Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En de pasvorm is ook voor iedereen verschillend.de mooiste dat moet je zelf bepalen, ieder zn eigen smaak
De oude Dainesepakken waren ongeveer niet stuk te krijgen maar over de nieuwere modellen hoor ik veel klachten via een bekende die in een motorzaak werkt: naden die loslaten, 'verf' die niet goed hecht etc.zelf heb ik dainese en ben tevreden mooi, zit goed en schijnt lang niet slecht te zijn
Da's niet slecht (zeker voor die prijs...)Sorry, maar dan MOET ik mijn pak ook maar showen :
[afbeelding]
De Arlen Ness 3209 combi. Veel pak, voor weinig geld. Nu zijn ze bij Ten Kate €550,-
Kangaroeleer is veel soepeler dan runderleerArlen Ness, en Berik hebben kangaroeleer. Dainese vast ook wel.
Mij is alleen verteld dat het enige voordeel van kangaroeleer het gewicht is. Het is lichter dan het leer van de koe. En je betaald er veel meer voor.
Kangaroeleer is veel soepeler dan runderleer
Was ook geen aanval, maar een aanvullingIk zeg ook maar wat de verkoopster toen der tijd tegen mij zei haha
Mwa...weet eigenlijk wel zeker dat het qua veiligheid niet veel uitmaakt. Volgens mij rijden ze in de GP ook allemaal met kangaroe.
Kangaroeleer is ook 2 keer zo sterk.Het lijkt mij dat hoe dikker het leer hoe veiliger met glijden over het wegdek. en het wordt vanzelf soepel dus geef mij maar Runderleer. (ben zelf ook een rund dat graag op de motorstunt~~
Vandaar dat die highsiders van die gp mannen zo hoog zijn komt natuurlijk door die kangaroe die springen ook zo Hoog
Feitjes :
Lederen kleding wordt (nog steeds) als veiligste outfit voor op de motorfiets beschouwd. Kleding moet slijtvast zijn en niet smelten. Voor slijtvastheid is er tot nu toe slechts 1 materiaal: leder. Een vergelijkings/glijtest in “BIKE” op een schuurbank. Getest werden:
Lorica (namaak leder) = 31.4 m
Kevlar = 2.2m
Cordura = 1.8m
Leder haalt tussen de 30 en 200 meter. Leder is overigens niet waterdicht.
Zeg eens eerlijk , kan niks vindenEven een ander vraagje: pakken van kangoeroe leer... Waar kan ik dat vinden op internet? Wie verkoopt ze? Welke merkt etc.... Heb gekeken op internet, maar kan echt niets vinden...
Zelf draag ik een Arlen Ness pak en ja met kangerooleer
voordeel is persoonlijk , licht , koelt makkelijk , vanwege dun leer
soepel , kan er zelf een spagaat mee doen
En ja wat kan je er nog meer over zeggen , is gewoon een maat pak , het past of het past niet
En er kan zelf een rugprotector in , en het pak zit strak hoor
Maar zoals er wel meer mensen zeggen soms moet een pak nat worden om beter te gaan zitten , een koe staat ook niet droog , en dat andere beest ook niet
Het lijkt mij dat hoe dikker het leer hoe veiliger met glijden over het wegdek. en het wordt vanzelf soepel dus geef mij maar Runderleer. (ben zelf ook een rund dat graag op de motorstunt~~
Ik heb ook een leren pak gekocht in April, van Berik.
Bij de motorzaak waar ik het pak heb gekocht (Termaat in Nijmgen), zeiden ze dat je een leer pak strak moet kopen omdat het toch uitzet.
Dit heb ik gedaan maar het pak zit na 4 maanden en een paar duizend kilometers verder nog steeds heel strak.
Ik kan m'n knie nauwelijks uitstekken om een kneedown te oefenen.
Hebben meer mensen hier last van?
het is een fabeltje dat leer uitzet.
het vormt zich naar je lichaam , als het uitzet zou het scheuren.
je bent genaaid denk ik......
Ik heb ook een leren pak gekocht in April, van Berik.
Bij de motorzaak waar ik het pak heb gekocht (Termaat in Nijmgen), zeiden ze dat je een leer pak strak moet kopen omdat het toch uitzet.
Dit heb ik gedaan maar het pak zit na 4 maanden en een paar duizend kilometers verder nog steeds heel strak.
Ik kan m'n knie nauwelijks uitstekken om een kneedown te oefenen.
Hebben meer mensen hier last van?
Leer rekt inderdaad uit op de strakke punten als het vochtig is geweest en kangerooleer helemaal.
Dus volgens mij is hij niet genaaid.
Toen ik m'n pak kocht kon ik amper zitten zo strak dat ie zat ,nu zit ie als gegoten.Laat je eens met pak en al in en in natspuiten (met de tuinslang bv) op een warme zomerdag en rij 'm dan maar eens droog op je motor.
Wedden dat ie dan perfect zit.
Naderhand wel meteen opnieuw invetten.