Welk merk koop je nooit weer?

Sebo

MF veteraan
4 apr 2004
2.016
2
Voorbeeldje - na een tijd sparen kocht ik een nieuwe Honda CB 550, volgens de testen van "Motor" en "Moto73" een perfecte fiets.
Dat hun mening ietwat gekleurd was, werd al snel duidelijk. Een ramp op het gebied van stuureigenschappen, alleen maar speedwobble's :( :( :( :( (een mening die trouwens werd gedeeld met diverse Engelse motorbladen).

De "test" door "Moto'73" en "Motor" was dan ook uitgevoerd op Ibiza; gut wat was men positief...

Toen de keuze gemaakt - nooit meer een Honda, zelfs geeen grasmaaier...

Vraag - ben ik de enige?
 
Laatst bewerkt:
ligt dit niet aan de gebruiker????
maar euh.... niets tegen Honda....
maar voor mij nooit geen Dunlop's meer :N
 
Laatst bewerkt:
Dus je kocht een motor op basis van één review? En dan vind je 't raar dat dat misschien een teleurstelling oplevert. Een review is maar een mening van iemand. Die persoon kan er een positief aan over gehouden hebben. Anderen niet.

Ik vind 't nogal wat om een merk volledig af te schrijven puur op 1 mindere ervaring, eentje waar je zelf o.a. voor verantwoordelijk bent geweest.

Je zult vast niet de enige zijn voor wie een merk heeft afgedaan, maar hopelijk op betere gronden dan wat jouw korte verhaal duidelijk maakt over jouw relatie met Honda's.
 
Sony, geen motormerk maar in mijn ervaring is het echt bagger prulspul...


Wat wil je met dit topic bereiken, dat iedereen een merk gaat lopen afzeiken en de anderen dit merk juist ophemelen?

Lijkt me al meer dan genoeg voor te komen op dit forum... Maar ja dat zijn mijn 2cnt's
 
Even verduidelijken - de testers van Moto 73 / Motor waren lyrisch - "geweldige fiets - bla bla ". Proefriiden was toen nog moeilijk.... Eentje gekocht.
Gigantische miskoop - na 1/2 jaar verkocht voor nog niet eens de helft (!!) van de nieuwprijs!
 
Even verduidelijken - de testers van Moto 73 / Motor waren lyrisch - "geweldige fiets - bla bla ". Proefriiden was toen nog moeilijk.... Eentje gekocht.
Gigantische miskoop - na 1/2 jaar verkocht voor nog niet eens de helft (!!) van de nieuwprijs!

testrijders zijn ook maar mensen, en elke persoon heeft zijn andere mening,
dat ik groen mooi vind en de ander lelijk, is alleen al het feit dat iedereen anders is op deze aardkloot,
dat je je fiets verkoopt binnen een half jaar voor de helft van de prijs wilt zeggen dat je geen zakenman moet worden.
Ik vind mijn fiets een prachtding, terwijl iemand anders in een blad zegt dat ie sucks,
motoren koop je in principe met je hart, niet via een testblaadje
 
Laatst bewerkt:
testrijders zijn ook maar mensen, en elke persoon heeft zijn andere mening,
dat ik groen mooi vind en de ander lelijk, is alleen al het feit dat iedereen anders is op deze aardkloot,
dat je je fiets verkoopt binnen een half jaar voor de helft van de prijs wilt zeggen dat je geen zakenman moet worden.
Ik vind mijn fiets een prachtding, terwijl iemand anders in een blad zegt dat ie sucks,
motoren koop je in principe met je hart, niet via een testblaadje

Yep, in Duitsland lopen ook diverse rechtszaken i.v.m. de "kick-back" eigenschappen van jou fiets met dodelijke afloop.....
 
...
maar voor mij nooit geen Dunlop's meer :N
:^
en 99% van Mc Donalds (alleen koffie, aardbijenmilkshake en kipnuggets)
Verder nog vele merken omdat ik ze te duur vind, niet mooi of ze een reclame hebben die me niet aanstaat 8-)

and the point is?
Dat smaken verschillen is al eeuwen bekend hoor
:+
 
:^
en 99% van Mc Donalds (alleen koffie, aardbijenmilkshake en kipnuggets)
Verder nog vele merken omdat ik ze te duur vind, niet mooi of ze een reclame hebben die me niet aanstaat 8-)

and the point is?
Dat smaken verschillen is al eeuwen bekend hoor
:+

Smaken?? Dus dat ik de bocht bijna uit ga bij 100 km/uur door de speedwobble's is een kwestie van smaak??
Op m'n huidige fiets is 150 kmh in dezelfde bocht geen probleem.. :] :]
 
Smaken?? Dus dat ik de bocht bijna uit ga bij 100 km/uur door de speedwobble's is een kwestie van smaak??
Op m'n huidige fiets is 150 kmh in dezelfde bocht geen probleem.. :] :]


kan het niet aan een verkeerde bandenkeuze gelegen hebben,
misschien was een stuurdempertje ook al een oplossing geweest,
een speedwobble of tankslapper kan aan vele verschillende oorzaken liggen...
maar om dan meteen de fiets met veel verlies te verkopen vind ik maar een
impulsieve (lees: domme) actie
 
Laatst bewerkt:
Ach ja - het probleem zat duidelijk in het "Revolutionaire !!!" kokerframe - buisje van 4 * 5 cm. ...
 
Doel van dit topic? Wanneer worden we nu eindelijk eens kritisch?

Zelfs ABS wordt als "revolutionair" verkocht - sorry, op een koekblikk al 10 jaar standaard...
 
Doel van dit topic? Wanneer worden we nu eindelijk eens kritisch?

Zelfs ABS wordt als "revolutionair" verkocht - sorry, op een koekblikk al 10 jaar standaard...

kritisch...... iedereen is kritisch maar op eigen vlak,
een expert kijkt kritischer naar een motor dan een "leek"
terwijl deze "leek" meer motorplezier uit zijn bike kan halen als een expert....
En zo'n kokerframe heeft al vele testen ondervonden voordat deze op de markt komt,
en een ducatti heeft ook een kokerframe... hoe verklaar je dat dan???
 
Tja, om nou bij een miskleun van Honda gelijk alle Honda's af te branden, maar ik voel wel een beetje mee met TS. Ik kocht in 1973 nav de rijinpressie van notabene een bekend motorcoureur in Moto73 een Yamaha TX750. Meneer Herbert S. schreef dat er zeker een TX 750 bij hem in de schuur zou komen. Nou we hebben het geweten. Wat een grandioze miskleun was dat, de Yamahafabriek schaamt zich er nu nog voor en de betreffende ingenieur heeft harakiri moeten plegen. Alle motoren moesten terug naar de importeur. Maar om nu nooit meer een Yamaha te kopen vanwege die flop van de TX750 :? .
full
 
Laatst bewerkt:
ligt dit niet aan de gebruiker????
maar euh.... niets tegen Honda....
maar voor mij nooit geen Dunlop's meer :N

Kan je dit onderbouwen ? :)
Ik heb nl std. ook Dunlop's onder mijn CBR 600F, maar vanwege een dikke schroef zat er na 2000 km ( na een nieuwe aankoop :( ) al een Michelin Pilot Power op ( voor zit nog wel de Dunlop :) ).

1 ding weet ik wel, volgende keer neem ik weer de Pilot Power :9 ( of de Pilot Road 2 ).

( te weinig ervaring met motorrijden om een mening over de Dunlop achterband te vormen, maar wil wel graag iemands anders zijn mening er over weten :) )
 
Evolution

heb een textielenpak, ritsen roesten, lipjes breken af, het 3 lagensysteem is k*t, de regen waait er gewoon in van voren, klittenband baggerkwaliteit, met wintervoering eruit niet voldoende strak te trekken (in winter gekocht, gepast met niet te dikke kleding maar had kennelijk ook alleen tshirtje aan moeten doen), en het hele pak ademd voor geen meter

en alle ellende begon na een maand of 4
 
Terug
Bovenaan Onderaan