Welk licht?

4 jul 2004
132
0
Middelburg
Ok, dit is dus niet bewust gedaan en een serieuze vraag. Welk licht hoort er nou eigenlijk te branden. De middelste voert geen groot licht...

full
 
isse simpel toch..

de lamp die naar voren en naar de rechterberm schijnt is de juiste...
dus zal de rechterlamp wel de juiste zijn... (denk ik toch) :P
 
we hadden het niet eens door totdat we de foto bekeken. De middelste is er van overtuigd dat ze alletwee moeten branden, ik (links) heb zo mn twijfels. Ik heb echt geen idee wat nu juist is. Van de winter denk ik maar eens de boel strippen en kijken of mn andere lampje kapot is?? :9
 
Helemaal geen, ze staan toch allemaal stil en geparkeerd te chillen enzo.. :?

Waar kan ik de taart laten bezorgen, om gezamelijk op te eten, of was de prijs een enorme hoeveelheid bier op kosten van de Hells angels?

Xag trouwens geen :} :] MFers :] :} net op de clubje-avond.
 
de lampen mogen allerbij branden sinds....??? moet ook nog steeds de lampen doorlussen van de gsxr.






vind ik eigelijk ook het mooist *D *D *D
 
Is ook veiliger. Met twee lampen kan een koekblikker een driehoeksmeting uitvoeren en daardoor veel beter inschatten hoe ver je weg bent. Ze staan daar wel errug dicht bij elkaar voor, maar iets is beter dan niets...
Juist niet. Een koekblikker gaat geen driehoeksmeting uitvoeren maar ziet twee koplampen in z'n spiegel en denkt "die auto is nog heel ver weg" voor hij z'n koekblik opzij gooit '(
 
Het rechter licht is het correcte licht. Beide lampen mogen alleen branden als er een bepaalde ruimte tussen beide lampen zit, ze mogen dus niet te ver uit elkaar staan.

Dat beide lampen niet mogen branden (zoals de middelste) heeft ermee te maken dat een automobilist 's avonds dus inderdaad 2 koplampen denkt te zien op grote afstand......
 
Het rechter licht is het correcte licht. Beide lampen mogen alleen branden als er een bepaalde ruimte tussen beide lampen zit, ze mogen dus niet te ver uit elkaar staan.

Dat beide lampen niet mogen branden (zoals de middelste) heeft ermee te maken dat een automobilist 's avonds dus inderdaad 2 koplampen denkt te zien op grote afstand......


en de VFR vanaf 2002 dan, die lampen staan aan beide kanten van de kuip en branden allebei

interceptor1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Idem dito voor de nieuwe SV650.

De reden waarom 2 brandende lampen beter zijn voor je veiligheid is omdat deze beter opgemerkt worden aangezien deze een symetrische vorm / uitstraling heeft (bron: Promotor). Mensen blijken symetrische vormen makkelijker te herkennen
 
De meeste koekblikkers kunnen niet eens normaal rijden, laat staan dat ze een driehoeksberekening kunnen uitvoeren ;)
Ik heb een rekenmachine op het stuur van m'n suv :+
on-topic:
Alle drie de motoren zijn fout volgens Groen Links, volgens mij dient het linkse licht te branden (indien je tegen de voorkant aan kijkt)

Beide lampen brandend is wel mooier :)
 
Ik zeg de gele motor!

Wel vage shit btw dat ze alledrie verschillend zijn! :?
 
Bij de ZX-6R '00/'01 branden ze ook allebei. Bij de nieuwe 636's volgens mij niet meer.
Ik vindt 2 lampen (mochten die er opzitten) veel beter herkenbaar. De vorm van de lamp zelf is op zich te onderscheiden van een autokoplamp. Gooi er nog eens wat Flips BlueVisionschijnwerpertjes in en het is wat mij betreft OK!
 
De rode geeft het goeie licht, dus vanaf de zitpositie LINKS. Zo is het ook bij mn Bandit het geval. Rechts is grootlicht bij mij.

0
 
Terug
Bovenaan Onderaan