Welk motortijdschrift leest een brikker?

buitenaarts

MF'er
2 jun 2004
237
0
Venray
Ik lees zelf voornamelijk de (Engelse) performance bikes en de kicxstart, maar ben eigenlijk op zoek naar een tijdschrift waarin iets meer op de techniek wordt ingegaan. Een soort van "sleutelen voor beginners en halfgevorderden" zeg maar. :P
 
heb het al een tijd niet meer gezien of gelezen maar voorheen las ik wel eens het engelse blad Motorcycle Mechanics.
 
voor sleutel tips moet je toch echt een wph-tje hebben denk ik.
of ga eens rondkijken in de bieb..
 
Ik heb uiteraard een wph van mijn motor, en heb deze ook al regelmatig gebruikt. Het "hoe" snap ik redelijk, het "waarom" zou ik graag beter willen weten. :)
het waarom...ga eens in de bieb kijken (dus) naar boeken van Paul Klaver. mijn vader heeft er op het moment een liggen en daar staat echt heeeel veel in, als je die gelezen hebt dan weet je al heel wat meer.
het betreffende boek heet 'motor techniek in woord en beeld'......hoe toepasselijk :9~
 
Maandelijks de motorcycle mechanics, meestal ook de classic bike guide, classic motorcycle, classic racer, moto d'epoque en af en toe de klassik motorrad. Dat is wat betreft het 'oudere' werk. Nieuwere dingen lees ik in de Motorwereld (sportgericht) en Motoren&Toerisme (toersport-gericht). dan is het nog niet op, want af en toe komt er nog iets bij voor m'n bosbrommer als er iets interressant instaat, en voor de rest eigenlijk alles waarvan ik denk dat er iets instaat dat ik moet weten. Ik heb wel weinig tijd voor sleutelen ;) .
 
het waarom...ga eens in de bieb kijken (dus) naar boeken van Paul Klaver. mijn vader heeft er op het moment een liggen en daar staat echt heeeel veel in, als je die gelezen hebt dan weet je al heel wat meer.
het betreffende boek heet 'motor techniek in woord en beeld'......hoe toepasselijk :9~


Bedankt voor de tip. Ik zal meteen eens gaan zoeken.

Heeft iemand trouwens wel eens de boeken van John Robinson (de helaas overleden technisch editor van Performance Bikes wel eens gelezen. Zo ja, zijn deze boeken een beetje te begrijpen?
 
ik lees pas als er iets fout gaat.... ;)

maareh..als het dan toch moet ; mijn haynes voor de 350 en mijn Peters voor de 400 (waarbij de laatste beduidend beter is...zal wel aan de achternaam liggen *P)
 
Volgens mij heb ik die afgelopen weekend in duitsland gekocht. Stond een bandentest in voor de CX500 (BT45 was beste van de 5 set's) en een vrij grote reportage over een oude honda racer. Dingetje met 24klepjes op 250cc :P .

dat is de motorradklassik die je gekocht hebt, in het Duits dus. heb ik toevallig ook liggen ;) , gekocht voor de dingetjes die jij net opnoemt. het was trouwens een replica van de RC166 zescylinder van Mike Hailwood, gebouwd door George Beale. Ding loopt voor geen meter...
 
...
dat is de motorradklassik die je gekocht hebt, in het Duits dus. heb ik toevallig ook liggen ;) , gekocht voor de dingetjes die jij net opnoemt. het was trouwens een replica van de RC166 zescylinder van Mike Hailwood, gebouwd door George Beale. Ding loopt voor geen meter...

Heb je er toevallig nog meer info van? En wat was er mis mee? (voor zo'n klein ding kwam er wel wat vermogen uit)
 
Voor het oudere werk is inderdaad Motor Emotion best geinig. Het is geen wereldblad, maar er staan wel veel leuke dingen in. Het is in ieder geval geen reklamefolder voor de nieuwe sportieve modellen die ik toch nooit zal kopen.
Er is trouwens ook net een nieuw blad bijgekomen, ook een beetje à la Motor Emotion, maar daar ben ik de naam weer van vergeten... Is pas 1 nummer van uit, tweede moet nu ongeveer op de schappen liggen. Dat blad had in het eerste nummer zeer interessante artikelen, ook van oude brikkers. Dus ik ga binnenkort weer even naar de kiosk rennen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan