Welk merk demper voor mooi geluid zonder herrie?

Kaastosti

MF'er
16 mei 2006
184
0
Haarlem
Wat is mijn vraag?:
Zijn er merken (met E-keur) die gewoon een mooi geluid produceren zonder meteen veel volume te maken?

En wat context:
Het is misschien vloeken in de kerk hier, maar er is ook zoiets als 'te hard'. Een paar weken terug heb ik een prachtige Z1000 uit 2006 gekocht, waar de vorige eigenaar veel aan heeft geklust.

Onderdeel daarvan waren twee Delkevic 200mm dempers, die nogal wat geluid weten te produceren. Een diep brommetje vind ik mooi, maar deze gooien er bij de minste toeren een paar goeie scheppen bovenop.

Ik dacht dat ik dat op ging lossen met de Delkevic 350mm versie... langer, dus heeft meer ruimte om het geluid te dempen. Dat dacht ik fout. Deze dingen maken zelfs nog meer lawaai. Kan het geen geluid meer noemen, de dakpannen komen los, alle buurtkindjes wakker. Sorry.

Dus terug naar af, opnieuw zoeken wat ik moet hebben. YouTube filmpjes zijn leuk, maar de geluidskwaliteit is niet om over naar huis te schrijven en komt vaak niet overeen met als je er echt naast staat.

Er zijn zo verschrikkelijk veel merken en types dat ik door de bomen het bos niet meer hoor. Akra is prachtig, maar ernstig duur. Italiaanse merken (GPR, MIVV) zitten vaak op het randje qua dB's. Scorpion schijnt nog wel netjes te zijn, maar je zou ze eigenlijk altijd willen horen voor je weet of het wat is.

Dat schijnt te kunnen bij Pajic, lees ik goede verhalen over, maar da's wel meteen twee uur knallen over de snelweg (vanuit omgeving Amsterdam). Voor ik zover ben dacht ik eerst hier eens vragen om wat meer richting te geven aan mijn zoektocht.

Alvast bedankt voor de hulp!

Het resultaat
Het heeft even geduurd, dat krijg je in de vakantieperiode, maar uiteindelijk heb ik nieuwe dempers! Het is BOS geworden. Dat merk werd hier een aantal keer positief genoemd en in andere reviews wordt geschreven over een mooi geluid, maar niet te gek. Dat zocht ik.

Ook Mile Pajic kwam als voorstel met BOS aan... die passen gewoon goed bij de motor, dus de kans was al erg groot dat die het gingen worden. Bij mijn bezoek ook nog Akra gehoord (de 'goedkope' versie net onder de €800), die verrassend genoeg een bijzonder vergelijkbaar geluid produceerden. Wilde het toch gewoon even weten.

SHL4w7O.jpg


En wat betreft mijn ervaring bij Pajic... vriendelijke kerel, weet wat 'ie doet en levert kwaliteit. Ze waren druk, maar altijd tijd om even met iemand mee te kijken en advies te geven. Ben er een paar uur geweest, leuke gesprekken met andere klanten :) Ook geen beugels om de demper op z'n plek te houden, maar echt op maat netjes afgewerkt laswerk. Ben nog steeds geen fan van de snelweg, maar het was het absoluut waard.

Dank voor het meedenken en alle tips & tricks!
 
Laatst bewerkt:
Ja die omschrijvingen had ik ook gezien... maar het geluid van de 35cm versie met dB-killer vond ik echt nog een stuk te hard. Ander referentiekader denk ik dan ;) En uiteindelijk hebben die toch ook geen E-keur, dus laat ik voor nu even voor wat het is.Wederom dank voor alle info :) Wat ik hieraan lastig vind is dat ik zelf nog weinig heb gesleuteld aan motoren. De huidige linkpipes zijn in ieder geval geschikt voor Delkevic dempers, maar ik ken de maatvoering niet. Is dat een kwestie van diameter opmeten en dan zijn we er uit? Op de site staan inderdaad meerdere modellen, maar passen die dan simpelweg op alle Z1000's?

De enige ECC APPROVED versie die overblijft is de R-77J, waarbij staat "DISCONTINUED PRODUCT". Fijn.

Volgens mij hebben ze het ook over enkele dempers, die in prijs toch al snel €450 per stuk kosten. Nog verre van Akrapovic, maar het tikt toch aan ;)

Die demper van yoshimura als je jouw jaartal doorgeeft vanje z1000,passen zo op je linkpijp ,je hoef niks te veranderen.
Ik heb geen idee wat je nu precies wilt???.
Je wilt een demper die er mooi uitziet ,strak staat ,je geluid dempt maar wilt er blijkt nu niet teveel voor uitgeven.
En elke keer kom je als je genoeg info krijgt met een soort van ja maar dit ,ja maar dat,,,
Tja uh ,.
Dempers kosten nú eenmaal geld .
Koop anders een gedeukte afgeragde via marktplaats weet je zeker dat je niet teveel hoeft uit te geven ..
Ook bij mile pajic ben je dit bedrag wat je opnoemt kwijt.
Die man werkt ook niet gratis ,,,
Maar blijkbaar kaastosti wil je dus weer voor een dubbeltje vooraan staan en liefst voor zo weinig mogelijk.
Eerst vraag je hier van alles,
Leden hier zeggen genoeg,,je krijgt veel info ,,maar ja maar dit ,ja maar dat ,word nu vervelend,
Zoek het uit met je demper.
Zodra het wat € kost begin je moeilijk te doen,.
Een stuk rijden naar mile pajic vind je ook al te ver.pffff .
Dan moet je even er moeite voor doen en wat snel weg rijden.
Maar Blijkbaar rij jij dus kleine klote stukjes en wilt,alles aangereikt krijgen .
Moeten leden naar jôuw komen de demper monteren ofzo?
En dat voor zo weinig mogelijk €€€€..?.
Als ik google je type motor ,intoets verschijnen er vele paginas met dempers voor jouw type fiets,je er even in verdiepen is denk ook te veel moeite voor jouw.
Word zo moe van zulke gasten die echt overal maar ook overal een,, maar achter aan gooien nooit is het :( goed, of naar wens.
wat denk je zelf dat jouw wensen voor 80€ te koop zijn ,vergeet het maar,
Ik zou op,aliexpres kijken daar vind je goedkope dempertjes van klote kwaliteit voor weinig maar dat zal wel goed zijn volgens jouw..
Pfffff word hier zo moe van dit gezeik ,,ik wil dit en dat liefst voor zo goedkoop mogelijk ,blablablabla.. :( , :( :(
 
Laatst bewerkt:
Die demper van yoshimura als je jouw jaartal doorgeeft vanje z1000,passen zo op je linkpijp ,je hoef niks te veranderen.
Ik heb geen idee wat je nu precies wilt???.
Je wilt een demper die er mooi uitziet ,strak staat ,je geluid dempt maar wilt er blijkt nu niet teveel voor uitgeven.
En elke keer kom je als je genoeg info krijgt met een soort van ja maar dit ,ja maar dat,,,
Tja uh ,.
Dempers kosten nú eenmaal geld .
Koop anders een gedeukte afgeragde via marktplaats weet je zeker dat je niet teveel hoeft uit te geven ..
Ook bij mile pajic ben je dit bedrag wat je opnoemt kwijt.
Die man werkt ook niet gratis ,,,
Maar blijkbaar kaastosti wil je dus weer voor een dubbeltje vooraan staan en liefst voor zo weinig mogelijk.
Eerst vraag je hier van alles,
Leden hier zeggen genoeg,,je krijgt veel info ,,maar ja maar dit ,ja maar dat ,word nu vervelend,
Zoek het uit met je demper.
Zodra het wat € kost begin je moeilijk te doen,.
Een stuk rijden naar mile pajic vind je ook al te ver.pffff .
Dan moet je even er moeite voor doen en wat snel weg rijden.
Maar Blijkbaar rij jij dus kleine klote stukjes en wilt,alles aangereikt krijgen .
Moeten leden naar jôuw komen de demper monteren ofzo?
En dat voor zo weinig mogelijk €€€€..?.
Als ik google je type motor ,intoets verschijnen er vele paginas met dempers voor jouw type fiets,je er even in verdiepen is denk ook te veel moeite voor jouw.
Word zo moe van zulke gasten die echt overal maar ook overal een,, maar achter aan gooien nooit is het :( goed, of naar wens.
wat denk je zelf dat jouw wensen voor 80€ te koop zijn ,vergeet het maar,
Ik zou op,aliexpres kijken daar vind je goedkope dempertjes van klote kwaliteit voor weinig maar dat zal wel goed zijn volgens jouw..
Pfffff word hier zo moe van dit gezeik ,,ik wil dit en dat liefst voor zo goedkoop mogelijk ,blablablabla.. :( , :( :(

Jou zouden ze gewoon een ban moeten aanreiken, alleen al omdat je een gefrustreerde aannamesfabriek bent.

Als je leven je niet netjes behandeld heeft en je in een dip zit is dit niet de site om je frustraties van je af te schrijven en overal maar te gaan mekkeren dat jij moe van iets word.

denk dat ze je met een ban nog een plezier doen, dan hoef je niet meer op deze kutsite te komen met al die domme mensen :r
 
Een hele hoop boosheid
Wow dude, adem in adem uit...

Als ik je boos heb gemaakt omdat ik niet genoeg technische kennis heb om even makkelijk een knoop door te hakken, sorry. Echt, ik waardeer alle input, tips en tricks die ik hier krijg.

Je hebt echt geen idee hoeveel pagina's en sites ik al door heb zitten bladeren op zoek naar meer informatie over wat er allemaal wel/niet kan. En na iedere reactie hier ben ik opnieuw gaan zoeken naar filmpjes met geluid, hoe het eruit ziet en of het zou kunnen passen.

Ben geen techneut, wil wel graag begrijpen hoe het in elkaar zit (heb die motor net een paar weken) en snap ook wel dat die dingen niet gratis zijn. In sommige gevallen schrik ik gewoon een beetje van het totaal, is dat zo gek? Misschien iets waar ik even aan moet wennen, work in progress.
 
full

Eensch met Ride Dirty.

Ik heb helaas al meerdere reply's van Gsxrrob gezien met deze ondertoon.
Kijk, cynische grapjes en zo is niks mis mee, maar hou het netjes en speel niet zo direct op de man.
Houden we hier niet zo van. :W
 
Laatst bewerkt:
Een vriend van mij heeft op zijn Z1000 uit 2004 de carbon Yoshi dempers R77 van de Z1000 generatie er na. Hij last zelf dus hij deze zelf passend kunnen monteren.

Er komt een pleuris herrie uit. Het klinkt als een V8 die veel toeren maakt (dus niet als een 4 in lijn rijstkoker).

Mooier afgewerkte dempers dan Yoshimura's zijn er niet naar mijn mening, maar ze kosten dan ook wat.

Hij heeft er geen db killers in, omdat er standaard geen gaten zitten voor de bevestiging. De killers zijn wel bijgeleverd, maar je moet zelf de gaten boren wat hij zonde vindt (vind ik ook!)

Als je stille dempers zoekt dan zijn die R77 dempers geen optie.

Hij heeft deze nu onder het zitje gemonteerd sinds vorig jaar. Daarvoor zaten ze op de normale plek. Laag naast het achterwiel.
Dat was iets meer mijn smaak. Helemaal met die dikke achterband van de Z1000 was dat een best aanzicht waarvan je spontaan een harde plasser krijgt!

Goed, het blijft bezigheidstherapie. Hij maakt het zelf en nu wilt hij dit en het is zijn fiets dus daar gaat het om.
full
 
Haha oh wouw da's behoorlijk hobbyen, heeft 'ie netjes gedaan hoor :) En die maken dus ook nog best herrie, goed weten we dat ook.

Het in het echt horen van die dingen lijkt toch echt de enige manier om zeker van mijn zaak te worden. Anders blijft het gissen of blind een boel centen uitgeven. Dus dan is de conlusie dat ik gewoon een afspraak bij Pajic moet maken. Niet geschoten is altijd mis.
 
In zoverre dat ik mijn vorige CBR 600RR met carbon Leovince demper niet meer hoorde wanneer hij voor mij reed. Die maakte niet bijzonder veel herrie, maar erg stil was die ook niet.

Dat dekt de lading wel denk ik. _O-
 
Jou zouden ze gewoon een ban moeten aanreiken, alleen al omdat je een gefrustreerde aannamesfabriek bent.

Als je leven je niet netjes behandeld heeft en je in een dip zit is dit niet de site om je frustraties van je af te schrijven en overal maar te gaan mekkeren dat jij moe van iets word.

denk dat ze je met een ban nog een plezier doen, dan hoef je niet meer op deze kutsite te komen met al die domme mensen :r

Pff niet ieder lid hier is dom.
Alleen mensen die hele paginas volgooien met vragen over een demper.
Zelf niks doen qua moeite ,overal een probleem van maken als ze info,krijgen .
Uiteindelijk beginnen te kletsen het is wel duur ,
Voor een dubbeltje voor aan willen staan ,liefst gratis alles willen hebben .
Een zere kont krijgen van amsterdam naar mile pajic rijden ,in Gendringen,, ,want 2 uur op een motor is wel erg ver hoor ,dan vergaat de wereld
En niet de moeite nemen even te googlen of iets te onderzoeken of ergens naar toe te bellen . Even op sites uitlaat fabrikanten kijken en te zien ze worden geleverd zowiezo met een e1 geluidskeuringsmerk anders mogen ze hier niet verkocht worden,
Dus ze zijn al stil..
En zo kan ik nog efjes doorgaan .
Moet ik er daarom af ,nee.
Die kaastosti beweerde dat yoshimura japan ze niet verkocht en daarop zet ik fotos neer ,dus tja .
En dan erna is het weer TE DUUR?
 
Haha oh wouw da's behoorlijk hobbyen, heeft 'ie netjes gedaan hoor :) En die maken dus ook nog best herrie, goed weten we dat ook.

Het in het echt horen van die dingen lijkt toch echt de enige manier om zeker van mijn zaak te worden. Anders blijft het gissen of blind een boel centen uitgeven. Dus dan is de conlusie dat ik gewoon een afspraak bij Pajic moet maken. Niet geschoten is altijd mis.


Nog even dit kaastosti wat info lief van mij he.

Die Yoshimura,demper uit usa worden vetkocht zonder enige e Geluidskeuring .
Dus zijn in sommige europese landen verboden.
Duitsland bijvoorbeeld.
Daarom maken ze een pokke herrie.
De Yoshimura,s uit japan worden verkocht met een e1 keurmerk en hoger dus voldoen wel aan de geluidseisen die aan de motor zijn gesteld ,

Dat bedoel ik met even googlen en dingen uitzoeken ,simpel weet je dit ook weer...
Dus wil je een stille demper let op het e keurmerk en wil je een yoshimura bijvoorbeeld neem dan de japanse uitvoering.
Yoshimura japan en amerika zijn ook twee op zich zelf staande fabrieken ,voeren wel de naam yoshimura maar de amerikaanse versie is bling blijg ,veel chroom wat van zachte kwaliteit is en heel snel vol krassen zit.
en veel herrie,
Iets minder mooi afgewerkt dan de japanse yoshimura,s ,
Die zijn heel strak ,
 
Laatst bewerkt:
Pff niet ieder lid hier is dom.
Alleen mensen die hele paginas volgooien met vragen over een demper.
Zelf niks doen qua moeite ,overal een probleem van maken als ze info,krijgen .
Uiteindelijk beginnen te kletsen het is wel duur ,
Voor een dubbeltje voor aan willen staan ,liefst gratis alles willen hebben .
Een zere kont krijgen van amsterdam naar mile pajic rijden ,in Gendringen,, ,want 2 uur op een motor is wel erg ver hoor ,dan vergaat de wereld
En niet de moeite nemen even te googlen of iets te onderzoeken of ergens naar toe te bellen . Even op sites uitlaat fabrikanten kijken en te zien ze worden geleverd zowiezo met een e1 geluidskeuringsmerk anders mogen ze hier niet verkocht worden,
Dus ze zijn al stil..
En zo kan ik nog efjes doorgaan .
Moet ik er daarom af ,nee.
Die kaastosti beweerde dat yoshimura japan ze niet verkocht en daarop zet ik fotos neer ,dus tja .
En dan erna is het weer TE DUUR?

Jij bent echt een lul.

Ik zeg het gewoon. :r
 
Haha oh wouw da's behoorlijk hobbyen, heeft 'ie netjes gedaan hoor :) En die maken dus ook nog best herrie, goed weten we dat ook.

Het in het echt horen van die dingen lijkt toch echt de enige manier om zeker van mijn zaak te worden. Anders blijft het gissen of blind een boel centen uitgeven. Dus dan is de conlusie dat ik gewoon een afspraak bij Pajic moet maken. Niet geschoten is altijd mis.


Zou extra zadel vulling laten maken ,,want 2 uur snel weg was in je openings topic voor jouw een haast onmogelijke opgave toch.
Tjee zeg waar hebben we het over 2 uur ,als ik zin heb knal ik een hele dag rond op me hypersport.
En dat is niet spontaan maar heel vaak ...
 
Yoshimura klinkt ook erg mooi inderdaad! Jammer genoeg gaat die site voor de Z1000 maar terug tot 2010, wat net weer anders kan zitten dan de 2006 versie. Bij Yoshimura zelf vind ik voor dit model alleen de glimmende versie, carbon niet :/

...maar wellicht is daar ook wel weer wat mee te doen. Vind ze in ieder geval een mooi geluid maken en nog best betaalbaar ook!


Je kletst nu net zo dom als hoegee doet ,die beweerd ook bepaalde modellen yoshimura zijn niet leverbaar.
Wat googlen even op yoshimura site amerika en japan al oplevert etc.
Zeg geen dingen die niet waar zijn alvorens eerst gedegen onderzoek ernaar te doen.
En eerst zeg je ze zijn best wel betaalbaar,in een ander topic ga je opeens zeggen niu ze zijn eigenlijk wel duur hoor
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
Eensch met Ride Dirty.

Ik heb helaas al meerdere reply's van Gsxrrob gezien met deze ondertoon.
Kijk, cynische grapjes en zo is niks mis mee, maar hou het netjes en speel niet zo direct op de man.
Houden we hier niet zo van. :W

Ik hou ook niet zo van mensen die als je ze goede info geeft erna zeuren en klagen en het opeens te duur vinden.
 
Laatst bewerkt:
Je kletst nu net zo dom als hoegee doet ,die beweerd ook bepaalde modellen yoshimura zijn niet leverbaar.
Wat googlen even op yoshimura site amerika en japan al oplevert etc.
Zeg geen dingen die niet waar zijn alvorens eerst gedegen onderzoek ernaar te doen.
En eerst zeg je ze zijn best wel betaalbaar,in een ander topic ga je opeens zeggen niu ze zijn eigenlijk wel duur hoor
Ja nou weten we het wel, ben je klaar?

Als de schakelaar eenmaal om is, is het ook meteen goed mis he? Dat jij kennelijk precies weet hoe alles in elkaar zit en daarom zo blind spullen zou bestellen, houdt niet in dat de rest van de wereld dat ook kan.

Met dit topic hoopte ik wat meer focus te krijgen rond merken en types, zodat ik me daarop kan concentreren. Gelukkig een hele hoop suggesties en ideeën, waarvoor dank. Ga ik mee aan de slag. Tijd voor een slotje denk ik, dit gaat nergens meer over.
 
Als je toch een slotje aanvraagt kan ik deze nog even mooi delen aangezien ik toch de allergrootste ben.

wzaae.jpg

I rest my case!

Heel veel succes met de zoektocht. Er zit vast iets tussen wat mooi is en een prettig geluid maakt! :Y

Misschien nog een handige tip. Mocht je het Z1000 topic nog niet gevonden hebben in het Naked bike forum. Daar kunnen ze vast ook veel ervaringen delen!
 
Laatst bewerkt:
Je bent al 1 keer gewaarschuwd door een Moderator, kijk nou uit dat het niet nog eens gebeurd Gsxrrob.
Kijk, mij heb je er niet mee, maar topic starter Kaastosti zit niet echt op dit gedoe te wachten. Die wil alleen weten wat nou een goede demper is voor zijn doel, en vraagt om tips, geen geruzie.

Mijns inziens gaat ie echt wel die 2 uur rijden als ie de juiste vind.
Iedereen hier geeft hem die tips, daar moet ie zelf dan het ei van Columbus voor hem uitfilteren.
Doet ie ook wel :Y
 
Helaas vraag je om een slotje dat had niet nodig hoeven zijn, ik had graag gevolgd hoe je zoektocht zou aflopen.

laat je niet van de wijs brengen door mensen die bepaalde competenties missen, ik hoop dat je ergens iets moois op de kop weet te tikken.

Dat je dingen te duur vind kan ik begrijpen, anders bel je eerst eens op of het nou Pajic is of een andere zaak die zoiets uitvoerd met de vraag wat zoiets in de basis moet gaan kosten.

Succes verder en als je nog vragen hebt dan pb je gewoon, daar kan boze meneer niet tussen :+
 
Ik hou ook niet zo van mensen die als je ze goede info geeft erna zeuren en klagen en het opeens te duur vinden.

Soms.... moet je niet de verwachting hebben dat andere mensen dezelfde waarheden en meningen hebben als jijzelf.

Jij vind jou info het best, anders zou je die niet geven. Logisch.
Toch kan een ander daar anders over denken en je advies zelfs geheel terzijde schuiven.
Hier heeft TS je iig nog eens bedankt voor je input.

Die mening is waarschijnlijk veranderd gaandeweg dat je meer reply typte....reply waarin je geen advies meer geeft maar klaagt dat men jouw advies niet 1 op 1 als de enig juiste van de hele wereld vind.

Het heeft geen nut te klagen dat men je advies niet aanneemt. Geloof me, daar kom ik vaker mee in aanraking als jij ;)
Je kan alleen goede adviezen nemen, als men dat niet aanneemt is dat hun keuze en daar heb jij, ik of wie dan ook helemaal niets geen invloed op. Als je dat nu gewoon accepteert raak je zelf niet gefrustreerd en raken anderen niet geïrriteerd.

Je weet zelf hoe goed je info is, haal daar je voldoening uit en probeer niet anderen te dwingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan