Welk navigatiesysteem?

euphorea

MF'er
28 sep 2010
214
0
Brummen
Goedenavond,

Ik heb vandaag mijn A'tje weten te halen. Motor al maanden in de schuur, pak hangt al maanden in de kamer en het rijbewijsje kan ik volgende week ophalen.

Nu is mijn richtinggevoel echt 0,0 gewoon echt heel slecht. Ik heb daarom al besloten dat ik een navigatiesysteem op mijn motor wil. Ik heb hier op het forum gezocht, reviews gelezen op verschillende sites, maar mede omdat er steeds nieuwe types uitkomen etcetera zie ik door de bomen het bos niet meer. Wat is nou wijsheid?

Mijn budget is ±€250,- Hier moet toch wel een goed systeem voor te vinden zijn? Zijn er mensen die echt duidelijke onderbouwende voorkeuren geven aan een bepaald merk? Bijv; Tom Tom, Garmin, Mio.

Wat zijn nou echt de handige belangrijke dingen om op te letten? Hij moet sowieso waterdicht zijn aangezien ik geen mooi weer rijder ben/ga worden. Hoe handig is blue tooth? Welke bevestigingen zijn beduidend beter dan anderen?

Heb zelf veel lovende reacties over de Tom Tom Urban Rider gelezen, maar misschien dat ik aan de hand van dit topic een nog betere keus zou kunnen maken.

Alvast bedankt,

Mvg.
 
ik heb een zumo 660, vind ik een top ding. vroeger was ik tom tom fan maar garmin heeft wat mij betreft een zware inhaalbeweging gedaan! ik zeg garmin!
 
ik heb een zumo 660, vind ik een top ding. vroeger was ik tom tom fan maar garmin heeft wat mij betreft een zware inhaalbeweging gedaan! ik zeg garmin!
Bedankt voor je bericht, ziet er inderdaad leuk uit! Helaas wel wat boven mijn budget.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Een Zümo 210 is een, qua kaarten, uitgeklede 220 en past waarschijnlijk wél in je budget. Kaarten kun je achteraf alsnog gelijk trekken of upgraden, als je wil.

Klikkerdeklik ..... en online wel te vinden voor jouw budget.
 
Laatst bewerkt:
Zumo schijnt heel goed te zijn, maar die is duur.

Ik heb zelf een TomTom Rider, en ben daar wel heel erg tevreden mee. Je kunt routes inplannen met routepunten, er zitten heel erg veel POI's in (bijv winkels, benzinepompen, campings. Dit is erg handig als je op vakantie bent of op een rit en je wilt een winkel of camping hebben; je klikt op "reis via" -> POI en er wordt op je route een POI gezocht.)

Schermpje is goed, er zit bluetooth op waarop je naast instructies ook je telefoon kunt linken zodat je kunt bellen met je helmheadset. Dit heb ik echter niet; alleen visuele instructies zijn echt ruim voldoende! Heb er een vakantie mee gedaan, en gebruik hem ook voor A -> B navigatie voor als ik ergens moet zijn voor mijn werk, en mis het geluid in mn helm echt niet.

Verder is de "kronkelweggetjes"-functie in de TT leuk. De mogelijkheden om een punt op de kaart op de TT in te tikken zijn goed, en eigenlijk heb ik gewoon geen klachten over het ding. Hij doet wat ie moet doen, en eigenlijk is het gewoon ongeveer mijn beste koop qua accessoires voor mijn motor wel geweest. Ik zou niet meer zonder willen.

Tip: bij een motoplus abbo van 2 jaar krijg je de TomTom Urban rider, als je gebruik maakt van de aanbieding onderop deze pagina: Home .
Ik heb dit ook gedaan. De TT kost rond de 260 euro, bij motoplus dus ook, alleen dan heb je er 2 jaar het blad bij "voor niks" zegmaar. Is best geinig. Garantie gaat toch via fabrikant, dus wat dat betreft maakt het niet uit.

Succes met je keuze!
 
Laatst bewerkt:
Voor 250 euro heb je heel europa denk ik zo:


Schappresentatie%20Classic.JPG
 
Zumo schijnt heel goed te zijn, maar die is duur.

Ik heb zelf een TomTom Rider, en ben daar wel heel erg tevreden mee. Je kunt routes inplannen met routepunten, er zitten heel erg veel POI's in (bijv winkels, benzinepompen, campings. Dit is erg handig als je op vakantie bent of op een rit en je wilt een winkel of camping hebben; je klikt op "reis via" -> POI en er wordt op je route een POI gezocht.)

Schermpje is goed, er zit bluetooth op waarop je naast instructies ook je telefoon kunt linken zodat je kunt bellen met je helmheadset. Dit heb ik echter niet; alleen visuele instructies zijn echt ruim voldoende! Heb er een vakantie mee gedaan, en gebruik hem ook voor A -> B navigatie voor als ik ergens moet zijn voor mijn werk, en mis het geluid in mn helm echt niet.

Verder is de "kronkelweggetjes"-functie in de TT leuk. De mogelijkheden om een punt op de kaart op de TT in te tikken zijn goed, en eigenlijk heb ik gewoon geen klachten over het ding. Hij doet wat ie moet doen, en eigenlijk is het gewoon ongeveer mijn beste koop qua accessoires voor mijn motor wel geweest. Ik zou niet meer zonder willen.

Tip: bij een motoplus abbo van 2 jaar krijg je de TomTom Urban rider, als je gebruik maakt van de aanbieding onderop deze pagina: Home .
Ik heb dit ook gedaan. De TT kost rond de 260 euro, bij motoplus dus ook, alleen dan heb je er 2 jaar het blad bij "voor niks" zegmaar. Is best geinig. Garantie gaat toch via fabrikant, dus wat dat betreft maakt het niet uit.

Succes met je keuze!
Bedankt voor je nuttige input!

Ik denk dat ik óf voor de Tom Tom rider Urban ga, of voor de Garmin Zumo 210.
Qua prijs schelen deze twee heel weinig. Als ik lees dat jij heel tevreden bent over je Tom Tom Urban, moet de rider zeker volstaan. Heb gelezen dat de Urban een duidelijke verbetering is dan de gewone Tom Tom Rider.
 
Bedankt voor je nuttige input!

Ik denk dat ik óf voor de Tom Tom rider Urban ga, of voor de Garmin Zumo 210.
Qua prijs schelen deze twee heel weinig. Als ik lees dat jij heel tevreden bent over je Tom Tom Urban, moet de rider zeker volstaan. Heb gelezen dat de Urban een duidelijke verbetering is dan de gewone Tom Tom Rider.
Tip!: ga op youtube en tik in "TomTom Urban Rider" of iets in die richting. Dan krijg je vaak unboxing filmpjes en testfilmpjes. Dit kan je ook doen met die Garmin nuvi 210. :)

Er staan waarschijnlijk trouwens ook reviews van beide systemen op motorshopper, neem ik aan. TomTom Garmin
 
Laatst bewerkt:
Oh, zie net in t boekje van louis.de dat ie in de aanbieding is icm een actieve dock twv 65e. Samen voor 249e.
 
Oh, zie net in t boekje van louis.de dat ie in de aanbieding is icm een actieve dock twv 65e. Samen voor 249e.

Pas op met deze aanbieding, de bijgeleverde kaart bevat minder landen dan "normaal"
Er bestaan twee versies.

Verder heb ik goede ervaringen met de TOMTOM.
Mijne gekocht bij motoplus en deze wordt geleverd met de uitgebreide kaart van europa
 
Oh, zie net in t boekje van louis.de dat ie in de aanbieding is icm een actieve dock twv 65e. Samen voor 249e.
Ik kan het niet helemaal vinden op de site van Louis, kan dit kloppen? Je bedoelt de Tom Tom rider urban? Of bedoelde je de Garmin zumo 210?
 
zonder twijfel is TomTom Top!
voor de motorfiets is volgens mij Garmin niet te kloppen....

mjah, de ene drinkt thee, de andere koffie.....
volg je gevoel (EN je portemonnee !!!)
 
Ik neig inmiddels ook naar de Garmin Zumo 210. Weet iemand zo wat de grootste verschillen tussen deze 2 zijn? Tom Tom is wel duurder in accessoires las ik.
 
vergelijkingssite

Motornavigatie kopen? - Coolblue - alles voor een glimlach

verschillen zeker goed zichtbaar.

Let vooral op de motor en auto steunen en voedingskabel op de motor zelf. garmin heeft dit wel. tomtom zo te zien niet moet je voor extra geld er bij kopen.

Tel de accessoires bij de tomtom erbij op zodat je echt kan vergelijken want alleen dan heb je de juiste prijs.

Garmin 210 279,- met autosteun

Tomtom urban 343,- met autosteun
 
Laatst bewerkt:
Pas op met deze aanbieding, de bijgeleverde kaart bevat minder landen dan "normaal"
Er bestaan twee versies.

Verder heb ik goede ervaringen met de TOMTOM.
Mijne gekocht bij motoplus en deze wordt geleverd met de uitgebreide kaart van europa
Ok, dit wist ik niet!

Ik heb gelukkig geheel Europa (en dit ook nodig). :)
 
Laatst bewerkt:
Garmin is ook zeker weten een goed apparaat ja. :) Misschien wel beter, maar met een Garmin heb ik geen ervaringen om te delen.

Maar dat is het hele verhaal he; wat heb je ervoor over en uiteindelijk is het een beetje gokken. De één vind de ene prettiger en de ander vind de ander prettiger. Ik heb ze zelden gehoord die aan één van de twee écht een hekel had (die ze beiden gehad heeft). Je kunt niet oordelen over welke beter is zonder beiden getest te hebben, maar da's lastig!
 
Ik heb een urban rider en ben er super tevreden mee. Ik gebruik `m zonder geluid en dat werkt goed. Zelf routes maken via Tyre (gratis programma) of routes downloaden werkt ook perfect.

De optie kronkelwegen is echt geweldig, gebruik ik heel veel als ik geen zin heb om een route te downloaden / maken. In de eifel vind ie echt mooie wegen waar je anders nooit komt. Ook ideaal om van a naar b te navigeren maar toch leuke wegen rijden.
 
Zo doe ik dat ook op vakantie idd. S'ochtends kijken in welke stad je wilt eindigen, en dan voor optie vermijd snelwegen, of kronkelwegen. :P
 
Bedankt.
Vergelijken - Coolblue - alles voor een glimlach
Heb deze link goed bekeken en er zijn inderdaad duidelijke verschillen.

Heeft de Tom Tom geen geheugen ofzo? Want achter Tom Tom geheugen staat geen info?
Wat ik wel belangrijk vind is dat de Garmin een verwisselbare accu heeft, en dat de accuduur van de Garmin 8 uur is, en van de Tom Tom 6 uur.

Ook is de Tom Tom meer dan 2 keer zo dik. (5.3 cm, Garmin=2.3cm)

Maar de Tom Tom heeft weer een flitspaal verklikker, en de Garmin zumo 210 niet...

Poeh is nog best lastig.
 
Is heeeel erg lastig. Kies degene die je trekt, en kijk daarna NIET meer naar aanbiedingen en specs. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan