Welk merk koppelingsplaten?

Steppie00

Die hard MF'er
26 mei 2011
578
17
Rotterdam
Beste MF-ers,

Na een hele hoop gedaan te hebben aan mijn CBR 600 uit 1989 ben ik nu aangekomen bij het laatste punt voordat hij weer helemaal perfect is.
Dit zijn het vervangen van de frictieplaten van de koppeling.
Nu zie ik op internet verschillende merken staan en nu vraag ik me af welke het beste is of wat de verschillen zijn.
ik zie eigenlijk 3 veel voorkomende merken dat zijn EBC, LUCAS,BARNETT
De EBC en LUCAS platen zijn ongeveer rond de 50 euro voor een setje en de Barnett komt uit op 80 euro.
Nu heb ik even de plaatstelijke motorboer gebeld en gevraagd wat hij zou adviseren en hij geeft aan dat de Barnett platen net iets beter zijn.
Is dit zo? en wat zouden jullie nemen of heeft iemand miss ervaringen
Ik hoor het graag van jullie

Alvast bedankt,
Stepppie00
 
ALs jij je motor gewoon gebruikt waar hij voor bedoeld is en niet het circuit opgaat, wheelie's gaat proberen enz enz zou ik gewoon EBC of Lucas erin monteren, heb je tussenplaten en veren ook gemeten?
 
Oww ok ja ik gebruik hem idd gewoon voor op de weg. Wil af en toe nog weleens ff lekker knallen maar neem aan dat die EBC of LUCAS daar wel tegen kunnen.
Heb verder nog niks gemeten wat betreft de koppeling. Ik merk dat hij hem wat laat oppakt en ook dat hij hoog in de toeren vanaf 9000 ongeveer doorslipt. Ik ben er dus eigenlijk vanuit gegaan dat me platen versleten zijn. Daarom vervang ik de frictieplaten in combinatie met de veren. Want over het algemeen lees ik dat de tussenplaten vaak nog goed zijn. Maar zodra ik hem open heb zal ik die ook op meten.
 
Oww ok ja ik gebruik hem idd gewoon voor op de weg. Wil af en toe nog weleens ff lekker knallen maar neem aan dat die EBC of LUCAS daar wel tegen kunnen.
Heb verder nog niks gemeten wat betreft de koppeling. Ik merk dat hij hem wat laat oppakt en ook dat hij hoog in de toeren vanaf 9000 ongeveer doorslipt. Ik ben er dus eigenlijk vanuit gegaan dat me platen versleten zijn. Daarom vervang ik de frictieplaten in combinatie met de veren. Want over het algemeen lees ik dat de tussenplaten vaak nog goed zijn. Maar zodra ik hem open heb zal ik die ook op meten.

Het kunnen ook alleen de veren zijn, het kan ook de olie zijn, heb je deze pas(laten) vervangen? Je tussenplaten kunnen door slippen krom trekken, meten door op een vlakke plaat te leggen en kijken of je er niet onderdoor kan kijken of voelermaat eronderdoor kan schuiven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan