Welk merk stuurdemper???

zxr750rules

MF'er
19 aug 2003
39
0
Hi,

M'n zx6r (model 03) heeft de neiging om tijdens hard acceleren op slecht wegdek redelijk met z'n koppie te slaan. Op glad asfalt stuurt hij zeer strak, maar op slechter wegdek ga ik soms niet voluit wegens bovenvermeld fenomeen (men zxr750 ligt op slechtere wegen beter op de baan omdat ie een pak zwaarder is).
Aangezien ik mijn motoren ook voor woon-werk gebruik en ik dus regelmatig wel op slechte baan moet rijden overweeg ik de aanschaf van een stuurdemper.

Ik denk dat de Öhlins SD169 een goede keuze is, maar aan 450€ vind ik em wel redelijk prijzig. Heeft iemand ervaring met andere merken (Matris, Hyperpro,..) en welk merk geniet jullie voorkeur??

Thanx in advance voor de info,
 
Ik wacht geduldig af wat andere mede mfers te zeggen hebben want ik heb nl het zelfde probleem.
Ik had geinformeerd voor een hyperpro stuurdemper maar vond 400 pleuros toch ook best wel een aardig bedrag '(
 
Hi,
Heb je al gespeeld met de veerinstellingen of staat alles nog standaard bij jou?
Op m'n zxr750 heb ik ook tijdelijk wat last gehad van tankslappers, maar na het verhogen van m'n veervoorspanning en verlagen van m'n uitgaande demping was dit opgelost. Op de 636 zie ik dit echter niet zitten aangezien ie al heel hard afgeveerd staat...

Waarschijnlijk zal ik toch voor Öhlins gaan, als je voor een Hyperpro ook al 400€ mag dokken, dan zullen die prijzen wel allemaal aan elkaar gewaagd zijn.

greetz,
 
Hi,
Heb je al gespeeld met de veerinstellingen of staat alles nog standaard bij jou?
Op m'n zxr750 heb ik ook tijdelijk wat last gehad van tankslappers, maar na het verhogen van m'n veervoorspanning en verlagen van m'n uitgaande demping was dit opgelost. Op de 636 zie ik dit echter niet zitten aangezien ie al heel hard afgeveerd staat...

Waarschijnlijk zal ik toch voor Öhlins gaan, als je voor een Hyperpro ook al 400€ mag dokken, dan zullen die prijzen wel allemaal aan elkaar gewaagd zijn.

greetz,
Nee ik heb nog alles standaard staan, dit mede omdat voor het rijden op de openbare weg dit volgens de meeste de beste optie is.
Tja en die bedragen word je niet vrolijk van, maar ik denk dat ze idd wel aan elkaar gewaagd zijn alhoewel er natuurlijk ook wel goedkopere opties zijn maar ik weet dus niet hoe die bevallen bij andere mensen.
Greetssss
 
Heb een hyperpro en ben er best tevreden over, is traploos instelbaar, maar hij werkt voor mij al goed genoeg op de zachtste stand.

full


Kost ook wel rond de 500€
 
Hallo ,

Ik heb zowel op mijn GSX-R750 al nu op mijn 97-er Blade een Hyperpro-dempertje.
Erg tevreden over , doet zijn werk alleen waar nodig ! Hyperpro is voor zover ik weet één van de weinige die progressief werkt ; bij lage snelheid en stuurbewegingen geen last van zwaar sturen dus zoals wel het geval was bij mijn originele GSX-R demper.
De aanschafprijs heb je er zo uit ! Als hij je 1 keer redt van een touchdown bespaar je bakken meer dan dat hij je kost.

gewoon doen dus
 
Terug
Bovenaan Onderaan