welk merk sm fmx helm oneal,shark,fox

thedennman

MF veteraan
14 nov 2007
2.047
0
Monaco
Hey mede forumers,

wil binne kort een xtx gaan kopen, maar daar hoort wel een cross helm bij 8-)
maar weet echt niet welke merk ik t beste kan pakken. denk zelf 1 van deze merken fox,oneal of shark.

wat is julie ervaring. let me no!
alle sugesties zijn welkom fotos natuurlijk ook!! *D

greetss dennman *O*
 
Laatst bewerkt:
Oneal is beetje een budget merk.

Beste merken die je kan hebben zijn denk ik Arai, Fox, Airoh en Shoei. Verder heb je de nog wat goedkopere merken zoals One, Sixsixone, Oneal en etc. Ik heb zelf een sixsixone waar ik erg tevreden mee ben, niet duur en goede kwaliteit.
 
kijk hier heb ik wat aan ga denk een keuze tussen fox en oneal maken. thanx !

nog mee mensen met sugesties

:W
 
Ga je die helm alleen gebruiken om te crossen of ook voor op de weg? Ik heb zelf een airoh zo'n crosshelm waar ook een vizier opzit, das wel handig voor op de weg.
(met crossen kun je ook nog je vizier eraf halen en een bril gebruiken)...
 
Ik heb een uvex met vizier, uvex enduro. nu het vizier er uit en een crossbril er in. En je kan de kap er ook nog afhalen en dan is het net een intregraal helm. Multifunctioneel en zit erg lekker.
 
Heb sinds gister een airoh S4
airoh_s4_free.jpg


Heb er nog niet mee gereden maar zit super en heeft een vizier:D
 
ziet er strak uit man, vraag me alleen af hoeveel meer geluid je heb tov een intergraal helm.
rij meestal wel met dopjes dus geluid maakt me niet echt uit.

greetszz
 
ja, die s4 heb ik dus ook. geluid vindt ik erg meevallen. ik rij zelf (nog) zonder dopjes, maar ik vindt hem best wel stil.
 
Ik zou zelf geen crosshelm dragen.
Heb zelf een xtx gehad en een crosshelm geprobeerd vond het maar niks zo een helm.
Met de xtx ben je ook best geneigd om snelweg te rossen en dan is zo een helm met uitstekend klep niet zo lekker vind ik.
 
wat!? he!?
nee vroeg t me gewoon af, heb nog nooit zo n soort helm op gehad. doof was ik toch al!

greetszz ;)
OK dan,
dan wil ik ook best een serieus antwoord geven:

een cross helm is een open helm en dus erg lawaaierig
lekker doorwaaien in de zomer, koud in de winter, vervelend in de regen

3 tips:
-houd de klep laag (kun je verstellen) dan kun je prima op de snelweg rijden
-koop een crossbril (regen, stof, vliegen, ruitenproeiervloeistof, peuken, etc. zijn geen pretje)
-koop een helm die erg goed past (kijk daarna pas naar de "looks")
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan