Welk merk schuimfilters?

Drinkyoghurt

MF veteraan
19 apr 2007
25.550
3
In de zoektocht naar meer koppel en vermogen kwam ik voor de hypermotard toch al gauw bij velocity stacks uit. Er zijn kant-en-klare sets te koop voor 200+ euro, maar er zijn ook een paar how-to's om ze goedkoper te maken, met schuimfilters ipv K&N. In de crossmotor zit ook een schuimfilter dus het filtreervermogen vertrouw ik wel.

Losse K&N pods zijn in amerika goedkoop, maar met verzendkosten kom je al gauw op 200+ uit, en in Nederland zijn ze net zo duur.

Uni foam pods worden ook aangeraden, en die zijn een stuk goedkoper, maar niet in Nederland te verkrijgen dus ik ben op zoek naar een alternatief. Ik heb geen idee welke merken er hier goed zijn.

Welke merken zijn er hier aan te raden?

Overigens is het ook de bedoeling om de afstelling van de motor aan te passen, dus dat is alvast uit de weg.
 
twin air is echt een super product, en geen angst voor regenwater, dat fitert perfect.
Gebruik ze ook op de pocketbike,s van mijn zoontje en geeft zelfs in de stromende regen totaal geen problemen.
 
Laatst bewerkt:
twin air is echt een super product, en geen angst voor regenwater, dat fitert perfect.
Gebruik ze ook op de pocketbike,s van mijn zoontje en geeft zelfs in de stromende regen totaal geen problemen.
Die was ik helemaal vergeten :P

Hebben zij ook universele filters, gezien de excel sheet op hun website alleen maar type specifieke filters heeft?
 
Die was ik helemaal vergeten :P

Hebben zij ook universele filters, gezien de excel sheet op hun website alleen maar type specifieke filters heeft?


Moet je ze even contacten, ze maken echt alles.
Heb een filter getest onder de waterkraan, erdoorheen ademen terwijl de douchekop er vol op stond, ik edemde geen water in, met de pocketbike,s gaat het ook erg goed, zeker in de regen.
 
Moet je ze even contacten, ze maken echt alles.
Heb een filter getest onder de waterkraan, erdoorheen ademen terwijl de douchekop er vol op stond, ik edemde geen water in, met de pocketbike,s gaat het ook erg goed, zeker in de regen.

Ik had ze even gebeld, en ze hadden wel iets in de maten die ik zocht ( 63,5mm binnendiameter, 130mm lengte), maar dan voor een XT500. Typenummer wist hij niet precies te zeggen.

Ik weet alleen niet of die filters van hen al een binnenwerk hebben wat de vorm van de filter intact houdt.

Ben trouwens niet van plan om door de regen te rijden, of een douche :+

Even ter verduidelijking, dit is wat ik initieel wilde kopen, voor ik erachter kwam dat het niet in Nederland leverbaar is.

dualstage_lg.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik weet alleen niet of die filters van hen al een binnenwerk hebben wat de vorm van de filter intact houdt.

Ben trouwens niet van plan om door de regen te rijden, of een douche :+

Even ter verduidelijking, dit is wat ik initieel wilde kopen, voor ik erachter kwam dat het niet in Nederland leverbaar is.

[afbeelding]


Binnenwerk is niet nodig bij een filter met een aansluitrubber.

Bij 1 van de schuimfilterfabrikanten in Nederland kun je alles laten maken iig via een dealer.
Probeer deze eens Motorhuis de Doelen | MX - Enduro - Offroad - Rally - Quad - BMX
 
Terug
Bovenaan Onderaan