Welk merk helm raden jullie mij aan?

Scorpion EXO 2000 Air Poleman - beste prijzen ▷ FC-Moto

Duitse website voor goede prijzen! Bovenstaande helm heb ik en is zeker een aanrader.
Maar zoals al gezegd, gewoon gaan passen.
Ik sluit me overigens niet aan bij de mening dat je hem moet kopen in de winkel. Scheelt namelijk wel meer dan €10 euro.
Deze helm was bij een motorzaak 420, ik heb hem destijds gekocht voor 280!

Is dat die mega store in Aachen ?
Daar hebben ze inderdaad een zeer groot aanbod tegen scherpe prijzen.
 
Kijk eens in Duitsland. Daar hebben ze veel meer aanbod in grote maten; kleding, schoenen en wellicht ook helmen..........
Oke bedankt :)
Zou wel denken dat arai of andere grotere/duurdere merken hierin wel voorzien.
Maar zorgen voor later (als deze al ooit aan vervanging toe zal zijn)
 
Ik ben ook aan een nieuwe botsmuts toe.
Afgelopen 20 jaar altijd Arai gedragen.
Al passend bij Termaat was de Arai voor mij de meest comfortabele met de juiste pasvorm.
Arai is geen stille helm maar dat nam ik op de koop toe.
Ik ben echter niet zo tevreden meer over de kwaliteit op zich.
Krijg het idee dat Arai al een tijdje stilstaat terwijl andere merken meer aan ontwikkeling doen.
Mijn voorkeur nu gaat uit naar Schuberth. Lees er veel goeds over.
Binnenkort naar Termaat om te passen, pasen en nog eens passen.
Ergens in mijn achterhoofd denk ik dat ik toch weer met een Arai thuiskom.
Ik zal wel een Arai hoofd hebben
 
Ik ben ook aan een nieuwe botsmuts toe.
Afgelopen 20 jaar altijd Arai gedragen.
Al passend bij Termaat was de Arai voor mij de meest comfortabele met de juiste pasvorm.
Arai is geen stille helm maar dat nam ik op de koop toe.
Ik ben echter niet zo tevreden meer over de kwaliteit op zich.
Krijg het idee dat Arai al een tijdje stilstaat terwijl andere merken meer aan ontwikkeling doen.
Mijn voorkeur nu gaat uit naar Schuberth. Lees er veel goeds over.
Binnenkort naar Termaat om te passen, pasen en nog eens passen.
Ergens in mijn achterhoofd denk ik dat ik toch weer met een Arai thuiskom.
Ik zal wel een Arai hoofd hebben

Daar komt het wel op neer. Ik wilde ook wat anders dan Arai.... wilde een AGV proberen omdat ik die zo mooi vond. Maar toch...... als het op de pasvorm aan kwam.... weer Arai.
Je hebt zeker een bolle ronde kop :9 Hier nog zo eentje.......
 
die dingen gaan zich vormen naar je hoofd, mits het geen el cheapo's van <75 euro zijn dus wat mij betreft allemaal een beetje psychisch: duur---> oh wat zit ie goed. goedkoop---> nah die zit niet zo lekker.
 
Ik heb zelf een paar weken geleden de Shoei GT-Air gekocht. Pasvorm sluit heel erg goed aan op mijn hoofd, maar ik moet hem nog dragen tijdens het rijden. De GT-Air staat bekend als een van de stilste Integraalhelmen op het moment. :)
 
Al meer dan een jaar draag ik naar volle tevredenheid een Shoei Neotec.
Als brildrager vind ik een systeemhelm wel erg fijn, maar dat heeft natuurlijk voors en tegens.
Het opzetten met een bril op is gewoon makkelijker dan met een integraalhelm.
Voor mij was de pasvorm doorslaggevend, de neotec zit me als gegoten.
De afwerking van de helm is vertrouwenwekkend, de bediening van de ventilatie en het zonnescherm is ook met handschoenen makkelijk.
Belangrijk nadeel: erg lawaaiig, oordoppen is echt wel een must.
Ander nadeel? de prijs... rond de 550 euro.
Maar mijn volgende? weer een neotec.....
Groet, Hans
 
die dingen gaan zich vormen naar je hoofd, mits het geen el cheapo's van <75 euro zijn dus wat mij betreft allemaal een beetje psychisch: duur---> oh wat zit ie goed. goedkoop---> nah die zit niet zo lekker.

Duurdere helmen hebben waarschijnlijk wat duurder schuim aan de binnenkant waardoor ze deels al beter zitten. Pasvorm blijft natuurlijk pasvorm ongeacht de prijs hoef ik geen shark op mijn kop te zetten.
 
Je hebt zeker een bolle ronde kop :9 Hier nog zo eentje.......

oppassuh jonguh ;)

Ja die heb ik altijd gehad maar na een dieet is ie nog wel rond maar niet meer zo bol.
Wie weet zitten andere merken nu wel comfortabel :?
 
die dingen gaan zich vormen naar je hoofd, mits het geen el cheapo's van <75 euro zijn dus wat mij betreft allemaal een beetje psychisch: duur---> oh wat zit ie goed. goedkoop---> nah die zit niet zo lekker.
:N :N :N

Ik vind Airoh helmen prachtige helmen, zijn niet de duurste maar ook zeker geen goedkope prullaria. Natuurlijk direct gepast en vervolgens spreekwoordelijk in de hoek gegooid. Qua pasvorm kan ik net zo goed een emmer op m'n hoofd zetten, maar dat ligt aan mijn hoofd en niet aan de helm...
De pasvorm heeft niets met de prijs te maken. Het materiaal en de productie van de buitenschaal, binnenvoering en accessoires wel.
De duurdere helmen komen vaak met 2 maten buitenschaal zodat de XS net zo comfortabel zit als de M en de XXL, daar gaat "veel" geld in zitten. Daarnaast is een Carbon helm van 1250 gram met dezelfde pasvorm als een Polycarbonaat helm van 1600 gram fijner om hele dag op te hebben.

Uiteraard betaal je een X percentage voor een "duur merk", maar het gros van het geld vind je echt wel terug in je helm.
 
De motorbeurs in Utrecht is ook nog een goede optie. Veel aanbod te passen en vaak leuke beursacties. Heb er vorig jaar men shoei GT-Air gekocht 100 piek goedkoper dan iedere andere aanbieder op dat moment.
 
Laatst bewerkt:
Het gewicht van de helm kan ook nog een rol spelen. Hoe lichter, hoe lekkerder. En hoe duurder, hoe beter de materialen meestal. Het ene materiaal is beter bestand tegen UV dan het andere, dus gaat langer mee.
Qua pasvorm kan hij in de winkel best strak zitten of wat lastig op gaan, dat gaat steeds beter als je hem een paar keer op hebt gehad. Dan zit hij perfect als het goed is.
 
we zijn dit weekend in Kleve
daar naar de motorzaak geweest om naar een andere helm te kijken
mijn vorige had ik daar ook gehaald vandaar weer terug
inderdaad daar dure helmen zoals de schubert opgehad
die zat voor geen meter was wel licht maar voelde boven op mijn hoofd gewoon hard aan en dat was niet pretig
dan de Shark
ook die zat niet prettig
zat wel lekker strak maar als je erop duwde kwam er wat ruimte vrij
de binnen bekleding voelde zacht aan
ook de shoei en e HJC geprobeerd
uiteindelijk de Nexo klaphelm zoals de duitser hem noemt
bij ons is dat de systeem helm
na de goeie maat te hebben gevonden zat deze heerlijk
ook met het aandrukken en schudde
hij sluit perfect aan
helm is met zonnebril
mooi in de zwarte glanzende kleur
en verschiet niet van de prijs
nog geen 100 euro :$ :$
http://www.gs-forum.eu/attachments/bekleidung-98/22500d1346701006t-helmfrage-nexo-tour-vn-helm2.jpg
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS7BPsScRbVQincLT_FhUk1ZLriD3BlCsOi5Gau9XLlFMm1P_IJX5wWGA
 
Laatst bewerkt:
Wat is het beste merk helm voor een prijs van 200/300 euro
ben benieuwd maar jullie ervaringen

Moeilijk om te beantwoorden, omdat de beste helm niet altijd tegen een budget gehouden kan worden.
Maar wat ik afgelopen jaar geleerd heb, is dat een helm goed moet zitten.
Schubert bijvoorbeeld heeft grote maten, tot bijv. 65 cm. hoofdomtrek.
De bekende helmfabrikanten als Arai, Shoei en Schuberth staan wel als hoogstaand beschreven.
Niet dat er iets mis is met andere merken, ook ik heb bijvoorbeeld met lessen een Shark opgehad (xxl) met pump techniek.
Een dure helm die niet goed zit is even waardeloos, waardoor je hem niet zult dragen.
Passen is het advies, en Termaat heeft veel helmen op voorraad. Net als Motorkledingoutlet, en vele anderen. Zelf veel advies gekregen bij Termaat en Van Wijk in Z'meer.
Maar ook op de motorbeurs in UT zullen er weer aanbiedingen te koop zijn.
Loont misschien om op i-net naar jou voorkeur te speuren, en op de beurs te passen en aan te schaffen.

Succes
 
Een helm blijft persoonlijk dus hier ook mijn persoonlijke mening en ervaring.
Duurdere merken staan idd beter bekend:Evhter is er niets wat dit onderschrijft.
Uit tests komen ze vaak slechter dan de goedkopere.
Heb ook n Schuberth gehad: wat een bagger was dat.Coating liet los, binnenvoering ook.Pasvorm zakte binnen een paar maand weg en....De meest lawaaige helm die ik ooit gehad heb.
Dus verwacht als je met kuip rijdt zeker geen stille helm.
Ik rij nu al 2 jaar met een"goedkopere"helm van rond de 160 euro.Zit prima, redelijk stil en voor dat geld kun je ook nog eens een andere kopen na een aantal jaren.
Maar nogmaals: een helm is persoonlijk.
 
Duurdere helmen hebben waarschijnlijk wat duurder schuim aan de binnenkant waardoor ze deels al beter zitten. Pasvorm blijft natuurlijk pasvorm ongeacht de prijs hoef ik geen shark op mijn kop te zetten.
:^ + Arai + AGV + ... ze zitten me voor geen meter...
Vaak past een helm iemand, of hij past niet, half passen bestaat in mijn woordenboek niet.
Uiteindelijk heeft iedereen een iets andere vorm hoofd, waardoor men ook bij een ander merk helm zal (kunnen) uitkomen.

Mijn vader droeg altijd Shoei, mijn moeder HJC, mijn vriendin Shark, en ikzelf ook Shoei...
Heb ooit wat anders geprobeerd, maar binnen no-time hoofdpijn omdat de helm niet naar behoren past.
 
Laatst bewerkt:
Kijk wat je mooi vind binnen je prijklasse en ga dat passen.
Pasvorm is vele malen belangrijker dan looks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan