Welk merk en type motorolie gebruik u??

revereruud

Geblokkeerd account
16 jan 2004
43
0
groningen
Naar aanleiding van zovel topics over olie, zou ik, en ik denk heel veel anderen, wel graag willen weten welk merk en type motorolie er gebruikt wordt en waarom men daarvoor kiest.
Ben benieuwd.
Alvast bedankt.
 
Half syntheet Liqui Moly
liquimoly_logo.jpg
 
Motul 7100 volsyntheet 10W40.
Heb dr vertrouwen in dat het de levensduur van mn VFR ten goede komt.
Heb het verschil gezien tussen 2 gsxf1100 blokken, 1 met 30K en 1 met 80K zijspangebruik, het 80K blok wat op motul (de 300V volsyntheet, iets duurder nog) had gelopen zag er van binnen nog helemaal netjes uit, geen lakvorming enzo, het andere blok had op van alles en nog wat gelopen en was van binnen gruwelijk smerig, nokkenassen hadden al slijtplekken etc etc.
 
Cb 360 + Kawa KL250 : 10W40; 1/2 syntheet van MPM . Redelijk goeiekoop ,moet toch redelijk vaak verversen.

Bol'dor : 10W40 ;Eurol 1/2 syntheet. Wil ik wel een gerenomeerd merk in omdat deze nogal op zijn zak krijgt.

KTM250(2takt): Putoline versnellingsbakolie , ken eigenlijk geen andere O-) .
Castrol super TT . Deze mengolie rijd ik al jaren mee en heeft me nog nooit een klemmer/vastloper opgeleverd.
 
Laatst bewerkt:
heeft er iemand ervaring met de volsyntethische olie van hein gericke? volgens de verkoper is ie zo goed dat een club MET(belgische races) team het gebruikt in hun zx-10. als het echt zo goed is wil ik liever die goedkopere(7€) olie der in kappen dan zo'n dure(15€) van bv castrol.
 
heeft er iemand ervaring met de volsyntethische olie van hein gericke? volgens de verkoper is ie zo goed dat een club MET(belgische races) team het gebruikt in hun zx-10. als het echt zo goed is wil ik liever die goedkopere(7€) olie der in kappen dan zo'n dure(15€) van bv castrol.
HG zal ongetwijfeld niet hun eigen olie brouwen maar inkopen van een derde partij (wie weet Castrol?). Bovendien zal HG heus niet het vertrouwen van de motorwereld op het spel willen zetten door hun naam voor een inferieur smeersel te gebruiken. Ofwel, doe er je voordeel mee ;)
 
Motul 300V COMPETITION
Ga niet beknibbelen op olie, ook al maakt het volgens sommigen geen donder uit.
Voor mijn motor alleen maar het beste :Y
 
Kroon-oil 5w40 "emperol" volsyntheet. Zat altijd volgens een sticker 20w50 half op, maar mn duitse barrel loopt hier veel mooier en rustiger mee. Start hiermee ook makkelijker.
 
HG zal ongetwijfeld niet hun eigen olie brouwen maar inkopen van een derde partij (wie weet Castrol?). Bovendien zal HG heus niet het vertrouwen van de motorwereld op het spel willen zetten door hun naam voor een inferieur smeersel te gebruiken. Ofwel, doe er je voordeel mee ;)

Castrol is geen olieproducent. Castrol is een menger. Dwz dat ze hun basisolie ook kopen bij 1 van de grote partijen en vervolgens hun eigen peper en zout erbij doen.
 
Ik heb een aantal jaren met Castrol RS4T 10w60 API-SG gereden. Maar rijdt momenteel met Motul (dealer).

En dan nog een vraagje:

Welke kwaliteitsolie gebruiken jullie?

API: SA
API: SB
API: SC
API: SD
API: SE
API: SF
API: SG
API: SH
API: SI of
API: SJ

hoe verder in het alfabet, hoe hoger de kwaliteit.
 
Valvoline 10W40, API: SG


Werkt prima, het is misschien niet de voordeligste olie maar hij is wel goed. En we hebben toch al niet de goedkoopste hobby, baat het niet dan schaadt het niet (om duurdere olie te gebruiken) zullen we maar zeggen *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan