Welk merk voorvork keerringen zijn aan te bevelen??

halflive

MF fossiel
Donateur
9 apr 2004
35.085
9.304
Purmerend
voorvork 675.jpg


We mogen weer aan de slag. deze keerring van All Balls heeft het anderhalf jaar volgehouden. Het betreft een Triumph Street Triple 675 uit 2010.
Keerring maat 41X53X8 MM
Als het een beetje kan wil ik er nu keerringen in zetten die het langer vol houden. Ik lees hier wat negatieve meningen over All Balls. Vervangen is niet echt mijn hobby.
Zijn er mensen die bijzonder positieve ervaringen hebben met specifieke merken?
Veel leveranciers zoals Roukama geven niet eens aan welk merk ze verkopen. Boonstra verkoopt Technopolymer. Bij SKF heb ik deze maat nog niet kunnen vinden.
Of zijn keerringen een geloofskwestie, net als olie en banden?
 
Yup dat was het.
Gewoon als je al dat soort vervelende klusjes al zelf kan doen.
Bezuinig dan niet op het materiaal.
Heb de schijthekel aan m.n huis schilderen.
Als het dan toch moet koop ik goede verf.
Geef al zoveel minder geld uit door hetzelf te doen.
 
SKF groen low friction monteren die doen het erg goed (heb ik er zelf nu ook in) lekken kan altijd , wellicht maak je vork nooit schoon en bij een keer diep remmen moet de kering door alle aangekoekte vliegen en zooi heen wat lekkage tot gevolg heeft.
 
Laatst bewerkt:
Heb een haak uit een plastic ijsemmer geknipt waarmee ik een paar keer per jaar tussen de voorvork en seals door ga, als je ziet hoeveel rotzooi je daarmee verwijdert zal je verbaast zijn. Gebruik ook SKF groen op 3 motoren, zijn tot nu toe alleen lek gegaan door pitten op de binnenpoot, de motoren met gave poten zijn sinds vervanging lekvrij gebleven. De langste is nu 3j en 30kkm
 
Bekijk bijlage 1825467

We mogen weer aan de slag. deze keerring van All Balls heeft het anderhalf jaar volgehouden. Het betreft een Triumph Street Triple 675 uit 2010.
Keerring maat 41X53X8 MM
Als het een beetje kan wil ik er nu keerringen in zetten die het langer vol houden. Ik lees hier wat negatieve meningen over All Balls. Vervangen is niet echt mijn hobby.
Zijn er mensen die bijzonder positieve ervaringen hebben met specifieke merken?
Veel leveranciers zoals Roukama geven niet eens aan welk merk ze verkopen. Boonstra verkoopt Technopolymer. Bij SKF heb ik deze maat nog niet kunnen vinden.
Of zijn keerringen een geloofskwestie, net als olie en banden?
Geen advies maar het viel mij op dat ik de mijne vaker moet vervangen dan wat ik dacht.
Ik dacht dat ik wat fout had gedaan, maar het komt dus vaker voor?
 
Athena ben ik ook nog nooit teleurgesteld in geweest. Kosten wel een stuk minder, dat kan natuurlijk wel flink afschrikken dus snap dat de MF-elite daar geen vertrouwen in kan hebben!
Athena is kwalitatief absoluut goed, alleen is mijn ervaring dat ze nog wel eens wat stick slip opleveren. Nou is dat bij sommige vorken niet zo erg......
Athena is ook oem leverancier van filters, keerringen en pakkingen voor een aantal automotive fabrikanten. In principe niet veel mis mee.
 
Athena is kwalitatief absoluut goed, alleen is mijn ervaring dat ze nog wel eens wat stick slip opleveren. Nou is dat bij sommige vorken niet zo erg......
Athena is ook oem leverancier van filters, keerringen en pakkingen voor een aantal automotive fabrikanten. In principe niet veel mis mee.
Ik ben van Athena toch echt weer over gegaan op OEM, omdat Athena bleef lekken... Dit waren pakkingsets voor een kompleet blok
 
De pakkingen van Athena ben ik ook geen fan van. Daarom zou ik er ook geen keerringen van kopen. Maar All balls valt dus ook tegen. De poten en geleidebussen zijn prima
 
We hebben vanmiddag de keerring door SKF vervangen. We, eigenlijk wilde mijn dochter het zelf doen, maar sommige dingen zijn toch minder geschikt voor de handen van een grafisch ontwerper.
Nu bleek wel dat ook de stofkap niet fris meer is. Van het voorjaar gaan we dus beide keerringen en stofkappen maar vervangen. Als er nog iemand een suggestie heeft voor stofkappen? Ik kan geen setjes van SKF of Ariete vinden waar ze bij zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan