welk motoralarm

Wieke Tingel Bartje

Die hard MF'er
24 apr 2007
785
0
Maldegem
Binnenkort krijg ik mijn nieuwe CBF1000A7 en wil deze toch goed beveiligen. Buiten een degelijkschijfremslot en een eventuele ketting. Berust ik toch ook nog in de electronica. Wie heeft er ervaringen met welk type van alarm ? pro's contra's ? prijs/kwaliteit, een alarm met een dialer is toch ook nog wat extra gerustheid toch ?
 
Ervaring met Spyball, vaak stuk (ondertussen 3'de unit, coulance dealer; importeur geeft "geen thuis").
Elk voorjaar gezeik met "synchen" van de afstandsbedieningen (werken niet / worden niet herkend etc.)

Kortom - ROTZOOI !!! voor € 400,=
 
Spyball wordt over het algemeen als betrouwbaarst beoordeeld. Let ook goed op hoe ie gemonteerd wordt, een vriend van me had er vroeger eentje op z'n R6... onder het duozitje. Daar liep zo eventueel regen en/of waswater naar binnen direct het kastje in. Een en al ellende, meestal op vakantie in het buitenland dat de boel er mee uitscheed.
Ik heb er nu al zeker 5 jaar niks dan 'plezier' van, nooit problemen. Een keer een slecht werkende zender, pootjes van het batterijtje een beetje bijgebogen en de boel werkte weer prima.
 
Laatst bewerkt:
Idd bullshit niet gebruiken,juist op het vervelenste moment
slaat je motor af,in een bocht of rotonde.Alarm geen succes.
Centraal Beheer vraagt alleen een goed slot.
 
Ach ik had ook ooit de keuze, of 250 euro meer betalen voor een andere verzekering (ivm kortingen van de auto) of een alarm installeren van 400 euro.
Snelle keuze dus, die 150 vond ik een alarm wel waard, keuze was een spyball.

Goed alarmpje hoor, alleen nu na 5 maanden al een kapotte basis-unit gehad, niet heel handig... verder scheelt een alarm heeeel veel tijd met de motor op slot zetten enzo.
 
bij mij hebben ze de motor uit de schuur gejat
hij is terug gevonden in goede staat toen heb ik er een spyball inlaten zetten omdat het dievengilde nu weet waar hij staat
tot nu heb ik 1 keer problemen gehad met de 2e hand zender die werd niet herkent verder nog nooit wat mee gehad en ook nog nooit een vals alarm gehad
ik ben tot nu dus tevreden
 
Laatst bewerkt:
Ik hoef van de verzekering alleen een slot. Zit te denken aan een schijfremslot met alarm erin.
Makkelijk mee te nemen en als hij een beetjegevoelig genoeg is zal je hem ook niet makkelijk vergeten voor het wegrijden!!!!
 
Ik hoef van de verzekering alleen een slot. Zit te denken aan een schijfremslot met alarm erin.
Makkelijk mee te nemen en als hij een beetjegevoelig genoeg is zal je hem ook niet makkelijk vergeten voor het wegrijden!!!!


Xena Lock is een schijfremslot die je waarschuwd d.m.v. een alarm wanneer je weg wilt rijden met het slot er nog op.

Klikkerdeklik voor info ;)
 
ja had de Nightmare gezien. Zit te twijfelen tussen de abus en de Xena. weet niet of de abus ook goed werkt. (kan ik namelijk korting op krijgen via een maatje. maar ja zo ontzettend duur zijn ze ook weer niet!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan