Welk merk kiezen bij onderhoudsmiddelen?

Benonderweg

MF'er
14 jul 2019
149
96
Onderweg
Beste MF'ers,
Even uit nieuwsgierigheid:
Voor het makkelijkere onderhoud ben ik aan het kijken wat ik ,waar kan bestellen.

Het valt me op dat er een behoorlijk prijsverschil zit tussen bijvoorbeeld de merken "Hiflo" vs "K&N" en "Brembo" vs "Ferodo" Is het ene merk zo veel beter dan het andere of betaal je voor de naam? Heeft het te maken met de rijstijl (straat of circuit)? Of gewoon naar een yamaha dealer om daar de standaard te bestellen?

Ik rij zelf woon-werk verkeer met af en toe een toerrit door Nederland.

Groeten,
B.
 
Heb je geen ervaring met niet originele delen dan zit je met origineel altijd goed,past altijd en gaat gemiddeld langer
mee dan imitatie.
Ik gebruik zelf ook alleen origineel tenzij het achterlijk duur is dan ga ik over op wat als goed zijnde
bekent staat,Ferodo,Brembo,Hiflo,K&N zijn wat dat betreft goede merken,je kan ook op Ali gaan shoppen ,maar daar waag ik me niet aan.
 
Laatst bewerkt:
Heb je geen ervaring met niet originele delen dan zit je met origineel altijd goed,past altijd en gaat gemiddeld langer
mee dan imitatie.
Ik gebruik zelf ook alleen origineel tenzij het achterlijk duur is dan ga ik over op wat als goed zijnde
bekent staat,Ferodo,Brembo,Hiflo,K&N zijn wat dat betreft goede merken,je kan ook op Ali gaan shoppen ,maar daar waag ik me niet aan.
Ik gebruik niet zo veel van ali.
Ik zat gister een beetje te speuren op de site van motoport, maar die verkoopt ook hiflo enz... Ik snap wel dat hun dan een breder assortiment kunnen verkopen, maar kennelijk staan ze dan ook achter de eigenschappen van die onderhoudsmiddelen.

Ik sta er een beetje hetzelfde in als jou qua origineel of goede aftermarket.
 
Ik heb zelf bij motoport gewerkt,het gaat voornamelijk om de marge die er op onderdelen zit,
op imitatie valt meer te verdienen dan originele onderdelen,daarom word dat ook verkocht,
dat wil niet zeggen dat alle imitatie slecht is maar er word ook bij Motoport de nodige zooi verkocht.
Hiflo is overigens een prima merk.De enigste reden waarom ik imitatie zou kopen is zoals ik al eerder schreef dat
origineel soms achterlijk duur is of dat het origineel niet meer te krijgen is,soms zijn bepaalde originele onderdelen
bij de zelfde fabrikant te krijgen die ze ook voor de fabriek gemaakt heeft,dat kan een mooi goedkoper alternatief zijn.
Maar je kan het altijd hier vragen of wat je wil vervangen ook als goed niet origineel onderdeel te krijgen is,
kennis en ervaring is hier genoeg aanwezig.:Y
 
Laatst bewerkt:
OEM vind ik vaak nogal duur, dus ga ik voor bekende merken imitatie. Dan kijk ik gewoon naar de prijs en leverbaarheid om tot een keuze te komen tussen bijvoorbeeld remblokken van EBC of Ferodo. Maar die zijn volgens mij ook aardig vergelijkbaar. Brembo is inderdaad wel duurder. Ik vind Brembo zelf nogal prestigieus klinken, dus ik denk altijd dat je daar ook wat voor het merk betaalt - maar ik geloof best dat het ook beter is. Of een filtertje van Hiflo of Champion is maakt me ook niet uit. Volgens mij is K&N vaak uitwasbar en daardoor ook duurder. Maar ik denk ook weer een stukje naam.
 
Ik heb zelf bij motoport gewerkt,het gaat voornamelijk om de marge die er op onderdelen zit,
op imitatie valt meer te verdienen dan originele onderdelen,daarom word dat ook verkocht,
dat wil niet zeggen dat alle imitatie slecht is maar er word ook bij Motoport de nodige zooi verkocht.
Hiflo is overigens een prima merk.De enigste reden waarom ik imitatie zou kopen is zoals ik al eerder schreef dat
origineel soms achterlijk duur is of dat het origineel niet meer te krijgen is,soms zijn bepaalde originele onderdelen
bij de zelfde fabrikant te krijgen die ze ook voor de fabriek gemaakt heeft,dat kan een mooi goedkoper alternatief zijn.
Maar je kan het altijd hier vragen of wat je wil vervangen ook als goed niet origineel onderdeel te krijgen is,
kennis en ervaring is hier genoeg aanwezig.:Y
Top idee! Ik hou het nog even in mn achterhoofd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan