Welk merk motorhoes?

Ik heb een Verheul maar die is wel na een jaar uitgescheurd op de naad, valt me een beetje tegen voor dat geld.

Iemand die weet of ik garantie kan krijgen? Cash betaald, geen bon, niet geschoten altijd mis.
 
Ik heb een Verheul maar die is wel na een jaar uitgescheurd op de naad, valt me een beetje tegen voor dat geld.

Iemand die weet of ik garantie kan krijgen? Cash betaald, geen bon, niet geschoten altijd mis.

Teruggaan naar de motorzaak waar je m hebt gekocht? Ze hebben wellicht nog een record van je aankoop.
 
Wordt het al tijd voor een poll: "Wat is de beste motorhoes"?

:Y

full
 
ik heb al een jaar of 3 een hoes van DSCovers. maatje XL, waar in eerste instantie mijn Honda GL500 onder ging. sinds 2 jaar trek ik 'm over mijn Honda Pan European. ik moet zeggen: doordat de Pan zijkoffers heeft staat de hoes wat strak op de kont, maar lekt of scheurt niet. de hoes zou beter passen als ik de koffers eraf haal, maar da's ook weer zo'n gedoe...

Je moet eigenlijk eerst afstappen voordat je de hoes over de motor doet. O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb begin van de winter er eentje bij MotorHoezenOnline besteld.
De prijs viel me mee, en ik ben heel tevreden ermee.
Natuurlijk heb ik hem niet lang genoeg om over wel of niet roestende ogen enzo, maar het is gewoon een wat dikkere hoes, die prima past op mijn motor, motor komt er altijd droog uit, ook na de gekke buien van de afgelopen weken... En gevoerd...

Motorhoes voor elke motor, 100% waterdicht en Hittebestendig
 
Klopt!

Gaat jaren mee, alleen komt er "mos" op na een paar jaar. Bespuiten met verdund azijn helpt daar weer tegen.

Azijn helpt ook als er (zoals bij mij in de buurt) katten in de buurt zijn... Twee weken terug kom ik 's ochtends aanlopen om een ondergeplaste hoes te vinden... Wordt je ook niet vrolijk van...
 
Heb ook een Verheul hoes van 2 jaar oud.
Als zich een kuiltje in de hoes gevormd heeft en de regen hier in blijft staan, lekt het er behoorlijk doorheen.
Dus de mijne is iig niet waterdicht.
Vond ik toch tegenvallen voor wat ik er voor betaald heb.
 
Azijn helpt ook als er (zoals bij mij in de buurt) katten in de buurt zijn... Twee weken terug kom ik 's ochtends aanlopen om een ondergeplaste hoes te vinden... Wordt je ook niet vrolijk van...
Dat zou kunnen................. Mijn kat is er speciaal op afgericht!
 
Dat zou kunnen................. Mijn kat is er speciaal op afgericht!

Nou... Dat is fijn voor jou!

Maar het is mijn kat niet... ik weet niet eens of het echt iemand z'n kat is... eerder zo'n zwerfkat gevalletje... Niet veel aan te doen^^
 
Ook al vaker genoemd, ik heb een hoes van DS Covers, tot nu toe tevreden over. In de winter staat de Sprint lekker in de garage, maar in het voorjaar mag ie weer buiten ‘slapen’.
 
Ik heb begin van de winter er eentje bij MotorHoezenOnline besteld.
De prijs viel me mee, en ik ben heel tevreden ermee.
Natuurlijk heb ik hem niet lang genoeg om over wel of niet roestende ogen enzo, maar het is gewoon een wat dikkere hoes, die prima past op mijn motor, motor komt er altijd droog uit, ook na de gekke buien van de afgelopen weken... En gevoerd...

Motorhoes voor elke motor, 100% waterdicht en Hittebestendig

Bevalt de hoes nog steeds? Ik twijfel tussen een hoes van motorhoezenonline en de ALFA van DS covers. Vooral dat de hoes van motorhoezenonline dikker is (700 Denier ten opzichte van 300 Denier) klinkt goed.
 
Ik heb zelf een hoes van DS Covers (Alfa), en die bevalt prima. Laatst met die heftige storm bleef hij ook gewoon zitten en met alle regenbuien is de hoes behoorlijk nat geworden maar de motor bleef kurk droog :t
 
Ik heb zelf een hoes van DS Covers (Alfa), en die bevalt prima. Laatst met die heftige storm bleef hij ook gewoon zitten en met alle regenbuien is de hoes behoorlijk nat geworden maar de motor bleef kurk droog :t

Bedankt voor je reactie!

Ik heb net deze bestelt van Velmia voor 50 euro. Ook 300D en met ventilatie openingen. Als ik hem binnen heb ga ik hem vergelijken met de DS Covers (Alfa) die ik bij mij in de buurt kan kopen.
 
Ga
Bedankt voor je reactie!

Ik heb net deze bestelt van Velmia voor 50 euro. Ook 300D en met ventilatie openingen. Als ik hem binnen heb ga ik hem vergelijken met de DS Covers (Alfa) die ik bij mij in de buurt kan kopen.
Ga je dan nog een DS Cover kopen om te vergelijken ??
Ik heb er nl nog een te koop.....
9BC44A94-70BA-4DB9-9A8B-7EE0674A0B53.jpeg
 
Ga
Ga je dan nog een DS Cover kopen om te vergelijken ??
Ik heb er nl nog een te koop.....Bekijk bijlage 1622350

Ik wilde even bij de winkel langsgaan en ze vergelijken. Maar misschien wil ik die van jou wel overnemen als je in de buurt woont. Ik woon in Utrecht ...

Hoe lang heb je m al en heb je de hoes veel gebruikt? Waarom doe je m weg?
 
Ik wilde even bij de winkel langsgaan en ze vergelijken. Maar misschien wil ik die van jou wel overnemen als je in de buurt woont. Ik woon in Utrecht ...

Hoe lang heb je m al en heb je de hoes veel gebruikt? Waarom doe je m weg?
Huizen is niet zover van Utrecht af 😉.
11 maart aangeschaft voor een Triumph Tiger en 14 augustus weer terug in de zak gedaan ivm aanschaf andere motorfiets.
 
Huizen is niet zover van Utrecht af 😉.
11 maart aangeschaft voor een Triumph Tiger en 14 augustus weer terug in de zak gedaan ivm aanschaf andere motorfiets.

Huizen was goed te doen geweest inderdaad. Ik ben gisteren naar de winkel gegaan en heb daar een DS Covers Alfa gekocht. Helaas!

Voor mensen die op dit topic komen en ook twijfelen tussen de hoes van Velmia en DS Covers:
De hoes van DS Covers oogt en voelt kwalitatief VEEL beter aan dan die van Velmia. Ze zijn beide 300D maar het materiaal van DS Covers voelt dikker en steviger aan. De ventilatieopeningen zijn groter (gaas ipv twee kleine gaatjes).De hittebestendig doek aan de onderkant zit achter de buitenhoes (dus dubbele laag ipv eraan genaaid). Die van Velmia is gladder (PVC ipv PU coating?).
 
Bevalt de hoes nog steeds? Ik twijfel tussen een hoes van motorhoezenonline en de ALFA van DS covers. Vooral dat de hoes van motorhoezenonline dikker is (700 Denier ten opzichte van 300 Denier) klinkt goed.
Even een tijd niet online geweest, maar goed…
De hoes bevalt nog steeds prima! Ik vind inderdaad de dikte heel prettig, het voelt als redelijk stevig, niet zoals de paraplu-achtinge stof van sommige hoezen.
Een keer een storm niet zien aankomen, de wind is dan wel onder de hoes gekomen en is de motor omgewaaid, maar dankzij de dikte van het stof was de schade heel erg beperkt (één mini krasje op de rechter kap).
Maar goed, de motor is ook 22 jaar oud, daar kom ik wel overheen!
 
Even een tijd niet online geweest, maar goed…
De hoes bevalt nog steeds prima! Ik vind inderdaad de dikte heel prettig, het voelt als redelijk stevig, niet zoals de paraplu-achtinge stof van sommige hoezen.
Een keer een storm niet zien aankomen, de wind is dan wel onder de hoes gekomen en is de motor omgewaaid, maar dankzij de dikte van het stof was de schade heel erg beperkt (één mini krasje op de rechter kap).
Maar goed, de motor is ook 22 jaar oud, daar kom ik wel overheen!

Bedankt voor je reactie! Ik heb inmiddels de Alpha van DS Covers. Ben er heel tevreden mee. Dikke stevige stof en ondanks alle regen en hagel van de afgelopen tijd blijft de motor kurkdroog!
 
de hoes over mijn Pan E, van DSCovers, was na 6 jaar onder een boom wel behoorlijk op en de scheuren vielen erin. dus weer een nieuwe DSCovers hoes gekocht. past netjes over de Pan E, inclusief koffers. ik heb het idee dat de nieuwe hoes wat groter is dan de oude, maar da's alleen maar handig in gebruik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan