenen moet je ook inlopen. Ik vind het verder een pak wat fijn zit, er goed uitziet, etc etc. Ik weet alleen niet hoe goed het beschermd bij een val, hoop dit ook niet te weten te komen.
 
ik heb geen leer , maar een mqp textiel jas en broek voor de koudere dagen , maar ik het van evo de zomer jas en moet zeggen die evo zit al gegoten perfect merk samen met mqp suc 6 met het uit zoeken
maar ik zal zeggen bekijken de pakken die je mooi en betaalbaar vind en trek ze aan en het pak wat het lekkerste zit daar moet je voor gaan .
 
Ik heb ook een Evolution pak, de LJ 1.14. Erg tevreden mee, zit goed. Alleen te hopen dat je dezelfde maat broek als jas hebt, want anders komt de aansluitrits niet goed uit en kun je die lekker zelf gaan lostornen en weer vastnaaien (tenzij je een vriendin hebt die dat leuk vind om te doen ;)
 
Heb een pak van Hein Gericke. Niet de duurste en dat merk je in kwaliteit en draagcomfort. Nogal zwaar en naden beginnen na een jaar los te laten.


Ik heb zelf ook een HG pak maar ik vind de prijs-kwaliteit prima hoor.

Was voor €280,- klaar... :)
 
Heb zelf ook een combi van Evolution, ietswat andere model dan pp de foto. Prima spul voor op de straat!!! Heb er nu 1 seizoen mee gereden. Zorg alleen dat je redelijk strakke broek neemt. Je wil niet zo'n flapperbroek, aangezien leer aardig meegeeft na verloop van tijd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan