Welk leren motorpak?

Even een ander vraagje: pakken van kangoeroe leer... Waar kan ik dat vinden op internet? Wie verkoopt ze? Welke merkt etc.... Heb gekeken op internet, maar kan echt niets vinden...
 
Arlen Ness, en Berik hebben kangaroeleer. Dainese vast ook wel.

Mij is alleen verteld dat het enige voordeel van kangaroeleer het gewicht is. Het is lichter dan het leer van de koe. En je betaald er veel meer voor.
 
de mooiste dat moet je zelf bepalen, ieder zn eigen smaak
:^ En de pasvorm is ook voor iedereen verschillend.


zelf heb ik dainese en ben tevreden :Y mooi, zit goed en schijnt lang niet slecht te zijn :P
De oude Dainesepakken waren ongeveer niet stuk te krijgen maar over de nieuwere modellen hoor ik veel klachten via een bekende die in een motorzaak werkt: naden die loslaten, 'verf' die niet goed hecht etc.
 
Laatst bewerkt:
Een motorpak is goed wanneer je val en opstaan zonder een schraam dat is voor mijn een goede pak *D *D *D *D
 
Ik heb ook een leren pak gekocht in April, van Berik.
Bij de motorzaak waar ik het pak heb gekocht (Termaat in Nijmgen), zeiden ze dat je een leer pak strak moet kopen omdat het toch uitzet.
Dit heb ik gedaan maar het pak zit na 4 maanden en een paar duizend kilometers verder nog steeds heel strak.
Ik kan m'n knie nauwelijks uitstekken om een kneedown te oefenen.
Hebben meer mensen hier last van?
 
Arlen Ness, en Berik hebben kangaroeleer. Dainese vast ook wel.

Mij is alleen verteld dat het enige voordeel van kangaroeleer het gewicht is. Het is lichter dan het leer van de koe. En je betaald er veel meer voor.
Kangaroeleer is veel soepeler dan runderleer ;)
 
Het lijkt mij dat hoe dikker het leer hoe veiliger met glijden over het wegdek. en het wordt vanzelf soepel dus geef mij maar Runderleer. (ben zelf ook een rund dat graag op de motorstunt:)~
 
Mwa...weet eigenlijk wel zeker dat het qua veiligheid niet veel uitmaakt. Volgens mij rijden ze in de GP ook allemaal met kangaroe.
 
Mwa...weet eigenlijk wel zeker dat het qua veiligheid niet veel uitmaakt. Volgens mij rijden ze in de GP ook allemaal met kangaroe.

Vandaar dat die highsiders van die gp mannen zo hoog zijn komt natuurlijk door die kangaroe die springen ook zo Hoog:)

Feitjes :

Lederen kleding wordt (nog steeds) als veiligste outfit voor op de motorfiets beschouwd. Kleding moet slijtvast zijn en niet smelten. Voor slijtvastheid is er tot nu toe slechts 1 materiaal: leder. Een vergelijkings/glijtest in “BIKE” op een schuurbank. Getest werden:
Lorica (namaak leder) = 31.4 m
Kevlar = 2.2m
Cordura = 1.8m

Leder haalt tussen de 30 en 200 meter. Leder is overigens niet waterdicht.
 
Vandaar dat die highsiders van die gp mannen zo hoog zijn komt natuurlijk door die kangaroe die springen ook zo Hoog:)

Feitjes :

Lederen kleding wordt (nog steeds) als veiligste outfit voor op de motorfiets beschouwd. Kleding moet slijtvast zijn en niet smelten. Voor slijtvastheid is er tot nu toe slechts 1 materiaal: leder. Een vergelijkings/glijtest in “BIKE” op een schuurbank. Getest werden:
Lorica (namaak leder) = 31.4 m
Kevlar = 2.2m
Cordura = 1.8m

Leder haalt tussen de 30 en 200 meter. Leder is overigens niet waterdicht.

Maar kangaroeleer is ook leer :P Alleen is het blijkbaar dus ook veel sterker dan runderleer.
 
Zelf draag ik een Arlen Ness pak en ja met kangerooleer :Y
voordeel is persoonlijk , licht , koelt makkelijk , vanwege dun leer O-)
soepel , kan er zelf een spagaat mee doen _O-
En ja wat kan je er nog meer over zeggen , is gewoon een maat pak , het past of het past niet
En er kan zelf een rugprotector in , en het pak zit strak hoor :Y
Maar zoals er wel meer mensen zeggen soms moet een pak nat worden om beter te gaan zitten , een koe staat ook niet droog , en dat andere beest ook niet :X
 
Even een ander vraagje: pakken van kangoeroe leer... Waar kan ik dat vinden op internet? Wie verkoopt ze? Welke merkt etc.... Heb gekeken op internet, maar kan echt niets vinden...
Zeg eens eerlijk , kan niks vinden O-)

Vooruit een paar links om te kijken wat er zoal te halen valt
http://www.arlennesswear.com/
http://revit.v1retail.com/
https://www.dainese.com
http://www.fc-moto.com/
Splash Design creëert, importeert en distribueert motorkleding, helmen en accessoires.


Zo , en bij sommige kan je het katalog ook ophalen *D
 
Laatst bewerkt:
Zelf draag ik een Arlen Ness pak en ja met kangerooleer :Y
voordeel is persoonlijk , licht , koelt makkelijk , vanwege dun leer O-)
soepel , kan er zelf een spagaat mee doen _O-
En ja wat kan je er nog meer over zeggen , is gewoon een maat pak , het past of het past niet
En er kan zelf een rugprotector in , en het pak zit strak hoor :Y
Maar zoals er wel meer mensen zeggen soms moet een pak nat worden om beter te gaan zitten , een koe staat ook niet droog , en dat andere beest ook niet :X


Volgens mij zie ik je wel eens op de coldenhove rotonde voor bij flitsen klopt dat!
 
Nou ik kom er wel eens , maar die rontonde is wel leuk , maar er rijden te veel vrachtwagens die diesel verliezen , dus na een paar keer kom ik er niet zo vaak meer :N
 
Wat pakken betreft keuzes zat. Nu alleen nog een mooie zwarte met misschien een tintje grijs met weinig tot geen logo's (ben tenslotte geen uithangbord ook al wapper ik achter mijn bike aan) en dan rij ik er weer netjes bij.
 
Er zijn zoveel mooie pakken , wil jij niet weten :Y
Zowel dames als heren , en niet te vergeten kinderen :Y

Alleen je moet er wat voor doen , ikzelf , vrouw , kind hebben , er redelijk lang over gedaan om tot een goed voortreffelijk pak :Y te komen

Zelf rond een half jaar winkel in winkel uit passen nog eens passen
En moet zeggen elke winkel was bereidt om alles aan te passen naar wens
Toen ik ergens was en zei een medewerker van een winkel , ik heb nog wel iets maar is niet goedkoop , tsja was toevallig me maat en gepast met rond de 28 graden , 2 uur mee rond gelopen zat nog steeds lekker , nu jullie :9
 
Nou lijk me meer dat je RUGprotectors nodig heb :P

Als je ondreuit gaat gkij je als snel op je zij of rug. Dus logisch dat er daar de meeste protectie zit hé. nou maar hopen dat het niet nog een keer gebeurd dee aardig pijn.
 
Ik heb ook een leren pak gekocht in April, van Berik.
Bij de motorzaak waar ik het pak heb gekocht (Termaat in Nijmgen), zeiden ze dat je een leer pak strak moet kopen omdat het toch uitzet.
Dit heb ik gedaan maar het pak zit na 4 maanden en een paar duizend kilometers verder nog steeds heel strak.
Ik kan m'n knie nauwelijks uitstekken om een kneedown te oefenen.
Hebben meer mensen hier last van?


het is een fabeltje dat leer uitzet.
het vormt zich naar je lichaam , als het uitzet zou het scheuren.
je bent genaaid denk ik......
 
het is een fabeltje dat leer uitzet.
het vormt zich naar je lichaam , als het uitzet zou het scheuren.
je bent genaaid denk ik......

Leer rekt inderdaad uit op de strakke punten als het vochtig is geweest en kangerooleer helemaal. :Y
Dus volgens mij is hij niet genaaid. :N

Toen ik m'n pak kocht kon ik amper zitten zo strak dat ie zat ,nu zit ie als gegoten.

Ik heb ook een leren pak gekocht in April, van Berik.
Bij de motorzaak waar ik het pak heb gekocht (Termaat in Nijmgen), zeiden ze dat je een leer pak strak moet kopen omdat het toch uitzet.
Dit heb ik gedaan maar het pak zit na 4 maanden en een paar duizend kilometers verder nog steeds heel strak.
Ik kan m'n knie nauwelijks uitstekken om een kneedown te oefenen.
Hebben meer mensen hier last van?


Laat je eens met pak en al in en in natspuiten (met de tuinslang bv) op een warme zomerdag en rij 'm dan maar eens droog op je motor.
Wedden dat ie dan perfect zit. :P *O*
Naderhand wel meteen opnieuw invetten.
 
Laatst bewerkt:
Leer rekt inderdaad uit op de strakke punten als het vochtig is geweest en kangerooleer helemaal. :Y
Dus volgens mij is hij niet genaaid. :N

Toen ik m'n pak kocht kon ik amper zitten zo strak dat ie zat ,nu zit ie als gegoten.Laat je eens met pak en al in en in natspuiten (met de tuinslang bv) op een warme zomerdag en rij 'm dan maar eens droog op je motor.
Wedden dat ie dan perfect zit. :P *O*
Naderhand wel meteen opnieuw invetten.


leer rekt niet uit.
het vervormd .
leer is een dood produkt wat niet meer groeit.
als het om een levende koe heen zit groeit het nog wel.
dood niet meer omdat het niet meer leeft en geen voedingstoffen meer
toegediend krijgt.
als het wel uit zou rekken zou het dunner moeten worden of scheuren.
dat is ook niet zo.
het wordt zelfs stugger/droger naarmate het ouder wordt.
goed invetten houd het soepel zodat het niet scheurt en uitdroogt.
het lijkt wel hout ;)

ook het natspuiten doet helemaal niks met je leren pak.
het is zo behandeld dat het pas vocht opneemt na een dompelbad van minimaal
24UUr en door de opname van dat vocht zou het tijdelijk iets soepelder en uitgezet
kunnen worden.
zogauw het weer droogt zal het weer in z,n oude vorm/afmeting terug keren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan