Welk merk motorhoes?

Verheul motorhoezen, gebruik ik naar volle tevredenheid.
 
Ik ben heel erg te spreken over mijn hoes van Booster, G50 :) staat ook hele jaar door buiten met alleen een hoes.
 
Laatst bewerkt:
Verheul! Zware hoezen, blijven dus ook bij stevige rukwinden gewoon zitten. Voor de zekerheid heb ik wel een slotje om de mijne, die pak ik gewoon mee met mijn beugelslot. Pasvorm is ook goed (Supersport past zowel goed om Fireblade SC59 als S1000RR).
 
ik heb al een jaar of 3 een hoes van DSCovers. maatje XL, waar in eerste instantie mijn Honda GL500 onder ging. sinds 2 jaar trek ik 'm over mijn Honda Pan European. ik moet zeggen: doordat de Pan zijkoffers heeft staat de hoes wat strak op de kont, maar lekt of scheurt niet. de hoes zou beter passen als ik de koffers eraf haal, maar da's ook weer zo'n gedoe...
 
full
 
Ik heb een DS Covers Alfa (het duurdere type) en ben er zeer te spreken over. Waterdicht, ventilerend, ventilatieopeningen bij het stuur/spiegels van binnen met zacht katoen tegen krassen. Verder onderin gevoerd met een anti-hitte coating, gooi hem altijd direct over m'n hete uitlaat en tot op heden gaat dat prima.

Verder zowel voor als achter aan beide kanten gaten om een (ketting)slot doorheen te voeren. Inclusief een lus in het midden met een kliksluiting om hem onderaan je motor dicht te doen tegen eventueel wapperen in de wind.
 
Laatst bewerkt:
Iets minder dan een jaar gebruik ik een DS cover. Mooie hoes, goed voor de motor.

Enige minpunt, hij verkleurde terwijl je er naar keek. Eerst was hij mooi zwart maar na enkele weken/maanden is hij lichtgrijs.
 
Ben nu bezig mijn tweede motorhoes te verslijten, een DS-covers. Prima ding, ventilatiesleuven en compact (dus mee te nemen) als je hem opvouwt. Omdat deze hoes zo licht is zit er rondom elastiek in de rand zodat hij niet van de motor afwaait. Dat laatste heeft weer gelijk als nadeel dat hij altijd achter de spiegels en de voetsteuntjes e.d. blijft hangen als je hem van de motor afhaalt.

Mijn eerste hoes was een Verheul, met de zijkanten van canvas. Die is zwaarder en lang zo klein niet op te vouwen. Dankzij het canvas zijn ventilatiesleuven niet nodig omdat het canvas doorwaait. Ook blijft hij door zijn eigen gewicht perfect op de motor liggen, ook bij harde wind. De Verheul heeft zes jaar doorstaan, daarna begon hij in te scheuren.

n.b. Gaten om een slot / ketting door te kunnen rijgen zijn sowieso essentieel, zeker waar ik woon.
Buitenslapers vinden dit soort 'dekentjes' maar al te handig.
 
Heb een motorhoes uit de Lidl of Aldi ... welk merk dat moge zijn weet ik niet.

Al bijna 10 jaar, of iets langer in gebruik bezit ...
... tja, mijn motor rijdt te veel om die regelmatig te gebruiken ...

Maar effe serieus, ik vind het best een goede motorhoes, voelt niet aan alsof die maar enkele maanden gaat meegaan, ook als je die alle dagen gebruikt.
 
Nelson Rigg, maar pas sinds enkele dagen in gebruik. Weet dus nog niet hoe lang hij het gaat volhouden. Voor en achter gaten om een slot door te doen.
 
Al vaak genoemd, maar Verheul :Y :t
Enige nadeel is dat er niet standaard gaten in zitten om een kettingslot doorheen te halen.
Opgelost door bij de lokale zeilmaker een paar gaten met stevige ring erin te laten slaan. *O*
Ruim een jaar in gebruik en op wat verkleuring na is de hoes nog keurig.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gister een spinelli gekocht omdat de strom te breed is voor de schuur en dus buiten moet slapen. Ben benieuwd hoe die werkt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan