Welk maat Pak

dunya

MF'er
30 okt 2007
54
0
Utrecht
Hallo ,wil graag een lederen combi pak kopen maar heb een beetje advies nodig.
Ben ongeveer 176 lang , ongeveer 92 kilo ( ja ja een bierbuikje ) . Ik heb el een paar merken gepast en jas maat 54 lukt , is een beetje strak maar heb begrepen dat dat de bedoeling is omdat het een beetje gaat uitzetten tijdens gebruik. Nu hoor ik iedere keer dat de broek lang is en waarschijnlijk op maat gemaakt moet worden . Is dit waar en zonee aan welkde merken/maten moet ik aan denken wat in de buurt komt .Ik draag spijkerbroek maat 36/30 . Hopelijk komen jullie met goede tips . Alvast bedankt .
 
Het beste is als je gewoon naar een goede motorkledingzaak gaat (Ten Kate, Termaat, etc..) en het verhaal even uitlegt. Die mensen hebben er veel verstand van en hebben zo een groot assortiment, dat er hoogstwaarschijnlijk wel wat passends tussen hangt.

Merken/maten zijn niet zomaar te noemen. Het valt per merk allemaal anders. Bij het ene merk heeft Piet maat x nodig en bij het andere merk maat l.
 
toen ik mijn pak kocht, had ik een andere maat broek dan maat jas..
wel van het zelfde merk.. dus kon ze wel aan elkaar ritsen.
 
Het blijkt niet bij elk pak/merk mogelijk om een andere maat jas en broek te nemen .
 
Dit probleem heb ik ook een tijd mee gezeten, tot ik na een hoop passen een lookwell broek had. Zat in 1 x perfect. Oftwel, als je genoeg verschillend merken probeerd, kom je er vanzelf 1 tegen die past. Hoop dat je wat aan mijn ervaring hebt :9
 
ik kamp zowaar met hetzelfde probleem, als ik op lengte moet afgaan heb ik maat 48 ( ja ik ben maar een rat van 1.62M) maar door mijn vrij gespierde bouw voor iemand van mijn lengte moet ik dus maat 50 nemen. en ja dat betekend mouwen en broekspijpen inkorten. kost niet zo heel veel. voor mijn combipak was ik 60 eu kwijt, pak was goed afgewerkt en je zag totaal niet dat hij was ingekort. heb het trouwens met alle motor jassen/broeken. Alleen alpinestars behoeft geen aanpassingen voor mij ( 't zou wel netter zijn want is het toch een ietsje te..). Wat mij wel opviel is dat Alpine wel wat meer ruimte heeft bij de buik-zone! misschien voor mensen met een biertank een uitkomst ?
 
ik kamp zowaar met hetzelfde probleem, als ik op lengte moet afgaan heb ik maat 48 ( ja ik ben maar een rat van 1.62M........

Dat pak is dan nog maar een klein probleem.
Volgens mij is het een groter probleem om een motor te vinden waarmee je met je voeten aan de grond komt ?
Wat rij je, 80cc crossertje met kleine wielen :9.

@dunya, kijk eens naar Nederlandse/Duitse fabrikanten zoals REvit / Buhse. Die hebben doorgaans een iets andere lengte:breedte verhouding dan die smal gesneden Italiaanse pakken.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn maatpakken, bijv. van Damen Leathers. Maar er zijn ook leren broeken en jassen los te koop. Termaat heeft veel voorraad.
 
Ik heb ook problemen gehad met het kopen van een goed passend pak.
Bij sommige merken kun je zoals al aangegeven de broeken en jassen uitwisselen. Ook was het bij sommige merken mogelijk om kleine aanpassingen te maken in de lengte. Wat bij mij dan alleen het geval was is dat de knieën van het pak alsnog niet goed zaten.

Het beste is gewoon een hoop passen van verschillende merken en hopen dat er een goede combi te vinden is.

Ik was het zat na bijna 1 dag passen in verschillende motorzaken, dat ik lekker een pak op maat heb laten maken en dat bevalt tot op heden erg goed.
 
lengtematen 52=26 50=25 48=24 etc etc dan heb je de gewone maat om de middel maar korter in de lengte. succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan