Welk motor-magazine lees jij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bassow

MF veteraan
28 jan 2009
1.404
0
Utrecht
Het verbaast me enorm hoe weinig er in de boekhandel terug te vinden is over motoren. Wil je snel-boetseren of paalzitten, dan zijn er waarschijnlijk tientallen boeken te vinden. Over motorrijden vind je echt helemaal niks.

Met tijdschriften precies hetzelfde: elke boekhandel heeft andere titels in de schappen staan (als ze ze al hebben). En degene die ik vind, lijken eigenlijk ontzettend op elkaar.

Daarom de vraag van vandaag: Welke motormagazines zij er eigenlijk (ook in het engels wat mij betreft), welke daarvan zijn echt de moeite en waarom?


Ik heb mijn boekenbonnen al klaarliggen :)
 
Kicxstart

Al jaren vanaf de zwart-wit edities.
Absoluut niet op chopper (achtigen) georienteerd, dus goed (mijn mening)
Verder leuk geschreven, met de nodige humor.
1 nadeel, lees hem meestal in 1 keer uit....
 
weinig?

Er zijn er best veel nog, eigenlijk..

MOTOR, Motoplus, Kicxtart, Motoren en Toerisme.. en met z'n 4en overlappen ze zo ongeveer wel alles wat er te lezen valt.. van GP's tot touren tot tests tot tips tot offroad... volgens mij is er juist voor elk wat wils te vinden in een overzichtelijk assortiment :)
 
Vind het jammer dat ze in tests nooit echt heel kritisch zijn.
vroegah toen ik nog aan mtb'en deed, kocht ik altijd de duitse BIKE. Stonden altijd prachtige vergelijkingstesten in waar ze heel kritisch in waren en een duidelijke winnaar naar voren schoven.
Lees af entoe nog wel eens de Duitse motorbladen, beter dan de NL'se bladen..

Reisverhalen zijn wel leuk om te lezen, zoals de rubriek in Motor. Voor de rest vind ik er meestal niet veel aan, dat gelul over die nieuwe modellen steeds :P
 
Ik heb een abo op MotorMagazine, leuke tests en verslagen van de GP's, goede columns, prima blad dus!

Als je je boekenbonnen nog wil gebruiken voor een boek: 60 jaar MotoGP (als je ervan houdt natuurlijk). Heeft mooie historische verhalen en bijbehorende foto's.
 
Vind het jammer dat ze in tests nooit echt heel kritisch zijn.
vroegah toen ik nog aan mtb'en deed, kocht ik altijd de duitse BIKE. Stonden altijd prachtige vergelijkingstesten in waar ze heel kritisch in waren en een duidelijke winnaar naar voren schoven.
Lees af entoe nog wel eens de Duitse motorbladen, beter dan de NL'se bladen..

Reisverhalen zijn wel leuk om te lezen, zoals de rubriek in Motor. Voor de rest vind ik er meestal niet veel aan, dat gelul over die nieuwe modellen steeds :P

Bike geeft tegenwoordig ook 4x per zomerseizoen Freeride uit, moet je eens proberen als fietsen nog steeds je belangstelling heeft. Zag het juli nummer echter niet bij de AKO. Bladen als Fastbikes en Performance Boiks zijn ook moeilijk te vinden, helaas.
 
Bike geeft tegenwoordig ook 4x per zomerseizoen Freeride uit, moet je eens proberen als fietsen nog steeds je belangstelling heeft. Zag het juli nummer echter niet bij de AKO. Bladen als Fastbikes en Performance Boiks zijn ook moeilijk te vinden, helaas.
Fietsen doe ik haast niet meer, maar toch bedankt voor de tip.


Fastbikes heeft ook erg mooie DVD reviews van motoren _O- aanraders om te downen :P

Ghostrider achtige reviews :X
 
bigtwin (nl)maar dat wordt naar mijn meni´ng een beetje een meeloperblad onderhand(beetje nadoen wat andere bladen al veel langer doen,en steeds meer veuls te dure zgn custom reut waar amper mee gereden wordt...yuppenblad aan het worden.jammer

bikersnews(D)...enige blad wat onafhankelijk zowel over de hells angels schrijft alsover de bandidos,outlaws,en natuurlijk gremium...voor zever ik weet het enige blad ter wereld dat objectief(in tegenstelling tot de meeste anere bladen)over de bikerscene schrijft.

the horse(usa)
greasey kulture(usa)leuk blad over de undrgroundscene op chopper en hotrod gebied.

vroeger freeway(nl/f) helaas om zeep dan aan mneer mneer andewiel.

kixstart vroeger ook wel eens maar de laatste jaren ook niet meer(niet mijn wereld sind ze amper nog eigenbouw reporteren)....werkt die blonde annemiek der nog steeds :9
 
Laatst bewerkt:
MotorMagazine en Motoren & Toerisme. Van een vriendje krijg ik de MotoPlus.
 
Het verbaast me enorm hoe weinig er in de boekhandel terug te vinden is over motoren. Wil je snel-boetseren of paalzitten, dan zijn er waarschijnlijk tientallen boeken te vinden. Over motorrijden vind je echt helemaal niks.

Met tijdschriften precies hetzelfde: elke boekhandel heeft andere titels in de schappen staan (als ze ze al hebben). En degene die ik vind, lijken eigenlijk ontzettend op elkaar.

Daarom de vraag van vandaag: Welke motormagazines zij er eigenlijk (ook in het engels wat mij betreft), welke daarvan zijn echt de moeite en waarom?


Ik heb mijn boekenbonnen al klaarliggen :)


Als je langs de andere kant gaat lopen zie je veel meer bladen over een ander onderwerp en die verkopen veel beter. :z misschien is daar je bon ook goed voor.
 
bigtwin (nl)maar dat wordt naar mijn meni´ng een beetje een meeloperblad onderhand(beetje nadoen wat andere bladen al veel langer doen,en steeds meer veuls te dure zgn custom reut waar amper mee gereden wordt...yuppenblad aan het worden.jammer

bikersnews(D)...enige blad wat onafhankelijk zowel over de hells angels schrijft alsover de bandidos,outlaws,en natuurlijk gremium...voor zever ik weet het enige blad ter wereld dat objectief(in tegenstelling tot de meeste anere bladen)over de bikerscene schrijft.

the horse(usa)
greasey kulture(usa)leuk blad over de undrgroundscene op chopper en hotrod gebied.

vroeger freeway(nl/f) helaas om zeep dan aan mneer mneer andewiel.

kixstart vroeger ook wel eens maar de laatste jaren ook niet meer(niet mijn wereld sind ze amper nog eigenbouw reporteren)....werkt die blonde annemiek der nog steeds :9

helemaal goed Axe , Big Twin lees ik allang niet meer , rij altijd even naar Nordhorn voor een Bikernews , goed blad .
 
Laatst bewerkt:
Ik lees wel eens de de Moto73, alleen is er (voor mij in ieder geval) te veel ingevuld voor de motorsport.
Als je iemand bent die bij geen weekend de motorsport mist is het een erg leuk blad.
 
Het Engelse TWO, nu omgedoopt in Visordown is leuk om te lezen, Kicxstart ook. Voor dingen als grote bandentests vind ik de Duitse bladen wel goed.
 
Het belgische magazine MotorRijder. Is een maandblad dat met humor is geschreven.
Wel erg gericht op supersports, maar daarom heeft het ook mijn interesse.

Deze vind ik samen met Kicxstart het leukst om te lezen.
 
meestal ook wel moto 73 ivm duidelijk toelighten van alle artikels duidelijke tekst en ook lekker te lezen

en vind die pijn bank (kilometer vreters) altijd wel geinig om te lezen hoe ze die oude zooi zo mooi weten te houden nejtes hoor

voor de rest af en toe kickstart (als ik de moto 73 al uit heb en als er dan nog geen nieuwe is)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan