welk regenpak is echt dicht ??

whitebuell

Rookie
20 jan 2008
27
2
Al jaren ben ik op zoek naar de combinbatie die echt waterdicht is en nog steeds heb ik ze niet gevonden !!
Raar maar toch waar .
Het gaat hier niet om een ritje van enkele tientallen kilometers door een plensbui maar ik bedoel dan dagenlang door de regen rijden .
Echt waterdichte schoenen en handschoenen heb ik al gevonden maar het probleem is de rest.
Hoe doen jullie het om dagenlang in de gietenede regen droog te blijven?
Ik heb alle combinaties al uitgeprobeerd,gore-tex pakken met daarover een regenpak,alleen een gore-tex pak,leder met daarover heen een regenpak,enz..
Altijd is er het probleem van insijpeling omdat je op een naked gevouwen zit en in je pak dan ook vopuwen ontstaan(om het zo te noemen)en daar krijg je dan plasjes en zo begint het dan langzaam zijn weg te zoeken naar binnen.
Prijs is geen belemmering,ik wil gewoon droog blijven,ben het zat om altijd als een verzopen waterkieken ergens aan te komen in the midle of nowhere.
Wie heeft een echt dicht en kwaliteitsregenpak? meestal laten ze binenn aan het begin van de rits om dat daar dan plassen onstaan om dat de boel gevouwen zit .
Ook kruipt water omhoog door de de constante wind die je hebt op een naked .
Wie slaagt er hier in om echt droog te blijven op zijn verre reizen ?
Ik alvast niet,gedeeltelijk wel maar nooit helemaal poederdroog.
 
Ben je gewoon niet aan het zweten onder al die lagen waardoor je altijd nat aankomt? :)
 
ik heb ook een simpel goretex pak en heb de pech dat ik sowieso maastricht-breda altijd in de regen doe. ik ben echt nog nooit nat geweest. Wat jij waarschijnlikk voelt is je transpiratie die tegen je koude, natte pak neerslaat. Als je ervan overtuigd bent dat dat niet zo is, moet je eens naar Flexothane regenpakken kijken. Die ademen een beetje, kun je makkelijk over een motorpak aantrekken en hebben ook nog wat stretch. Ideaal!

Ze hebben ze overigens bij Damen Leathers in Breda, waar ik toevallig ook werk, maar geen aandelen in heb ;)
 
Ik heb een goretex jas van Dane. Die is goed waterdicht, maar let er wel op dat de zakken aan de buitenkant niet waterdicht zijn (mijn telefoon heeft het afgelopen zondag in een stortbui tenauwernood overleefd).

Ik denk dat alle goretex jassen wel goed waterdicht zullen zijn. Goretex is namelijk niet alleen een membraan maar ze hebben ook een kwaliteitcontrole. Voordat een merk goretex op zijn product mag plakken is eerst het design van het kledingstuk gecontroleerd (dus naden enzo).
 
ik heb ook een simpel goretex pak en heb de pech dat ik sowieso maastricht-breda altijd in de regen doe. ik ben echt nog nooit nat geweest. Wat jij waarschijnlikk voelt is je transpiratie die tegen je koude, natte pak neerslaat. Als je ervan overtuigd bent dat dat niet zo is, moet je eens naar Flexothane regenpakken kijken. Die ademen een beetje, kun je makkelijk over een motorpak aantrekken en hebben ook nog wat stretch. Ideaal!

Ze hebben ze overigens bij Damen Leathers in Breda, waar ik toevallig ook werk, maar geen aandelen in heb ;)
_O- _O-
Misschien wel een goede oplossing trouwens O-)
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook een simpel goretex pak en heb de pech dat ik sowieso maastricht-breda altijd in de regen doe. ik ben echt nog nooit nat geweest. Wat jij waarschijnlikk voelt is je transpiratie die tegen je koude, natte pak neerslaat. Als je ervan overtuigd bent dat dat niet zo is, moet je eens naar Flexothane regenpakken kijken. Die ademen een beetje, kun je makkelijk over een motorpak aantrekken en hebben ook nog wat stretch. Ideaal!

Ze hebben ze overigens bij Damen Leathers in Breda, waar ik toevallig ook werk, maar geen aandelen in heb ;)

gratis testmodelletje of een demo waarbij jij door de wasstraat rijdt? O-)
 
Ik heb een pak van Clover. Ik vroeg aan de verkooper; istie waterdicht? Ja....

Twee jaar terug vanaf Luxembourg tot aan Nederland in een mega stortbui gereden op de snelweg, alles was kurkdroog :)

En pak was niet eens zo duur, denk rond de 500eur totaal. Gewoon textiel :)


Edit; wel zaten mijn laarzen helemaal gevuld met water, ik was vergeten de pijpen van mijn broek over mijn laarzen heen te trekken :+
 
Laatst bewerkt:
ik heb een all-weather pak van evolution.. daar zit oa een losse waterdichte voering in... ik heb er nog nooit problemen mee gehad, maar heb ook nog nooit dagen in de stortregen gereden... (compleet pak was zo'n 400 euro)
 
Al jaren ben ik op zoek naar de combinbatie die echt waterdicht is en nog steeds heb ik ze niet gevonden !!
Raar maar toch waar .
Het gaat hier niet om een ritje van enkele tientallen kilometers door een plensbui maar ik bedoel dan dagenlang door de regen rijden .
Echt waterdichte schoenen en handschoenen heb ik al gevonden maar het probleem is de rest.
Hoe doen jullie het om dagenlang in de gietenede regen droog te blijven?
Ik heb alle combinaties al uitgeprobeerd,gore-tex pakken met daarover een regenpak,alleen een gore-tex pak,leder met daarover heen een regenpak,enz..
Altijd is er het probleem van insijpeling omdat je op een naked gevouwen zit en in je pak dan ook vopuwen ontstaan(om het zo te noemen)en daar krijg je dan plasjes en zo begint het dan langzaam zijn weg te zoeken naar binnen.
Prijs is geen belemmering,ik wil gewoon droog blijven,ben het zat om altijd als een verzopen waterkieken ergens aan te komen in the midle of nowhere.
Wie heeft een echt dicht en kwaliteitsregenpak? meestal laten ze binenn aan het begin van de rits om dat daar dan plassen onstaan om dat de boel gevouwen zit .
Ook kruipt water omhoog door de de constante wind die je hebt op een naked .
Wie slaagt er hier in om echt droog te blijven op zijn verre reizen ?
Ik alvast niet,gedeeltelijk wel maar nooit helemaal poederdroog.


Wat ik denk is dat jouw motorjas net een tikje te lang is,
waardoor inderdaad die vouwen ontstaan, met bijhorende plasjes.
Dat kan inderdaad een weg gaan zoeken naar de rits, en dan dus naar binnen.

Wat je in elk geval moet doen is zodra je op de motor zit, die vouwen in je jas
zo hergroeperen dat er geen plassen gevormd kunnen worden.
Gewoon de jas bij de vouw pakken en naar beneden trekken.

Voor zo'n lang en veelrijder als jij is Goretex de enige goede oplossing.
Maar dan moet je dus wel opletten dat je een goed zittende jas hebt.
Een iets korter model kopen dus.

Volgens mij heeft Rukka een aantal kortere modellen, en Kushitani ook.
 
ik rij hier mee

echt waterdicht

full
 
Ik heb een Hein Gericke Goretex pak.
Model is vrij strak en niet als andere textiel pakken wat boller. (Michelin mannetje idee)
Met dit pak rij ik sinds december 2007 door weer en wind en heb al flinke regenbuien doorstaan.
Ook laatst met natte sneeuw, opspattend water van vrachtwagens en nauwelijks zicht.
Allemaal droog. Enige waar ik water binnenkrijg is via mijn handschoenen als ik deze over mijn mouwen heb.
En het pak is nog warm ook, met kerst toen het vroor lekker warm. Alleen mijn vingertoppen waren koud.
Prijs weet ik helaas niet meer. Toen gekocht bij hun filiaal in Amsterdam.

Mijn aanrader een Hein Gericke textielpak.
 
Ik heb een büse Goretex pak. Door flink wat regenbuien gereden nooit nat geworden.
Totdat ik hem volgens het voorschrift heb gewassen. Nu is hij niet meer waterdicht ;(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een büse Goretex pak. Door flink wat regenbuien gereden nooit nat geworden.
Totdat ik hem volgens het voorschrift heb gewassen. Nu is hij niet meer waterdicht ;(

Daar ben ik dus ook bang voor. Daarom was ik mijn -tot nu toe- waterdichte Dainese textiel kleren maar niet.
 
Jas van Hein Gericke (GoreTex) -> perfect waterdicht

Broek van Evolution (GoreTex) -> perfect waterdicht

Maar mijn handen en voeten worden altijd nat als het echt aan het zeiken gaat.
 
Ik heb een büse Goretex pak. Door flink wat regenbuien gereden nooit nat geworden.
Totdat ik hem volgens het voorschrift heb gewassen. Nu is hij niet meer waterdicht ;(

Dan heb je niet het juiste wasmiddel gebruikt ofzo.
Of iets anders niet helemaal volgens voorschrift gedaan.
En anders moet je terug naar de verkoper, want een Goretex pak
heeft 5 jaar garantie op waterdichtheid, en dat geldt ook als je m wast.
 
Heb zelf ook een Gore-tex pak van Dana (jas broer laarzen en handschoenen) van noord naar zuid nederland in een stomende plensbui en d'r komt geen druppel door. lkkr warm ook. :] idd zijn die buitenzakken niet waterdicht.. ik heb er ook al een telefoon aan verloren. |(

Jas van Hein Gericke (GoreTex) -> perfect waterdicht

Broek van Evolution (GoreTex) -> perfect waterdicht

Maar mijn handen en voeten worden altijd nat als het echt aan het zeiken gaat.

na het wassen (met speciaal wasmiddel) moet je de gore-tex kleding ook nabehandelen met speciaal spul. toen ik mijn kleding kocht kreeg ik dat er bij de motorzaak gewoon bij. regelmatig wassen schijnt juist goed te zijn voor een goretexpak.. iets met verstopte membramen ofzo..
 
Heb zelf ook een Gore-tex pak van Dana (jas broer laarzen en handschoenen) van noord naar zuid nederland in een stomende plensbui en d'r komt geen druppel door. lkkr warm ook. :] idd zijn die buitenzakken niet waterdicht.. ik heb er ook al een telefoon aan verloren. |(na het wassen (met speciaal wasmiddel) moet je de gore-tex kleding ook nabehandelen met speciaal spul. toen ik mijn kleding kocht kreeg ik dat er bij de motorzaak gewoon bij. regelmatig wassen schijnt juist goed te zijn voor een goretexpak.. iets met verstopte membramen ofzo..
Ik heb een waterbestendige telefoon. _O-

Hij is al vaak verzopen maar werkt nog steeds :Y *O* *O*
 
Ik heb een regenoverall van Rev`it en ik ben nooit nat geworden erin. Nou heb ik waarschijnlijk wel niet zoveel als jou in de regen gereden maar wel keer met een flinke stortbui over de snelweg van Gouda naar Limburg gereden zonder vochtproblemen. Ik ben in ieder geval overtuigd.

Wat me ook wel belangrijk lijkt is dat je pak goed past en nergens te strak gaat staan. Ook altijd zorgen dat de sluitingen altijd goed dichtzitten, dan maar iets langer bezig met je klitteband.
 
de enige die ik tot nu toe als echt...maar dan ook echt waterdicht heb ervaren zijn:

bmw..en rukka...

evolution met hun 3 lagen systeem komt ook aardig in de buurt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan