welk motorblad lees jij?

ik lees:

  • Pro Motor

    Stemmen: 22 10,5%
  • Moto 73

    Stemmen: 64 30,6%
  • Motoplus

    Stemmen: 56 26,8%
  • Motor

    Stemmen: 62 29,7%
  • Performance Bikes

    Stemmen: 5 2,4%

  • Totaal aantal stemmers
    209

gripen-nl

MF'er
14 jul 2007
88
0
buurt van Groningen
Ben wel benieuwd naar wat hier zoal aan "analoge" bladen gelezen wordt. Zelf heb ik een abo op Motoplus maar meer vanwege de abonnementsaanbieding destijds (Berik rugzak).
Het is toch wel heel erg een NL vertaling van Motorrad waar de artikelen eerder instaan en die ook nog eens fors dikker is.


EDIT:
Hmmm, had dus bij de beginpost meer opties ingevuld maar blijkbaar zijn er niet meer dan 5 mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb jaren de Moto73 gelezen maar de laatste paar jaar kocht ik vaker de kicxstart en sinds een jaartje helemaal niets meer...
 
Lees meerdere motorbladen, maar meestal Motor Magazine. Ik lees namelijk eigenlijk enkel de MotoGP-verslagen, en daarbij maakt het niet veel uit welk blad je hebt. Persoonlijk vind ik Motor Magazine wat beter dan Motoplus, waar we ooit is een proefabbonement op hadden.
 
Het engelse blad SUPERBIKES. Kost wel wat maar staan vaak ook veel nuttige dingen in over vering en onderhoud.
 
Motociclismo (Italiaans)

Kicxstart. :? :Y
kicxstart.jpg


MAG-a-zine
logo_mag.jpg
 
Nu nog de Promotor, maar dat is al opgezegd. Artikelen worden minder leuk en voor lichtere motoren hebben ze helemaal niets of weinig en de reisjes door de provincie interesseren me al helemaal niet. Afgelopen maand maar een half a4tje aan tekst voor de Ninja 250... wat moet ik daar mee.

Voor de Promotor las ik nog wel eens Motor, maar ook dat trekt me niet meer zo, iets teveel over supersports net als KicXstart.

Dus online lees ik hier en daar wat, motorblaadje.nl , motorfreaks.nl, motormaniacs.nl etc. en af en toe koop ik wat in de winkel als er een interessant artikel in staat.
 
Heb via m'n vriendin die ANWB lid is een abbonement op de Promotor. Verder koop ik af en toe een los blad, vooral de engelstalige bladen als Performance Bikes, Fast Bikes etc. vind ik wel aardig. Alleen jammer dat je dan al gauw 10 euro per magazine neer mag leggen. Laatst voor het eerst het Belgische blad Motorwereld gekocht, mooi glossy magazine met goede foto's en erg leuk geschreven. Ook qua prijs zeker niet verkeerd (+/- 4,50).
 
Ik heb een abonnement op Motor Magazine, maar soms komt het blaadje niet eens het plastic uit, laat staan dat ik het zorgvuldig lees. Zolang ik geen nieuwe motor wil kopen heb ik weinig interesse in recensies van nieuwe motoren, en zelfs al zou ik een nieuwe motor kopen, dan zou het geen motor zijn die net van de fabriek rolt. De MotoGP verslagen las ik voorheen, tegenwoordig volg ik de wedstrijden fanatiek op televisie.

Er zijn eigenlijk drie voorname gebieden waar mijn motorinteresses liggen: motorsport, mijn eigen motor, en ervaringen van motorrijders. Voor motorsport bezoek ik www.crash.net, www.racesport.nl en www.worldsbk.com (gratis live Superbikes kijken!); voor m'n eigen motor ben ik lid van de FZRClub en voor het overige is Motor-Forum.

De analoge bladen worden dan wel erg overbodig...
 
Ik heb helemaal geen voorkeur voor motorbladen. Enkel voor de motoren die worden getest in een groeptest/duurtest. Wordt in een blad een voor mij interessante motor uitgebreid getest dan is dat blad voor mijn! :Y

Aan artikelen over productlaunches van motoren heb je helemaal niks... Alleen de foto's zijn interessant, maar de tekst :r

Wedstrijdverslagen van Motogp zijn prima op internet te lezen. Ze zijn actueler en sneller beschikbaar ook, waarom nog hiervoor een blad kopen :?
 
jammer dat je niet 2x kan stemmen. M'n pa heeft een abbo op motor magazine, en zelf heb ik er een op performance bikes. Had al op motor gestemd voor dat ik doorhad dat pb er ook bij stond.
En er komt misschien binnenkort nog een abbo bij op motor revue.
Nampus
 
Moto 73 hebben wij.
Mn ouders hebben iets anders met motors. Motoplus?

Ik vond de Motor altijd een goed blad, dat hadden we voorheen, maar vriendlief vond de verslagen van de 73 beter.
 
FAST BIKES mag!!

Is tenminste een blad waar ze weten waar het om gaat: Knallen!
Als je de filmpjes ervan op youtube gezien hebt weet je waarover ik het heb.
Meeste nederlandse motorbladen doen toertochtjes met een SM en gaan dan klagen over comfort op de snelweg o.i.d. |(
Als ik zoiets wil weten dan ga ik wel zelf proefrijden, ik lees een blad omdat het iets toevoegd aan mijn kennis over motoren (naast dat het leuk geschreven is) en niet om open deuren in te trappen.
 
Laatst bewerkt:
Moto73, jaarabonnement cadeau gekregen van mijn lieve zus voor mijn verjaardag :) Best leuk blad.
 
@ Bolski:

Thanx voor de vorige topics maar die zijn uit 2002, 2004 en 2005. Zoals met alle "marktonderzoeken" moet je deze regelmatig houden. ;)
Ik heb slechts de eerste van de 30 (of zo) zoekresultaten neergezet. Om de paar maanden is er wel weer iemand die niet weet dat het gebruikelijk is dat je eerst even zoekt voordat je een "Wat lees jij" topic aanmaakt.
 
Maak maar een compleet lijstje in overleg met TS, wijzig de startpost, en ik (of elk ander modje) reset de poll. Gebruik Topicreport maar als het lijstje compleet is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan