Welk motoralarm en waar te bestellen??

Mikee

Die hard MF'er
26 mei 2003
299
0
Veenendaal
Vorige week heb ik een Ducati 996 gekocht, daar zit geen alarm op en dat wil de verzekering wel graag hebben. Dus vraag ik me af welk alarm ik het beste kan nemen. Ik hoor goede verhalen over Spyball, maar misschien kennen jullie andere merken die beter zijn.

Daarnaast zou ik graag willen weten waar ik het alarm het beste kan aanschaffen?

Alvast bedankt voor de hulp
 
Ik denk dat he niet veel uitmaakt welk merk je neemt.
De een heeft goede ervaringen met Spyball, de ander vindt het weer helemaal niks. Zelfde geldt voor Red Alert of welk merk dan ook.

Heb je al bij je verzekering geinformeerd wat voor alarm het moet zijn, misschien stellen zij daar ook nog eisen aan. (ff doen voordat je zo'n alarm koopt....)

En daara bij verschillende motorzaken vragen wat het kost. (of op internet kijken)
Vraag ook eens naar de inbouwkosten... (om latere ergernissen te voorkomen)
(maar ik weet natuurlijk niet hoe handig je bent... *D )
 
Ik denk dat he niet veel uitmaakt welk merk je neemt.
De een heeft goede ervaringen met Spyball, de ander vindt het weer helemaal niks. Zelfde geldt voor Red Alert of welk merk dan ook.

Heb je al bij je verzekering geinformeerd wat voor alarm het moet zijn, misschien stellen zij daar ook nog eisen aan. (ff doen voordat je zo'n alarm koopt....)

En daara bij verschillende motorzaken vragen wat het kost. (of op internet kijken)
Vraag ook eens naar de inbouwkosten... (om latere ergernissen te voorkomen)
(maar ik weet natuurlijk niet hoe handig je bent... *D )


Het dient een SCM goedgekeurd alarm te zijn. Voor de rest geen eisen.

Ik ben zelf niet handig en ik geloof dat het ook verplicht is het in te laten bouwen omdat je anders geen certificaat krijgt, als ik het goed begrepen heb.
 
Ik heb zelf een Spyball in laten bouwen door de dealer en heb daar in bijna 3 jaar tijd nooit problemen mee gehad.
 
Het dient een SCM goedgekeurd alarm te zijn. Voor de rest geen eisen.

Ik ben zelf niet handig en ik geloof dat het ook verplicht is het in te laten bouwen omdat je anders geen certificaat krijgt, als ik het goed begrepen heb.

Klopt, ff doorheen geschoten....

Heb zelf een Red Alert op mijn Mille, nooit problemen mee gehad. (zit ook nog leuke extra's op zoals alarmlichten en running lights...)
Wat het kost weet ik niet, kreeg het alarm kado toen ik mijn fietsje kocht.
(ff belle... ;) )
 
Ik heb 5 alarmsystemen van 4 verschillende "top"merken gehad, geinstalleerd door erkende stations en niet 1 is ooit heelhuids door een winter heengekomen. Ik ga liever lopen dan dat ik ooit nog een motor met alarmsysteem zou moeten rijden, wat een frustratie kunnen die krengen geven :X
 
Je moet inderdaad je alarm laten inbouwen door een erkend bedrijf. Zelf inbouwen en dan naar dat bedrijf toegaan voor een certificaat heeft totaal geen zin.

Standaard inbouw is rond de 550 euro. Deze prijzen zijn niet zo varierend. Als je een alarm kunt laten inbouwen voor 500 euro is dit een nette prijs.

Bijna alle (redelijk) grote motorzaken bij je in de buurt kan wel een alarm inbouwen. En de meesten doen dit met een spyball alarm.
 
Tja, alleen heb je daar niks aan, je moet nl ook een certificaat van een officieel inbouwbedrijf bij hebben, anders is het niet geldig.
Red Alert NIET meer in laten bouwen!! , dit merk heeft (al geruime tijd) geen importeur meer in NL , dus bij problemen kun je slecht geholpen worden.
Je koopt dan dus ook "oude voorraad" bij je dealer..............
 
Tja, alleen heb je daar niks aan, je moet nl ook een certificaat van een officieel inbouwbedrijf bij hebben, anders is het niet geldig.
Red Alert NIET meer in laten bouwen!! , dit merk heeft (al geruime tijd) geen importeur meer in NL , dus bij problemen kun je slecht geholpen worden.
Je koopt dan dus ook "oude voorraad" bij je dealer..............


Da's goed om te weten!
(Rijdt nu rond met een Red Alert... )

Alternatieven?
 
Nou heb een Spyball Alarm op de kop getikt op Ebay, nieuw voor 70 euri incl. kabelboom nu maar ff laten inbouwen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan