Welk leren pak

Je hebt gelijk, was sowieso al tussen Alpinestars en Arlen Ness aan het twijvelen. Alleen weinig Dainese fanaten hier, ook aan de prijs, maar slechte kwaliteit?

Moeilijk moeilijk :j

Ik heb zelf een zwart pak van Dainese, en het zit als gegoten. Prijs was ongeveer 780 euro.
 
Berik is dan wel het dochtermerk van Arlen Ness, maar Arlen Ness is niet perse altijd duurder. :)
Ik heb zelf pas geleden het Arlen Ness 3209 pak bij Ten Kate gekocht voor een prijs van 600 euro.

.
dan ben jij goedkoop aan je pak gekomen bij http://www.splashdesign.nl/ volgens mij de importeur staat hij voor €749,95
Arlen Ness kleding is het duurder "" broertje"" van Berik. Dit komt voornamelijk door de iets andere styling en het gebruik van iets andere materialen
 
Een berik pak ziet er zeer goed uit. Het is een super pak. Niet voor niets rijden er veel coureurs met dit pak! En ook nog binnen je budget.

[afbeelding]

Haha sorry, maar de man achter Berik (en Arlen Ness) is zó rijk, dat hij met gemak veel coureurs kan betalen zodát ze met zijn merk rijden. Het probleem van het maken van een goed pak is veel kleiner dan de middelen vinden om de rijders te betalen. Allemaal marketing.

Madif Industries is bijvoorbeeld ook eigenaar van Replay, en talloze andere (dure) merken.

Onzin dus om te zeggen dat waar men mee rijdt, dan automatisch ook het beste is. Dat Arlen Ness goede pakken maakt mag duidelijk zijn, maar ik ben zelf na Arlen Ness blijer met m'n nieuwe SPYKE overall.
Heeft allemaal uiteraard ook veel te maken met je eigen lichaamsbouw.

Wat mij opviel bij Spyke ten opzichte van Arlen Ness, is o.a. dat Spyke dikker leer gebruikt, een geritste binnenvoering heeft (die van Arlen Ness trek je zo mee naar buiten vanwege klittenband) en veel meer protectiedelen heeft. Voel me absoluut veiliger in Spyke. Nadeel van dikker leer is minder soepelheid, maargoed, dat neem ik voor lief.
 
Laatst bewerkt:
hier spreek je jezelf een beetje tegen
om het heel simpel te houden dan is berik het b merk van arlen ness
de matrialen/afwerking die arlen ness gebruikt zijn mooier/beter dan die van berik

zo is het mij verteld bij tenkate
wat dus niet wil zeggen dat het slecht is

en berik kun je tegenwoordig bij vrijveel motorzaken kopen
dus de kans dat je die sneller tegenkomt dan arlen ness is toch behoorlijk groot

http://www.fc-moto.com heeft ze kun je kijken of het wat is


Afwerking zit volgens mij geen verschil in hoor!
Enige punt is dat Arlen Ness vaak van kangeroo-leer wordt gemaakt, wat lichter is.

Leuk voor de racerij maar op de straat maakt het niks uit ;)
 
Afwerking zit volgens mij geen verschil in hoor!
Enige punt is dat Arlen Ness vaak van kangeroo-leer wordt gemaakt, wat lichter is.

Leuk voor de racerij maar op de straat maakt het niks uit ;)

ik meen 1 keer iets gehoord te hebben dat een arlen 1 keertje vaker gestikt zou zijn zeker weten doe ik het trouwens niet

ook niet alle arlen's zijn van skippie gemaakt

maar lichter en sterker soepeler is niet alleen lekker voor de racerij is ook lekker voor jan en alleman
als jij een soepel pak hebt en dus beter kunt bewegen heb ook jij voordeel van zo'n pak
of je het extra geld er voor over hebt is weer een ander verhaal
 
skippy-leer is niet sterker... en idd: waar de heren coureurs mee rijden, heeft niet veel met goed of slecht zijn te maken, maar wel met sponsoring. Plus dat het pak wat jij in de winkel koop van bijv dainese of A-stars is de verste verte niet overeen komt met de pakken van rossi en biaggi ed. dit zijn vaak prototypes
 
Terug
Bovenaan Onderaan