Welk merk motorkleding?

Ik raad aan:

  • Beric

    Stemmen: 2 3,2%
  • Macna

    Stemmen: 6 9,7%
  • Rev'it

    Stemmen: 19 30,6%
  • Difi

    Stemmen: 4 6,5%
  • Dane

    Stemmen: 1 1,6%
  • Grid

    Stemmen: 1 1,6%
  • Kushitani

    Stemmen: 1 1,6%
  • Spidi

    Stemmen: 2 3,2%
  • Alpinestar

    Stemmen: 18 29,0%
  • Evolution

    Stemmen: 8 12,9%

  • Totaal aantal stemmers
    62

Richardus

Die hard MF'er
6 jan 2012
848
0
Assen
Hallo mensen,

ik ga morgen voor een pak kijken, thuis ook al gekeken in een catalogus van kleding.
Ik zit te kijken naar een twee-delig pak, waarschijnlijk van leer vanwege veiligheid,
maar ik ga eerst nog kijken hoe de pakken zitten dus wie weet.
Het pak is bedoeld voor normaal gebruik, prijs t/m €600

Anyways, mijn vragen zijn:
Welk merk raden jullie het meeste aan? (voor goede becherming)
Zijn er merken die ik moet vermijden? Zo ja, kunnen jullie het dan melden in posts?


Alvast bedankt :)
 
ik heb rev'it. goede prijs/kwaliteitverhouding naar mijn idee
 
Nog eentje die ontbreekt: IXS. Ik heb een textiel pak en een leren pak van dat merk, ben er altijd tevreden mee geweest. Ik moet wel toegeven, dat is waarschijnlijk iets goedkoper geweest dan wat veel anderen willen uitgeven aan hun kleding.

Wat mij betreft zijn pasvorm en looks veel belangrijker dan het merk, en kun je wat dat laatste betreft haast niet echt de mist in gaan.
 
Leer is veilig, maar niet geschikt voor all-year toeren. Gewoon snel koud en niet waterdicht. Voor een gewone toermotor toch eerder kiezen voor een textiel pak.

Freez
 
Leer is veilig, maar niet geschikt voor all-year toeren. Gewoon snel koud en niet waterdicht. Voor een gewone toermotor toch eerder kiezen voor een textiel pak.

Freez

Dus omdat ie een toermotor rijdt, raad je textiel aan? Ik snap die link niet helemaal.

Als ie nou idd het hele jaar door rijdt, dan zou ik ook idd voor textiel gaan. Rijdt je, zoals 90%, gewoon in de zomer met goed weer en fatsoenlijke temperaturen voldoet leer prima.
 
Had dainese en andere mogelijkheden wel in de poll gezet, maar ze staan er nu niet in :(
Dainese en Alpinestar hoor ik het meeste, alleen de pakken zijn niet binnen mijn budget '(

Hoop morgen op de motorbeurs een van die dingen voor een mooie prijs op de kop te kunnen tikken, want ze zijn idd wel :9~

@Giel0: ik heb nog geen motor :X, maar het wordt waarschijnlijk gsf 600, er-5 oid
 
Laatst bewerkt:
tot 600 is het niet veel kwaliteit.
heb je net een goeie jas voor.
Als 'ie alleen voor een pak -jas en broek- gaat is het wel genoeg hoor. Anders is het vrij krap ja, helemaal gezien 'ie leer wil.

Ik heb zelf m'n broek en jas OE van Kawasaki (die zooi die je op de site ziet staan). Ben er tot nu toe tevreden mee, maar dan moet je maar net Kawa rijden. Ook zijn de leren pakken die zij hebben duurder dan 600 euro.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen,

Het pak is bedoeld voor normaal gebruik, prijs t/m €600

Ow. Dan wordt het een ander verhaal.
Ik kan je niet helpen. Mijn pakken zijn meestal niet voor normaal gebruik bedoeld....
|( :+ :+ :+

Wat bedoel je precies? Voor een beetje toeren? Voldoet leer prima. Voor circuitrijden?-->leer. Voor woon-werk? -->ik zou textiel nemen. Is gewoon een stuk makkelijker.
 
tot 600 is het niet veel kwaliteit.
heb je net een goeie jas voor.

Jij wel ja.. :W

Vriendin heeft 2 maand terug bij ten kate het volgende gekocht:

IXS textiel 4 seizoenen jas

IXS textiel 4 seizoenen broek

Dainese waterproof leren laarzen

IXS goretex/hipora leren winter handschoenen

En ze mocht 580 euro afrekenen.
 
Laatst bewerkt:
wat is je lichaamsbouw, niet geheel onbelangrijk, als je bijvoorbeeld boven de 1.90 bent zullen italiaanse merken dan iets minder goed passen.....
 
wat is je lichaamsbouw, niet geheel onbelangrijk, als je bijvoorbeeld boven de 1.90 bent zullen italiaanse merken dan iets minder goed passen.....

Passen is idd het toverwoord.

Maar qua kwaliteit vind ikzelf Alpinestars toch 1 van de beste. Nette afwerking en voelt echt solide en veilig aan. Ik heb nu sinds kort een Evolution lederen combi en dan voel je toch best een verschil met de Alpinestars, waarvan ik ook 1 bezit.
 
Iemand ervaring met Richa? Ik las ergens dat zij de nieuwe kleding voor de Nederlandse politie zouden gaan leveren.
 
Had dainese en andere mogelijkheden wel in de poll gezet, maar ze staan er nu niet in :(
Dainese en Alpinestar hoor ik het meeste, alleen de pakken zijn niet binnen mijn budget '(

Hoop morgen op de motorbeurs een van die dingen voor een mooie prijs op de kop te kunnen tikken, want ze zijn idd wel :9~

@Giel0: ik heb nog geen motor :X, maar het wordt waarschijnlijk gsf 600, er-5 oid

Heb een Alpinestars combi. Als je bij FCMoto gaat kijken en je vindt het geen probleem om met een 2009/2010 model combi te lopen kom je met €600 al een heel eind.

Heb ook een textiel pak en een regen overall. Heb je nog eens wat te kiezen :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan