Welk motorblad?

Het enige Nederlandstalige digitale motormagazine dat een goed format heeft (lees: simpel te navigeren site en GRATIS) en het tot nu toe uithoudt, is Motorfreaks.nl. en dat zonder schijtlollige auteurs als Joost Overzee en de deug-oppervlakkigheid van Motoplus.
Joost overzee ahum.
Apart mannetje van een motor programma op tv .
En heb eens met hem gepraat op de motorbeurs.
Een beetje een mannetje van kijk ik ben journalist en rijd op de nieuwste motoren rond en doet daarbij beetje popie jopie.

En motoplus vind ik wel een goed motor blad vroeger had ik moto73 maar dat is slecht geworden nadat ene redacteur bulsink weg ging en motoplus begon.
 
Motor Plus bestaat dankzij de relatief goedkope artikelen die men in Duitsland koopt en vertaalt. En Duitse auteurs schrijven nu eenmaal heel politiek-correct. Nooit humor, nooit zelfspot en nooit eens een schurende eigen mening zoals Britse (en ook Belgische) auteurs die hebben. De Nederlandse motorscene heeft sowieso veel meer gemeen met de Engelse dan met de Duitse.
Motoplus zit grafisch wel goed in elkaar met een constant hoog niveau qua opmaak. Dit in tegenstelling tot de andere NL motorbladen.
 
Allemaal heel erg mooi, maar mijn belangrijkste verwijt is toch de te late bezorging van Motoplus.
Mijn voornemen is om bij weer te laat (na vr doe ik za of ma nog niet moeilijk) per eerste mogelijkheid op te gaan zeggen.
Met zo veel keer nabellen, ben ik er wel zat van.
Als ze ooit met een voucher-abo komen, dan meld ik me wel weer aan.

Bij de motorclub liggen meerdere motor-bladen gewoon op de tafel.
Dan lees ik daar wel. Dat is ook te laat, maar heb dan niet de ergernis. Verder ben ik te laat lezen ondertussen wel gewend.
 
Allemaal heel erg mooi, maar mijn belangrijkste verwijt is toch de te late bezorging van Motoplus.
Mijn voornemen is om bij weer te laat (na vr doe ik za of ma nog niet moeilijk) per eerste mogelijkheid op te gaan zeggen.
Met zo veel keer nabellen, ben ik er wel zat van.
Als ze ooit met een voucher-abo komen, dan meld ik me wel weer aan.

Bij de motorclub liggen meerdere motor-bladen gewoon op de tafel.
Dan lees ik daar wel. Dat is ook te laat, maar heb dan niet de ergernis. Verder ben ik te laat lezen ondertussen wel gewend.
Ben het met je eens.
Dat steeds te laat komen is op den duur zo irritant dat ik er ook helemaal klaar mee ben.
En als je aboland belt doen ze daar echt elke keer weer alsof je voor de eerste keer hierover belt en klaagt.
Zelfs al krijg elke keer dezelfde dame aan de telefoon dan beweerd die dat gewoon .
Denk als dit zo doorgaat abonnees gaan weg bij motoplus en heeft dat tijdschrift op den duur geen bestaan zekerheid meer door weinig abonnees.
Bij mij is grens ook wel bereikt volgende keer ben ik als het weer te laat komt er echt klaar mee en zeg op.
 
Als Motoplus (en ook Moto73?) er mee moeten stoppen zal dat vooral te wijten zijn aan slecht bezorgen.
Het blad zelf is niet direct het probleem.

Als gemeld mogen sommige artikelen wel scherper worden geformuleerd.
Het is geen dames-blad. Enkele artikelen kunnen zo in de Libelle. (die las mijn oma vroeger altijd)
Wij rijden motor, gebruik dan ook de taal van de motorrijder!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ook de Motoplus pas binnen.
Moet hem nog lezen.

Ze moeten de officiële release datum standaard gewoon een week opschuiven. :P
Dan zou die nu twee dagen te vroeg zijn toch? :+

Vergelijkende testen is vooral niets afkraken en alle (potentiële) adverteerders tevreden houden.
 
lid geworden van promotor,
Zou nu de eerste binnen moeten hebben gehad dus maa even gebeld: blijkbaar weer een teringzooi bij PostNL
Wel netjes opgelost op zich:
maand langer abo, vanwege de hoeveelheid klachten over bezorging waren de reservebladen op
De lading verzonden tijdschrijften waren blijkbaar nog zoek dus hopelijk wordt ie alsnog bezorgd de komende dagen...
 
Ik heb een abo op de website Motor.nl kost € 3,- ofzo.
Krijg je elke maand Moto73 en ProMotor digitaal als pdf bestand. Tevens is er een archief tot 2020 waarin je oude magazines kan downloaden.

Het zal wel tegen de regels zijn om ze hier te posten.
 
Ook niet.
Wel een paar keer de Promotor gehad, maar al die reisverhalen en verschrikkelijk positieve testen van motorfietsen begon te vervelen, dus maar weer opgezegd.
Reisverhalen lees hier ook wel, daarvoor heb ik geen abonnement van een blad nodig. Vind het schitterend dat mf’ers hier posten, onder een genot van een kop koffie hun belevenissen lezen.
 
Laatst bewerkt:
Ook niet.
Wel een paar keer de Promotor gehad, maar al die reisverhalen en verschrikkelijk positieve testen van motorfietsen begon te vervelen, dus maar weer opgezegd.
Idem dito Motorad/Motoplus.

Importeurtjes en adverteerders te vriend houden. :?
 
Ik bladerde altijd veel door de Motor uit de jaren 70 en 80 van mijn vader. Omdat ik altijd van die oude dingen heb gehouden (voor mijn pa, die begin jaren '70 al gestopt was met motorrijden, waren dat allemaal "moderne jappen". Toen plastic de overhand begon te nemen heeft hij de Motor opgezegd) Sommige artikelen waren incompleet, omdat op de andere kant een poster stond en die hing ik als kind allemaal op in mijn kamer.

Toen was het al net als nu, er was nooit een betere motor gemaakt, superieure wegligging bla bla. Het zijn veredelde reclamefolders. Ik vind het wel leuk om af en toe een Motorrijwiel te kopen. Hoe een motor in de praktijk bevalt kan je prima lezen hier op Motor-Forum. Wil ik het nieuwste van het nieuwste zien dan open ik een webshop of kijk in een winkel (zelden). Reisverslagen, de echte pareltjes lees je op ADV-rider. Dan heb je nog een Frans motormagazine, helaas lees ik geen Frans, maar die zetten wel eens leuke (humoristische) filmpjes op Youtube.

Verder he ik wel wat beters te doen. Ik lees ook geen autoblaadjes omdat ik een auto heb, computerblaadjes om dat ik een laptop heb of damesbladen omdat ik een vrouw heb.
 
Zal het dat zijn……..als ze negatief zich over uitlaten dan mogen nooit meer komen testrijden….. _O-

Daarom is het belangrijk om zelf eentje aan te voelen.

Zelf rijden is het beste. Dat doe ik ook. 😄
Af en toe lees ik ook wel eens wat negatiefs, hoor.

Verder zijn het vaak korte trips die ze maken met voor geplande routes en dan kan je ook niet alles testen. Later een grotere test komt zelden voor. Ik mag heel soms mee naar persdagen/trips, maar doe ik liever niet en dan pak ik 'm dus liever een week mee om rustig aan te testen. Ik doe het dan voor de hobby, maar wil nog wel weer vaak te gedetailleerd (en te lang) zijn in mijn schrijfsels.
Zou ik alles inkorten, dan kan ik net zo goed chatgpt vragen een tekstje te schrijven. 😁
Vaak mis ik bepaalde informatie in motorbladen en dat is één van de redenen om zelf tests te schrijven.

Ik heb me ook wel eens negatief uitgelaten over een motor en dat je voor 100 eur meer beter een Honda kon kopen. Daar kom ik nog steeds over de vloer en onlangs twee stuks van dat merk meegenomen die erg leuk zijn om mee te rijden, als je ziet wat je er voor betaalt.

Enige waar ik niet meer kom, is Honda. Wel jammer, maar dat geeft mij tijd om ook de kleinere merken wat aandacht te geven. Komt vast later wel weer en anders niet.
 
Toen Promotor nog van de anwb was vond ik het wel een oké blad, maar daarna was ik er vrij snel klaar mee. Nu heb ik alleen nog Alpentourer, maar eerlijk gezegd blijft het meestal bij vluchtig doorbladeren in plaats van echt lezen.
 
Redacties van papieren magazines moeten wel naar de mond van de adverteerders schrijven. Het maken en verspreiden van drukwerk is te duur geworden om het zonder advertenties te kunnen redden. De tijd je potentiële adverteerders kon imponeren met de omvang van je vaste lezers groep is voorbij. De situatie waarin adverteerders niet om magazines heen konden, is door Facebook, Instagram en het internet in het algemeen, 180 graden gedraaid.
 
Al die lui kennen elkaar onderhand, dus het resultaat moet zijn dat a) motorbladen verkocht worden en b) motorfietsen verkocht worden. Dus ik verwacht niet tranentrekkende (ver)oordeel….. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan