Welk merk biedt goede regenpakken ?

Mario

Die hard MF'er
22 aug 2001
361
0
Turnhout
Vandaag dus naar de motorbeurs geweest waar Sniper ook heen is gegaan. En stel je voor: er was een MQP/Suomy-stand gepland, maar er was gewoon niets. Dus dat BAT-regenpak kan ik hoogstwaarschijnlijk op m\'n buik schrijven (al ga ik hier in de buurt toch nog eens rond kijken).

Welke merken hebben dan goede regenpakken ? Ik neem dan misschien maar een Richa-pak (goede keuze ?).
 
Het merk \'Held\' heeft regenpakken gehad, en ik denk nu nog wel. Degene die ik ken, was wel vrij luxe uitgevoerd en daardoor ook vrij prijzig. Het was best dik en gevoerd. Volgens mij word Held door Splash (0413-389089) geleverd, maar dat weet ik niet zeker. Anders weten zij vast wel wie het wel levert.
Het is heel handig als je met je motorpak aan je regenpak gaat passen. (Misschien overbodige opmerking)
 
Vandaag dus naar de motorbeurs geweest waar Sniper ook heen is gegaan. En stel je voor: er was een MQP/Suomy-stand gepland, maar er was gewoon niets. Dus dat BAT-regenpak kan ik hoogstwaarschijnlijk op m\'n buik schrijven (al ga ik hier in de buurt toch nog eens rond kijken).

Welke merken hebben dan goede regenpakken ? Ik neem dan misschien maar een Richa-pak (goede keuze ?).

Zelf heb ik een Richa regenpak: goede kwaliteit, niet van die flutplastiek en ik ben al door allerlei serieuze regenvlagen gereden en geen druppel erdoor, dus goed volgens mij...maar ik kan wel niet vergelijken met andere merken en de rits(voor het regenpak als een soort K-way op te rollen) is afgebroken, daar moet ik nog een keer voor teruggaan. (anders iemand hier een oplossing voor ?)

Ik zou wel een regenpak nemen in een opvallende kleur, je weet wel waarom.
 
Zelf heb ik een Richa regenpak: goede kwaliteit, niet van die flutplastiek en ik ben al door allerlei serieuze regenvlagen gereden en geen druppel erdoor, dus goed volgens mij...maar ik kan wel niet vergelijken met andere merken en de rits(voor het regenpak als een soort K-way op te rollen) is afgebroken, daar moet ik nog een keer voor teruggaan. (anders iemand hier een oplossing voor ?)

Ik zou wel een regenpak nemen in een opvallende kleur, je weet wel waarom.

Precies vanwege de zichtbaarheid leek zo\'n BAT-pak me wel geschikt; ze hebben er namelijk met opvallend geel.

Dat de pakken van Richa voldoen, is interessant, enkel vind ik de kleuren op hun pakken wat dof (afgaand op de catalogus, moet ze in het echt nog eens bekijken; ze hadden er geen op de motorbeurs).
 
Vandaag dus naar de motorbeurs geweest waar Sniper ook heen is gegaan. En stel je voor: er was een MQP/Suomy-stand gepland, maar er was gewoon niets. Dus dat BAT-regenpak kan ik hoogstwaarschijnlijk op m\'n buik schrijven (al ga ik hier in de buurt toch nog eens rond kijken).

Welke merken hebben dan goede regenpakken ? Ik neem dan misschien maar een Richa-pak (goede keuze ?).

ter info MQP=motorama=safemotors=EMG is dus failiet,doorstart????? garantie=0,0000
maw niet kopen.
 
heb al meer als een jaar een mqp bat of zo. is erg goed, ben er mee door regen, hagel, sneeuw, ijzel geweesd, ziet er nog steeds als nieuw uit. en het enige wat nat werd waren m\'n handen door lekke handschoenen en m\'n voeten. maar nu heb ik nieuwe kistjes, dus is dat ook weer verholpen...

voor een foto, zoek maar bij de pilki-search op http://www.dabbs.cjb.net (www.dabbs.cjb.net)
 
Als je slechts sporadisch eens door de regen moet:

- gewoon je pak + laarzen + handschoenen aantrekken
- Regenoverhandschoenen (fl 25,-)
- Regenoverlaarzen (fl 35,-)
- Fietsregenpak (Bristol fl 49,-)

Ben met bovenstaande in vier dagen tijd door de regen naar Oslo gereden en drooggebleven! Tis wat gedoe met aantrekken (bent net een Michelin-mannetje) en benauwd als de zon gaat schijnen, maar is voor de rest een prima oplossing en ook nog eens zeer klein op te vouwen (ook niet onbelangrijk met een motorvakantie).
 
Tiepvaud reed vroeger mer een rood oiliepak en blauwe overlaarsen en wanten. Zag er niet uit maar viel wel op.

Op een dag ging ik tanken bij een schelpje in amstelveen aan de A9. Bij het betalen was dat een hoop geklooi om mijn portonee uit mijn broek te halen die onder het regen pak zat.

Kijk ik die avond naar het nieuws op Veronice (nu RTL 4) kwam er een item over een verhoging van de benzine prijzen, drie maal raden welke beelden ze uitzonden. :( Ja Tiepvaud die aan het worstelen was om zijn portomonee te pakken.

Mocht er dan niet uitzien maar ik bleef wel goed droog.
 
Ik heb ooit eens een regenpak geregeld van de Nederlandse postbode\'s.

Echt werelds, echt perfect, kan zien dat die gasten hem et zorg hebben uit gekozen, en zeeeer opvallend oranje/rood.
Ik gebruik hem nog steeds.


(staat alleen wel PTT Post achterop) :(
 
Damen is jaren in diverse tests als beste uit de bus gekomen met hun regenpakken.
Ik heb er zelf ook een en het bevalt me prima, al jaren!
Ten eerste is het waterdicht!! JAJA dat voor een regenpak!
Een ander groot voordeel vind ik de schuine rits, die tot op je bovenbeen doorloopt, zodat je gemakkelijk in en uit kan stappen, want bij de meeste pakken is dit toch wel een behoorlijk gespartel!
Klein nadeelte vind ik dat het een behoorlijk pakketje is, en best wat moeite kost om het onder mijn buddy-seat te frommelen, maar daar valt mee te leven

Groetjes :z
 
heb een motoport huismerk regenpak in clownskleuren (rood geel met zwart / wit blokjes), de goedkoopste die er is.

is absoluut waterdicht, al komen er emmers water uit de lucht vallen.
 
Als het niet teveel mag kosten zou ik gewoon een fiestregenpak kopen. ff over Richa. Heb daar een motorjas van en moet zeggen dat ik in dat ding kurkdroog bleef tijdens een erg vette regenbui die een uur duurde. Alleen jammer dat m\'n spijkerboek wel doorweekt was, maar wat verwacht je anders \ '(
 
Ik gebruik ook altijd mijn HEMA regenbroek, loopt het water tenminste niet bij mijn laarsen in. Regenjas heb ik niet vaak aan of het moet wel erg hard regenen. \'k heb een textiel-jas (of hoe heet zo\'n ding officieel) en die is aardig waterdicht.
 
Heb ook een Richa regenpak, inderdaad doffe kleuren wat wel jammer is, maar verder perfect regenpak.
Op onze reis naar Noordkaap was mijn regenpak de enige die zonder lekken alle (hoos)buien doorkwam.
Twee nieuwe Dainese regenpakken bleken allebei op dezelfde plekken te lekken.
 
Het is uiteindelijk een pak van IXS geworden

pluiepro.jpg


Heb uit heel betrouwbare bron dat dit goede pakken zijn.

Voorts nog wat uitleg over MQP. De verkoopster in de winkel waar ik m\'n regenpak kocht, wist ons te vertellen dat MQP helemaal niet failliet is. Wel is het zo dat hun lokalen gevestigd zijn in een pand dat toebehoort tot een failliete zaak (Safe ?) en dat pand is verzegeld. Ze kunnen er dus niet (samen met nog een tiental andere bedrijven) in en alles blijft daar maar liggen. Maar MQP zelf zou dus niet failliet zijn.

Ik weet niet of dit klopt, maar dat zei men ons. Zou wel een opluchting zijn dat zulke goede producten niet zomaar van de markt verdwijnen.
 
Zelf heb ik een Richa regenpak: goede kwaliteit, niet van die flutplastiek en ik ben al door allerlei serieuze regenvlagen gereden en geen druppel erdoor, dus goed volgens mij...maar ik kan wel niet vergelijken met andere merken en de rits(voor het regenpak als een soort K-way op te rollen) is afgebroken, daar moet ik nog een keer voor teruggaan. (anders iemand hier een oplossing voor ?)

Ik zou wel een regenpak nemen in een opvallende kleur, je weet wel waarom.

Die ritssluiting is vervangen onder garantie van Richa. :} Richa :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan