Welk merk motorkleding?

Ik raad aan:

  • Beric

    Stemmen: 2 3,2%
  • Macna

    Stemmen: 6 9,7%
  • Rev'it

    Stemmen: 19 30,6%
  • Difi

    Stemmen: 4 6,5%
  • Dane

    Stemmen: 1 1,6%
  • Grid

    Stemmen: 1 1,6%
  • Kushitani

    Stemmen: 1 1,6%
  • Spidi

    Stemmen: 2 3,2%
  • Alpinestar

    Stemmen: 18 29,0%
  • Evolution

    Stemmen: 8 12,9%

  • Totaal aantal stemmers
    62
Voor 600 euro kan je prima een A-merk leren pak vinden. Volgende maand tijdens de motorbeurs zou je vast en zeker kunnen slagen voor dat geld, en dan heb je echt geen goedkope troep.
Winkels hebben vaak genoeg merken als Alpinestars, Arlen Ness, Dainese etc in de aanbieding. Wellicht oude collectie, maar dat doet niet af aan de kwaliteit.
 
Ok ff snel alle vragen tot nu toe beantwoorden,

1 Hoef alleen een pak te kopen, handschoenen, helm en laarzen heb ik al :]
2 Met normaal gebruik bedoel ik: in het weekend en in vrije middagen lekker de motor pakken om te gaan rijden, ben niet van plan om op circuits te gaan rijden, lange afstanden toeren zie ik komende tijd ook niet gebeuren.
3 Dainese staat idd niet in het lijstje, is iets mis gegaan tijdens het maken v.h. topic B|
4 Heb nog geen motor, als ik er een koop wordt het waarschijnlijk suz bandit 600/
kawa er-5 achtig
5 Lichaamsbouw: 1.78m, postuur neigt richting stevig (lees: niet dik) :+
6 Ik rijd de eerste twee jaar nog 25kw (geen id of het iets uitmaakt, maar zeg het toch ff)

Dit is wat ik tot nu toe heb:
Difi Macao gloves (oudere versie, maar lijkt er wel op)
Dane Vesborg laarzen (weet het rare combo, maar ze zitten gewoon lekker :9 )
HJC is-16
 
Laatst bewerkt:
Rev'it!

Nederlands product, gewoon goede kwaliteit.
Denk dat je ook iets minder voor de naam betaald als Alpinestars.

Dainese heeft prachtige spullen, maar is nog een stuk duurder.
 
Kijk ook even naar IXS. Vandaag net gekocht. Hebben b.v ook lengtematen.
 
Alpinestar heb ik en zit super zeker na een regen buitje en weer laten drogen en zit als gegoten succes
 
Heb op de motorbeurs vandaag de aangeraden merken geprobeerd, alpinestar was de eerste, maar de meeste jassen pasten mijn niet -O-

Vervolgens kijken bij dainese, buiten mijn budget B|

Daarna wat andere merken geprobeerd, maar uiteindelijk kwam ik uit op....

full


Een kushitani jack :+
En een broek van DIFI :+

Zijn dan misschien niet de meest genoemde merken, maar wel mooi binnen mijn budget (voor 360 eurie was ik klaar :] ), en ze passen (wat ook niet vaak lukte |( )
 
Laatst bewerkt:
ik heb een vanucci in twee deelen zit echt heerlijk en niet zo supper duur maar ik heb hem in duitsland gekocht
 
Niet naar merk gaan kijken. Maar gewoon passen.
Toen ik voor een pak ging kijken, had ik ook allerlei merken in mn hoofd. En heb vele pakken lopen passen. Ik kwam toevallig uit bij Arlen Ness.

Hetzelfde voor laarzen / helmen. Ik pakte natuurlijk eerst de meeste blitse sidi's met alles erop en eraan. Maar de instap sidi's zaten voor mij het lekkerst.

Gewoon passen! :Y


:+ laat maar
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Dainese pak, met alpinestars laarzen en handschoenen. Had voorheen ook een Alpinestars pak, maar pasvorm van deze is 10x beter. Was wel ong. 2x je budget, maar zoals gezegd op de motorbeurs kan je vast goedkoper krijgen. Passen is weten! Ik had niet zoveel keuze omdat ik een lengtemaat moest hebben :S.
 
Ik vindt Alpinestars altijd van die Powerranger pakken in het assortiment zitten, veel te druk naar mijn mening. Kan er niet aan wennen. Logo is ook ruk trouwens.
 
600?? Je wilt toch wel een beetje posen anders ben je niks op dit forum, denk dat je bedoelt 1600.
 
Jij wel ja.. :W

Vriendin heeft 2 maand terug bij ten kate het volgende gekocht:

IXS textiel 4 seizoenen jas

IXS textiel 4 seizoenen broek

Dainese waterproof leren laarzen

IXS goretex/hipora leren winter handschoenen

En ze mocht 580 euro afrekenen.

Tijdens die uitverkoop bij Ten Kate werd veel motorkleding inderdaad voor een belachelijke lage prijs verkocht. Heb daar mijn Arlen Ness pak en mijn Alpinestars Supertech R laarzen dus ook voor de helft van het geld gekocht. Doen ze volgens mij alleen maar om ruimte te maken voor de nieuwe collectie.
 
Tot € 600 kun je prima slagen.

Ik heb een Evolution textielen broek en jas. Broek is met uitritsbare regenbroek en thermolaag, jas is standaard waterdicht en heeft ook een uitritsbare thermolaag. Ik ben er dik tevreden over! Kosten waren ongeveer € 400.
 
Tijdens die uitverkoop bij Ten Kate werd veel motorkleding inderdaad voor een belachelijke lage prijs verkocht. Heb daar mijn Arlen Ness pak en mijn Alpinestars Supertech R laarzen dus ook voor de helft van het geld gekocht. Doen ze volgens mij alleen maar om ruimte te maken voor de nieuwe collectie.

Ik wist niet of er toen een uitverkoop was, maar ook nu ( vorige week nog langsgeweest ) kan je voor 600 euro een heel mooi setje scoren! :)
 
Hier Buse. zit goed, past goed. beetje voering dus ook nog te doen bij 10 graden (met onderkleding uiteraard)
 
Ik wist niet of er toen een uitverkoop was, maar ook nu ( vorige week nog langsgeweest ) kan je voor 600 euro een heel mooi setje scoren! :)

Toen ik er kwam was de loods/schuur erachter helemaal ingericht met kraampjes van diverse merken. Vertegenwoordigers van verschillende merken waren daar de oude collectie aan het verkopen. De uitverkoop was dus niet in de kledingwinkel bovenin het pand maar waarschijnlijk verkopen ze de overgebleven kleding alsnog in hun eigen winkel. Voor mij als beginnend motorrijder was het in ieder geval een mooie kans om goede eigen kleding goedkoop aan te schaffen :)
 
Laatst bewerkt:
Had ik een keer een lekker zittende jas, zag hij eruit alsof ik bij de buitendienst werkte of zo van het circuit kwam. Zag ik een keer een mooie jas, zat 'ie voor geen meter. Ik heb er echt een stuk of 10 aangehad bij verschillende winkels en heb over de prijs niet moeilijk gedaan.

Totdat ik een mooie zwarte textiele 3 in 1 jas zag hangen. Stijlvol ontwerp (zwart met subtiele witte accenten) met alles erop en eraan (reflectie, protectoren, ventilatie, veel zakken). Het is een jas die je 's zomers zonder of evt met waterdichte voering gebruikt en 's winters aanvult met de thermovoering. Alles lekker dun, licht en geschikt voor elk weertype. En toen de prijs: € 129 (incl. korting)! Merk: Evolution.

Natuurlijk valt er wel iets op af te dingen, maar dat had ik ook bij die 3x zo dure jassen.

Ik heb meteen ook een broek van Evolution gekocht: € 99 voor waterdichte ademende broek met uitritsbare thermovoering, incl. reflectie en protectie.

Ik draag het nu al anderhalf jaar in weer en wind en het doet het geweldig. Evolution heeft er een fan bij!
 
Laatst bewerkt:
Eerst een Evolution leren combi gehad, was wel goed, maar na een aantal jaren flink gebruikt begon deze toch wel wat moeilijkheden te vertonen. Rits van de broek was al na een goed jaar kapot (laten maken bij een leershop), en rits van de jas waaide open op de snelweg na een jaartje of 3... Dat was de druppel en daarna heb ik een Alpinestars pak gekocht.
Verschil merk je toch wel... Alpinestars pak was € 500,- dus scheelde maar € 100,- met de Evolution maar het verschil is goed zichtbaar. Naden zijn wat steviger volgens mij en alles is gewoon erg netjes afgewerkt.
Davy.jpg
Evolution Pak

_MG_8499_bewerkt.jpg
Alpinestars pak.

Trouwens qua laarzen ik heb 4 jaar geleden de Alpinestars SMX 4 gekocht en deze heb ik na zo'n 60.000 km nog steeds aan, en zijn eigenlijk nog niet eens toe aan vervanging. De rechterzool is wel wat dun aan het worden, maar de laarzen zijn nog steeds 100% waterdicht. Voor mij niets anders meer dan Alpinestars dus!
 
Ik heb een Dainese pak, met alpinestars laarzen en handschoenen. Had voorheen ook een Alpinestars pak, maar pasvorm van deze is 10x beter. Was wel ong. 2x je budget, maar zoals gezegd op de motorbeurs kan je vast goedkoper krijgen. Passen is weten! Ik had niet zoveel keuze omdat ik een lengtemaat moest hebben :S.
Haha ik kreeg juist geen Dainese aan, heb een te dikke reet daarvoor... :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan