Welk luchtfilter, bandit, jet kit, K&N?

Hollender

MF veteraan
23 jul 2015
5.093
2.840
Erps-Kwerps
Met een beetje geluk ga ik binnenkort mijn Bandit weer in elkaar zetten. Nu heb ik een dynojet kitje in mijn carburateurs laten zetten en daar hoort een ander luchtfilter bij. Ik weet al dat het K&N gaat worden, alleen twijfel ik ene beetje over welk type. Je hebt dus de dubbele filter die je achter op de carburateurs schroeft, een filter per twee carbs. En je hebt een filter dat je gewoon in plaats van het originele in het luchtfilterhuis zet. Wat zijn de verschillen?
 
Maar om ff terug te komen op de vraag, is daar een verschil?
Ik moet nu zelf ook nog een vervangende open filter hebben , ik wilde iig de dubbele filter van BMC nemen.
( by the way zoek ik ook nog de carbs, 36mm van een gsxr 750, als iemand wat hebt?)
 
Maar om ff terug te komen op de vraag, is daar een verschil?
Ik moet nu zelf ook nog een vervangende open filter hebben , ik wilde iig de dubbele filter van BMC nemen.
( by the way zoek ik ook nog de carbs, 36mm van een gsxr 750, als iemand wat hebt?)
Je gaat nog meer dingen doen?

Ow, je bent topic aan het kapen.
Maak svp je eigen aan, en omschrijf zo uitgebreid en duidelijk mogelijk wat er speelt en wat je wilt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat voor jet kit heb je ?

bij een dynojet stage 1 kit hoord een orgineel of aftermarket filter in de orginele airbox.
bij een stage 3 kit horen de open filters die direkt op de carbs gaan zonder de airbox.

ligt aan de kit die in je carbs zit.

kwa vermogen hoef je geen wonderen te verwachten, aleen de open filters klinken wel lekker .
 
Laatst bewerkt:
De keren dat ik een Dynojet kit heb gebruikt zaten er zowel de spullen in voor Stage I en Stage III.

Houdt trouwens niet veel anders in als wat verschillende sproeiers.

Specifiek Dynojet kit dan hè geen Factory ofzo.
 
Laatst bewerkt:
De keren dat ik een Dynojet kit heb gebruikt zaten er zowel de spullen in voor Stage I en Stage III.

Houdt trouwens niet veel anders in als wat verschillende sproeiers.

Specifiek Dynojet kit dan hè geen Factory ofzo.
En er zijn twee iemanden hier, die weten welk setje er in zijn carbs zit ;)
 
Losse filters op de carbs zijn iets gevoeliger voor weersomstandigheden zoals harde zijwind en regen. Verder zal het geluid wat luider en zwaarder zijn. Ik heb overegens mijn filterhuis aangepast zodat ik beide voordelen heb (o.a. extra gaten). Verder zul je je sproeiers en naaldhoogte waarschijnlijk inderdaad moeten aanpassen maar zeker controlleren.
 
Losse filters op de carbs zijn iets gevoeliger voor weersomstandigheden zoals harde zijwind en regen. Verder zal het geluid wat luider en zwaarder zijn. Ik heb overegens mijn filterhuis aangepast zodat ik beide voordelen heb (o.a. extra gaten). Verder zul je je sproeiers en naaldhoogte waarschijnlijk inderdaad moeten aanpassen maar zeker controlleren.

Aha.,
👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan