Welk motorblad?

Lady_Di

MF veteraan
1 okt 2010
6.415
1.051
Borger-Odoorn
Eigenlijk zou ik wel weer een poosje een motorblad willen. Maar welke?
Ik houd van leuke columns, reisverslagen, technische artikelen en tips en vooral ook van diverse tests bijv bandentest.
Motorsport en eindeloze modellenvergelijkingen en -tests hoef ik niet zo.

Dus: welk blad?
 
Kicxstart is erg leuk, wel redelijk sportief georiënteerd.

Motoplus is ook goed, vooral vanwege de grondige testen. Het normale blad verschijnt iedere twee weken, maar je kunt ook een goedkoper XL-abonnement kiezen, daarin zijn de beste artikelen samengevoegd in 1 dikke uitgave.

Moto73 is niet verkeerd.

Daarnaast heb je nog de Engelstalige bladen zoals ps, performance bikes, mcn etc.
 
Kicxstart is erg leuk, wel redelijk sportief georiënteerd.

Motoplus is ook goed, vooral vanwege de grondige testen. Het normale blad verschijnt iedere twee weken, maar je kunt ook een goedkoper XL-abonnement kiezen, daarin zijn de beste artikelen samengevoegd in 1 dikke uitgave.

Moto73 is niet verkeerd.

Daarnaast heb je nog de Engelstalige bladen zoals ps, performance bikes, mcn etc.
AL jaren moto 73 lid, laatste tijd veel problemen met bezorging, sinds ze een nieuwe distributeur hebben,
 
Is niet meer van de ANWB. Was vroeger wel zo idd. Valt nu onder alle andere motorbladen volgens mij. Ze hebben vaak ook dezelfde motoren in de test staan.
 
Kicxstart is erg leuk, wel redelijk sportief georiënteerd.

Motoplus is ook goed, vooral vanwege de grondige testen. Het normale blad verschijnt iedere twee weken, maar je kunt ook een goedkoper XL-abonnement kiezen, daarin zijn de beste artikelen samengevoegd in 1 dikke uitgave.

Moto73 is niet verkeerd.

Daarnaast heb je nog de Engelstalige bladen zoals ps, performance bikes, mcn etc.
Performance bikes bestaat niet meer helaas. Is opgegaan in Practical sportbikes.
 
Practical en sportbikes...... :?

Voor testen van de ‘sports’ kanonnen kun je beter YouTube bekijken...op papier zijn die dingen saai.

En reisverslagen in de bekende topics, geweldige verslagen met beeldmateriaal, kan geen blad tegenop!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Promotor een paar jaar gehad maar merk dat ik 'm niet / nauwelijks meer lees dus heb 'm opgezegd.
Toevallig kwam ik laatst een interessant stukje tegen aangaande motortests... :X
 
Ik heb de Promotor een paar jaar gehad maar merk dat ik 'm niet / nauwelijks meer lees dus heb 'm opgezegd.
Toevallig kwam ik laatst een interessant stukje tegen aangaande motortests... :X
Ja het is verschrikkelijk, sinds ik dit weet hebben al die motor”journalisten” bij mij hun geloofwaardigheid verloren. Jammer voor de mensen die wel eerlijk zijn...
 
Het Duitse Motorrad is mijn favoriet en in het verlengde daarvan Motoplus. Motorrad lees ik meestal in digitale vorm en ik betrap mij erop dat ik zo'n digitaal magazine meestal in een minuut of 10 doorgebladerd heb en 'm dan in de digitale prullenbak plaats.
Met een papieren blad ben ik iets langer zoet, maar betrap mij er op dat ik door de stortvloed van digitaal nieuws op alle vlakken die mij interesseren (nieuws, auto's, motoren, fiets en MP) het blad ook niet meer volledig lees. Een blad koop ik alleen nog tijdens de vakantie. Abonnementen heb ik al jaren niet meer.
Maar OT. Is Motoren en Tourisme niet iets?
 
Inderdaad, Das Motorrad (moet je Duits wel goed genoeg zijn) heeft alles waar je om vraagt.
Niet voor niets verreweg het grootste motormagazine van Europa.
 
Ja het is verschrikkelijk, sinds ik dit weet hebben al die motor”journalisten” bij mij hun geloofwaardigheid verloren. Jammer voor de mensen die wel eerlijk zijn...
Nav zo'n rijindruk van nb een bekende racer een YamahaTX750 gekocht. Die man was zo vol lof over dat ding en zijn sluitzin zal ik nooit vergeten:" Als ik de ruimte er voor had kwam er gegarandeerd deze TX750 in m'n garage", dat ik er ook een besteld heb.
Wat een kloteding was dat en dat was echt wel al bekend bij de heren journalisten.
 
Laatst bewerkt:
Motoplus heeft voor mij precies de juiste mix van nieuws, technische artikelen, motorreviews en vergelijkingen (Zowel nieuw als occasions), reizen in binnen- en buitenland, banden en kledingtests, tips- en tricks, en sport.

De kwaliteit van de artikelen is best goed.

(geen aandelen)
 
promotor van de anwb is ook wel leuk leesvoer

Promotor is tegenwoordig van dezelfde uitgever als Moto73. Veel dezelfde artikelen en tests. Ik heb jaren de Promotor gehad toen het nog anwb was, ik heb het nog even aangekeken bij de nieuwe uitgever maar ik heb het opgezegd. Ik vond de artikelen totaal niet interessant meer, weinig over reizen, heel veel schrijffouten en fouten in de indeling/binding.

Ik heb nu alleen nog Alpentourer, dat gaat voornamelijk over reizen, maar ook regelmatig wat kleding of helmentests. De motoren die getest worden zijn voornamelijk reismotoren.
 
Moto73 heb ik wel gehad, maar wat mij betreft teveel motorrecensies en -vergelijkingen. Zo relevant vind ik dat niet omdat ik maar 1 x per zoveel jaar een andere motor koop....Dus Motorplus, Motorrad (Duits) of misschien Alpentourer dus.
 
Heb zelf het blad Motoplus. Ben er wel content over.. Is nu ook in de aanbieding geloof ik. 24 Uitgaves voor net 50 euro...( als je het blad al een poosje hebt en je zegt dan op, krijg je in de laatste maand een berichtje of je het wil verlengen voor wederom een vriendenprijs. Gaat al jaren goed haha).
 
Terug
Bovenaan Onderaan