Welk luchtfilter???

Biker-mouse

MF veteraan
29 okt 2002
9.258
0
Tilburg
Ik moet mijn luchtfilter vervangen van mijn Honda CBR600F uit 1993.

Kan ik er het beste een orginele luchtfilter er in doen of een Dyno jet??

Ik zit te denken aan een dyno jet filter, die hoef je nooit meer te vervangen, maar ik heb gehoord dat je dan je carburateurs aan moet passen of hoeft dat niet?

En zijn luchtfilters in op de beurs in Utrecht goedkoper, of maakt dat niet veel uit?
 
Kwestie van voorkeur.

Als Dynojet je een filter verkoopt dat meer "vermogen oplevert" (zoals ook K&N beweert), moet je inderdaad je carbs verstellen.

Over Utrecht: je gaat schijnbaar toch naar de Motorbeurs, vragen lijkt me dan onnodig...

Ik zou gewoon een origineel erin zetten. Waarschijnlijk haal je de kosten er toch niet uit (omdat je je fiets na een tijdje waarschijnlijk weer doorverkoopt). Vermogenswinst zou ik op een andere manier bewerkstelligen.
 
Moet er iets aan de carb's veranderd worden?
Is afhankelijk van carb's. Sommigen moeten "geboord" worden om de naalden passend te krijgen.
Als dit zo is zou ik het niet doen. Je krijgt je carb's dan namelijk niet meer lopend met de originele naalden.

Er gaan ook verhalen over Dyno naalden die snel zouden slijten. Ik rij er nu 15dkm mee en heb nergens last van.

"Factory" naalden zijn harder, zouden minder slijten.
"Yoshimura" heeft ook giga goede naalden, zijn echter ook giga prijzig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan