Welk mechanisch defect heb je (rijdend) gehad ?

Met mijn vorige duc ssie 750 deed ik niet aan ketting onderhoud. keer bij wegrijden bij stoplicht kwam ik niet vooruit. Ik kijk naar beneden hangt mijn ketting slap en naast het tandwiel. Er maar overheen gedaan en rustig naar de dealer gereden. Hebben toen een nieuwe ketting erom gezet.

Daarnaast was mijn jiffy los. Toen maar tegen de muur aangezet thuis.
Een echte Ducati dealer had je de motor niet teruggegeven. :N
 
Startmotor houdt er mee op na tankstop in midden Frankrijk GS850G,
Afgebroken 4in1 uitlaat van Z1100 (is bij 100km niet goed voor de uitlaat),
Dynamo houdt er mee op GL1200 in Duitsland,
Gebroken koppelingkabel K1100LT terwijl ik als motard een wielerronde begeleid.
 
Laatst bewerkt:
Een vastgelopen achterrem vanweg het geweldig af te stellen remsysteem van de Tuono. Gelukkig wel op een rustige plek terwijl ik het in de gaten had.

Ff het ontluchtingsventiel open om de druk eraf te halen en ik kon weer verder. Heb de rem maar ff niet meer gebruikt toen.
 
Oh waar beginnen we...
Kawa 500 3cil...
Expansie uitlaat verloren
voetsteun afgebroken
vastloper middelste cilinder
GT750
spanningsregelaar defect op weg naar Imatra
koppakking lek op weg naar Paul Ricard
Goldwing
Bigendlager eruit op de autobahn
doodvallen op de snelweg na kortsluiting draadboom bij balhoofd
ZX9R
Ketting geknapt ( VAZZ...400km oud op de peage)
Lekke band
Rickmann Z1000
2x gat in zuiger na gebruik N2O
Rotor dynamo uit elkaar gespat
Rotor Pirahnia ontsteking uit elkaar gespat
In oostenrijk tijdens een stortbui niet meer aan het lopen te krijgen

zo maar een greep die me te binnen schiet
 
Mn motor heeft nog maar een keer een defect gehad onderweg, bezineleiding gescheurd.
Mn puchjes vroeger wel vaker wat, een keer een zuigerpen in spoelpoort geslagen, dan staat je achterband in een keer stil :/ en ben je even bezig om je cilinder te demonteren _O-
 
ZX10R op de Duitse autobahn, drijfstanglager eruit bij 300 km/h.... voelde een vreemde trilling ben maar ff van het gas gegaan... einde blok....


ducati 1198S drijfstang door het blok op 't circuit uitkomend stekkenwal
ducati 1198S voetsteun afgebroken bij aanremmen Les Combes
ducati panigale kuip verloren op de veenslang en op Cartagena
 
Laatst bewerkt:
Honda XBR500: motor vast door losgetrilde bouten van de startkoppeling. Deze bouten werden gegrepen door de dynamo. Het achterwiel blokkeerde. Garantiegevalletje.
 
Laatst bewerkt:
Koppelingskabels en lekke banden zijn natuurlijk geen mechanische schade. Maar wat me zo even te binnen schiet.
Kawa Z200 nokkenas er uit gelopen. Na revisie ook nog een tuimelaar gebroken.
Toen een CB500F Alleen een spanningsregelaar.
BMW R100RT kleine dingetjes, een keer thuisgebracht met een kapotte oliedruk sensor.
Triumph TR7RV, tot drie keer toe een uitlaatklep verloren en de dynamo uitgebrand. Natuurlijk nog veel meer kleine dingen kapot geweest.
BMW K75, al zou je willen, dan kan het niet stuk, een startrelais, telt dat?
BMW R1100GS uitgelopen versnellingsbak lager. En duizenden kilometers met een ingeslagen nokvolger gereden. Gebroken bedrading contactslot en een Hall sensor.
Ik heb wel meer fietsen gehad, maar geen serieuze schade. Tellen krukaslagers van een MZ, nee toch?
 
Niet echt mechanische schade, maar zo klonk het wel..

Uitlaat was bij de cilinder lek gegaan (rot) toen ik op de snelweg reed met de xt500.
Ineens een enorm kabaal en getik, ik dacht dat ie vast ging slaan dus ik zette me al schrap.
Ik was net een vrachtwagen aan het inhalen, links en achter me ook auto's dus ik kon echt geen kant op.
Toen dit een seconde of 10 duurde was ik al wat meer gerustgesteld, hij had namelijk al lang vast moeten slaan met het kabaal dat eruit kwam.

Toen maar stug doorgereden, gas er weer op, en toen zag ik thuis dat er een gat vlak achter de cilinderkop bij de uitlaat zag.

Ik schrik eigenlijk nergens van, maar gezien de situatie kneep ik hem toch wel even. Het klonk echt alsof het hele motorblok in elkaar aan het draaien was.
 
Bij 160+ op een Autobahn, was ik bezig in halen van een volume-vrachtwagen en met opduwen van een NL op de linkerbaan... Plots kwam er een Ducatti achterop, hoorde ik.

ik kijken: waar is die ... ???

Oh Shit, geluid komt van onderen vandaan.
29506613713_302633e2f4_z.jpg


Gelukkig kun je daar gewoon mee doorrijden.
MotorRad Garage gezocht. <10min gefixed, voor wat Trinkgeld.
Heb monteur nog even laten meekijken :
http://myadventure.bike/Trips/315#p29506613713


Verder ook hoop ellende gehad met de bimmer..
Riem, al 3x, gelukkig altijd in NL of B, staat telkens aan de kant.
Alternator, ergens halverwege Belgie.
Achteras, nabij Villach (zelf naar garage gereden)
en als klap op de stuurkuip: in Voivodina een keer 's nachts een stuk rondvliegende bumper tegengekomen. 2 wkn wachten op reparatie...
 
Laatst bewerkt:
GSX 550 ES , spanningsregelaar gaf het op, gebeurde een paar km van huis dus lopen,
Versnellingsbak vastgeslagen, ver van huis, dus aanhanger laten komen.
was mijn eerste en tevens laatste soes.

CBR 600 F1 , tank leeg, defectje van mezelf ......

CBR 600 F2 , spanningsregelaar defect, nog op de accu thuis kunnen komen.

verder in 34 jaar nooit stil gevallen !!
 
CX500, proefrijden na een sleutelklusje. Acuut blokkeert stopt ie er mee en blokkeer het achterwiel.
GL1000, klapband op de snelweg
CX500, kapotte CDI in Gap, Zuid-Frankrijk
GL500, kapotte spanningsregelaar op de dag voor de Elfstedentocht. Snel een andere geregeld.
GL500, kapotte dynamo in Frankrijk. Daarmee nog wel naar Duitsland en Tsjechië gereden
Honda Deauville, kapotte brandstofpomp (bekend euvel) op de A12 bij Woerden.
 
Laatst bewerkt:
Met de NTV een keer een kapotte accu, ging tanken en toen wou die niet meer. Gelukkig aardig dicht bij huis, kwartiertje gelopen. Met de TransAlp een kapotte koppelingskabel, midden in het bos. Motor in het mulle zand gezet, motor starten en ik kon weer verder zonder koppeling. *D

Verder heel vaak al stotterend naar het tankstation gereden na een sportieve rit. Soms haalde ik het, soms ook niet. :9
 
Na een wheelie hoorde ik ineens wat kloppen in de v-twin van de TL1000r, bigend lager eruit B|

Bij een stoplicht sprintje met de GSXR verlies ik al mijn aandrijving. Blijkt mijn ketting midden op het kruispunt te liggen.

Reactiestang van de achterrem die over de A28 sleept. Gelukkig heb ik altijd tyraps bij me O-)

Op het circuit met de GSXR 600 in Assen met 200+ achterwiel lagers die eruit lopen en zelfs vast gesmolten zaten aan de achteras omdat we een afstandsbus vergeten waren bij het wisselen van het achterwiel :X. Het doorzagen van een achteras is best pittig kan ik je vertellen :+

Met de FZ1 nog nooit wat gehad :}
 
Laatst bewerkt:
In de 7,5 maand dat ik mijn Fazer 600 heb (en daarmee in de 7,5 maand dat ik uberhaupt een motor heb) is één keer op de snelweg het voorste tandwiel van de as gelopen, waardoor ik opeens zonder aandrijving naar de vluchtstrook moest. Kennelijk een bekend probleem, maar wel lastig om niet-permanent (het tandwiel vastlassen, waarmee vervanging later vrijwel onmogelijk wordt) te fixen. Gelukkig is mijn pa monteur en kon toch een mooie oplossing maken :)

Ik merk wel dat zoiets een klein deukje in het vertrouwen slaat. Ik denk nu sneller dat ik iets raars voel of hoor.
 
Bij mijn vorige motor (K75rt) had ik xenon verlichting laten inbouwen toen ik deze na 5 jaar gebruik preventief liet vervangen hadden ze niet meer dezelfde lamp en ging er een andere in. :]
Daarbij is een foutje gemaakt en na een dag of 3 en enkele korte ritjes later brandde mijn kabelboom finaal door tijdens het rijden en je schrikt je echt de pl....s als er zwarte rook onder je ballen vandaan komt en je claxon gaat continu af. :( :?
Danny :W :]
 
Bmw K100 van 1986. Mee met een toerritje van het werk en begint te stotteren om vervolgens sputterend tot stilstand te komen. Proberen weer te starten. Helemaal niets zelfs geen klik van het startrelais. Einde toertocht en anwb gebeld. Bleek defekte spanningsregelaar achterop de dynamo te zijn. Gelukkig koekblik techniek en de anwb man had er ergens in de krochten van zijn bus nog een gebruikte liggen. Die gemonteerd en startkabels er op en weer starten en lopen en vooral ook bijladen.

Zelfde bmw even lekker uit gelaten op de A31 in Dld dus ff een stuk 200km/u plus gereden. OKe afslag komt er aan dus ff rustiger aan. Afslag genomen en onderaan terug geschakeld naar de 2e versnelling. Trek weer de weg op en schakel over naar de 3e. Hee wat raar wel meer toeren maar niet meer snelheid. Dan maar 4 en 5 proberen. Zelfde resultaat.
Uit laten rollen en vervolgens 3km naar een parkeerplaats geduwd. Pfffff was heel warm die dag en was kapot na het duwen. Mijzelf op laten halen door mijn vrouw. Was gelukkig dichtbij en later zelf de bmw opgehaald.
Bleek een totaal versleten splines verbinding te wezen bij de aansluiting van de aandrijfas en het cardan. Daar zat dus ook al jaren geen vet meer in zo te zien aan de roestsporen.
 
CB500 kapotte accu in Polen, uiteindelijk via een scooterzaakje bij een motorzaak terecht gekomen en na een dag wachten weer rijden.

Met de Honda XR600 een gebroken koppelingskabel op het strand, erg lastig om het van het strand af te rijden :X Met dezelfde XR ook een doorgebrande ontstekingsspoel gehad, erg vervelend als dit op een provinciale weg gebeurt en je motor er dan ook direct mee kapt.

Met de TDM een vastgelopen versnellingsbak gehad, reed niet hard dus kon met een slippen achterwiel de motor wel tot stoppen brengen.
 
Jawa 350:
Dodemansknop blijkbaar verschoven. (op aanhanger thuisgebracht).
Kapotte koppelingskabels (diverse keren, Jawa heeft echter ook een koppeling in het versnellingspedaal/kickstarter). Is eigen schuld omdat koppelingskabel elke keer door een fietskabeltje wordt vervangen.
Kapotte condensator, gelukkig is Jawa een 2 cilinder.
Kapotte gelijkrichter (soldeerverbinding los), accu leeg en Jawa stopt.
Kapotte gelijkrichter (reparatie zelf slecht uitgevoerd), accu leeg en Jawa stopt.

Yamaha DT125
Warmloper: even afkoelen en (gelukkig) geen blijvende schade. Rommel in carburateur en daardoor te arm mengsel.
Uitlaat gescheurd. (na 30jr is kwaliteit van de las verminderd).
Lekkende koppakking. (eveneens na 30 jr verminderd van kwaliteit).
Versnellingsbak warmgelopen. (eigen schuld, te weinig olie gevuld)

Suzuki GS500E
vacuumslang van benzinekraan poreus.
Losgelopen kettingspanner. (eigen schuld, geen goede moer gebruikt).
 
Laatst bewerkt:
Van de 3 Gsxr 600 srads die ik in bezit had.
Lekke band.

Ducati 748

Nokkenasmoerborging los gekomen dus moer eraf gelopen.
Achterrem vastgelopen (al slippend de vluchtstrook op)
Bigend lager eruit.
Bobine kabel losgekomen dus maar 1 werkende cilinder over.
Plotseling gat in het koelvloeistof reservoir.
5 accu's versleten in 10 jaar
Dynamo kapot.
Spanningsregelaar kapot.
Keramische afsluitring van de waterpomp impellor kapot (gevolg constant koelvloeistof in de olie) flink zoekwerk hier achter te komen.
Voorwiellager kapot.
Lekke snelkoppeling van een benzine aansluiting onder de tank.

Ongetwijfeld vergeet ik nog het een en ander.
 
* Dooie accu
* Twee van die stekkertjes nét losgetrild bij het linkerhandvat waardoor de startknop opeens niets meer deed... voordat ik daar achter was :o
* Gebroken big end lager (waarschijnlijk)
* Kortsluiting bedrading
* Losgelaten handvathuls (dat was vreselijk schrikken)
* Kapotte ketting
* Lekke banden uiteraard

En ik had ook een keer dat spontaan mijn hele kuip zo maar in duizend stukken ging en dan ook nog mijn radiator stuk en mijn stuurstang verbogen. Kwam echt uit het niets toen ik hem onder een grote wagen schoof bij een onderuit-rem-lowsider.

Wel heb ik nog nooit zonder benzine gestaan. Maar ik ben dan ook zo paranoide dat ik eigenlijk al niet helemaal lekker meer zit als ik onder de helft kom...
 
Lekker wezen gassen met mn gsx-r 600 k7 in Duitsland. Op de terugweg viel mijn koplamp uit, vervolgens na 3 min ook de ontsteking. Spanningsregelaar was dood.
 
Ik rij BMW, superieure techniek weet je nog :)
😅😅😅


Ik reed ook bmw en heb hem niet voorniets weg gedaan ,kon niet meer terug schakelen ,moest in zijn 3 weg rijden ,nadat het de 2e x weer gebeurde heb ik hem gelijk weg gedaan.
Ook doordat de abs niet werkte ,nadat ik hem weg gedaan had was er een terug roep actie voor de abs😕😔
 
Terug
Bovenaan Onderaan