Welk merk aandrijfriem voor suzuki burgman 400

johan31

Rookie
15 okt 2021
9
1
Welk merk aandrijfriem kan ik gerust kopen ter vervanging van origineel. Ik zie malossi jt en nog wat merken . Of gewoon naar de dealer voor een origineel. Het is voor een burgman 400 van 2009
 
JT Max KVR (nr1motor) is wel een stuk goedkoper dan Mitsuboshi. Scheelt bijna de helft. Ik weet dat Mitsuboshi een goed merk is maar dubbel zo goed? Geen idee. Hopelijk hoor ik iets van de experts. Als de montage van de riem nu heel lastig was zou ik altijd voor de allerbeste/duurste gaan maar dat valt ook reuze mee.
 
Origineel gekocht samen met nieuwe rollen voor de vario toerental bij 100km/uur 5800 dus zomaar 1200 minder. Kost een paar tientjes meer maar lijkt mij een goede investering
 
Maar dat zegt toch alleen iets van de dikte van de riem? Een nieuwe is allicht dikker dan een versleten riem. Ik neem aan dat andere merken een vergelijkbare dikte hebben in nieuwstaat?
 
Ik durf dat niet te bevestigen maar als ik andere recensies lees als hij trekt niet meer en begint na 6mnd al uit elkaar te vallen is origineel zo dom nog niet
 
Ik ben ook alleen bezig om informatie te verzamelen voor als de mijne aan een nieuwe riem toe is. Hij zit er pas 6000km maar dat is ook alweer een aantal faren geleden. Ik zie riemen van €26 op Aliexpress (niet doen) en ik Mitsuboshi van over de €100. Ik vroeg me dus af hoe goed/slecht ook wel bekende merken als JT en Malossi zijn. JT zit ergens rond de €65. Een enorm verschil.
 
All-in? Dat is netjes. De mijne staat op 27500km maar er is, preventief, een nieuwe opgezet zo'n 6000km. Is ook volgens het onderhoudsschema (elke 20k een nieuwe riem). Heb alleen geen idee hoe het zit met verouderen van de riem. Dus aantal km's of zoveel jaar? Heb liever niet dat hij knapt maar ook zonde om veel te vroeg te vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan